سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

رندرینگ با موتور LuxRender 1.5

موتور LuxRender 1.5
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 3 مرداد 1394

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

همانطور که می دانید موتور LuxRender 1.5 بر پایه OpenCL پردازش میکند و در نتیجه امکان استفاده از توان پردازشی CPU , GPU و CPU + GPU امکان پذیر خواهد بود. امکان استفاده از هر دو کارت های سری AMD و Nvidia میسر بوده و می توانید سرعت بسیار مناسبی را در رندرینگ تصاویر داشته باشید.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5


شاید جالبترین نکته در مورد LUXRender این باشد که این موتور رندرینگ open Source بوده و امکان استفاده از آن برای همگان فراهم خواهد بود. در نسخه جدید سرعت بیشتری در محاسبات را با استفاده از قابلیت پردازنده های Intel در تکنولوژی Embree شاهد خواهیم بود که همین نکته را در Vray 3.x نیز مشاهده کرده اید. همچنین در این نسخه جدید یک الگوریتم Path Tracing جدید به این موتور اضافه شده و توابع پردازشی PBR یا همان Physically based rendering را در این موتور تقویت کرده است.

LUXRender
LUXRender

این موتور در حال حاضر برای اکثریت نرم افزارهای سه بعدی پلاگین داشته و شما میتوانید در 3ds max , maya , cinema4D , Blender , softimage از آن استفاده نمایید.
اما مهمترین تغییرات انجام شده در این موتور در نسخه 1.5 بیشتر به افزایش بازده وسرعت رندرینگ محدود می شود و شاید تنها نکته قابل توجه اضافه شدن Biased Path Tracing به بخش PBR باشد. در نتیجه همچنان نمیتواند دل کاربران را به سمت خود متمایل کند و همچنان به عنوان یک موتور رایگان محبوب از آن یاد می شود ولی متاسفانه در ایران کسی از آن استفاده نمیکند.

LUXRender
LUXRender

در این نسخه میتوانید به روش Adaptive rendering صحنه را پردازش کنید که باعث افزایش کیفیت تصاویر در زمان رندرینگ مرحله ای می شود. در Luxrender 1.5 امکان استفاده از rendering passes های بیشتری وجود دارد و شما میتوانید علاوه بر لایه های قبلی، لایه های Depth , Material ID , Mask , Shadow و … را نیز در زمان رندرینگ بدست آورید در نیجه قابلیت های بیشتری در Compisition در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

 rendering passes
rendering passes

در این نسخه قابلیت های جذاب دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال Arbitrary Clipping Plane امکان برش صحنه شما را فراهم آورده و شما میتوانید بخشی از صحنه را که مد نظر دارید به صورت کاملا مجزا رندرکنید. این قابلیت دقیقا معادل این است که از قابلیت Camera Clipping استفاده نمایید. از محل انتخاب شده توسط شما، یک صفحه در نظر گرفته شده و تمام مدلهای قبل از آن بریده خواهد شد. نکته بسیار جالب پوشاندن بخش های بریده شده به عنوان یک Slicer می باشد.

Arbitrary Clipping Plane
Arbitrary Clipping Plane

منبع نور جدیدی نیز به این موتور اضافه شده است که انتشار پرتورهای نور را به صورت کاملا موازی انجام میدهد. این منبع نور به نام Lazer Light در luxrender شناخته می شود و جلوه ای بسیار زیباتر از منابع نوری IES در این موتور به نمایش خواهد گذاشت.

IES در موتور LuxRender 1.5
IES در موتور LuxRender 1.5

Volume Priority این قابلیت را به کاربران میدهد که اولیت رندر شدن حجم ها را به صورت دستی انتخاب کنند. همانطور که در تصویر مشاهده میکنید میتوانید اولیت رندرینگ را از حجم اول به دوم انتقال دهید. در نتیجه متریال انتخابی بروی متریال دیگر Overwrite می شود این موضوع بیشتر در رندرینگ سیالات و متریال هایی با ضریب شکست نور قابل استفاده می باشد.

IES در موتور LuxRender 1.5
Volume Priorityدر موتور LuxRender 1.5

در Luxrender 1.5 امکان رندرنیگ Viewport نیز وجود دارد . در نتیجه میتوانید از آن به عنوان یک Active Shade در 3ds max استفاده نمایید و تصاویر را در خود پنجره دید رندر کنید و به صورت لحظه ای تغییرات را بررسی نمایید. این موضوع در مایا و بلندر و … نیز قابل استفاده است.

Volume Priorityدر موتور LuxRender 1.5
Viewport در موتور LuxRender 1.5

از دیگر قابلیت های این موتور میتوان به انتشار نور از حجم های در حال رندر اشاره کرد و این انتشار میتواند در فرایند GI نیز تاثیر داشته باشد. دیگر قابلیت هاو تغییرات و اصلاحات این نسخه را میتوانید در زیر مشاهده فرمایید.

Volume Priorityدر موتور LuxRender 1.5
Volume Light موتور LuxRender 1.5

خوب شاید این مهمترین خصوصیت این موتور باشد که میتوانیم به راحتی از سایت سازنده دانلود و استفاده نماییم. در حال حاضر نرم افزاهای Blender , 3DS Max , Cinema4D , Poser, Softimage XSI , Sketch up و همچنین Maya ( با اندکی تغییرات ) می توانند از این موتور رایگان استفاده نمایند. LuxRender همانند دیگر موتورهای رندرینگ نوین بر پایه رفتار فیزیکی نور برنامه ریزی شده و شما با یک موتور unbiased ( قبلا در مورد این موضوع در سایت توضیح داده ایم ) پایه ریزی شده است. تمامی محاسبات رندرینگ در LuxRender به صورت فیزیکال انجام خواهد شد. دوستانی که در دوره های آموزشی شرکت مازستا حضور داشته اند میدانند که تفاوت موتورهای فیزیکال و غیر فیزیکال در چیست.

سرعت رندرینگ در LuxRender یکی از ویژگیهای مهم این موتور رندرینگ می باشد. شاید باورتان نشود اگر بدانید که میتوانید همانند موتورهای رندرینگ Octane Render و Arion Render از چندین کارت گرافیک برای افزایش سرعت استفاده کنید. ما برای تست LuxRender از سیستم R-140 استفاده کردیم. همانطور که میدانید R-140 سیستم تخصصی رندرینگ Arion Render می باشد. در تست انجام شده سرعت رندرینگ در برابر کیفیت خروجی بسیار بسیار بالا بود و در طول رندرینگ هر 4 کارت گرافیک و 12 هسته سیستم زیر بار رندرینگ قرار داشت.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5

محیط ساده طراحی ( همانند دیگر موتورهای Unbiased ) استفاده از حالت RealTime در زمان تغییرات پارامترهای، پشتیبانی و شبیه سازی نورخورشید، سرعت مناسب محاسبات GI ، محاسبات سایه و نور پرژکتور، توابع LuxShader و کتابخانه آماده و قابل افزایش آن، تولید Texture به صورت تابعی و دیگر خصوصیات پایه موتورهای Unbiased نیز از جمله توانایی های LuxRender می باشد.

فراموش نکنید که تمامی این خصوصیات در سیستم های عامل ویندوز، مک و لینوکس در دسترس شما می باشد و صد البته رایگان بودن را نیز از یاد نبرید.

اما و بالاخره بعد از یک انتظار طولانی نسخه نهایی LuxRender از حالت آزمایش خارج شد و در اختیار عموم قرار گرفت.همانطور که قبلا این موتور رندر فیزیکال را معرفی کرده بودیم، LuxRender یک موتور رایگان و در عین حال Open Source می باشد که در این صورت خود شما نیز میتوانید موارد مورد نیازتان را به آن اضافه نمایید. با توجه به همین دو اصل، آینده درخشانی را برای این موتور رندرینگ انتظار می کشیم.

همانطور که قبلا این موتور رندر فیزیکال را معرفی کرده بودیم، LuxRender یک موتور رایگان و در عین حال Open Source می باشد که در این صورت خود شما نیز میتوانید موارد مورد نیازتان را به آن اضافه نمایید.همانطور که قبلا این موتور رندر فیزیکال را معرفی کرده بودیم، LuxRender یک موتور رایگان و در عین حال Open Source می باشد که در این صورت خود شما نیز میتوانید موارد مورد نیازتان را به آن اضافه نمایید.

استفادهاز کارت در نسخه آزمایش با مشکلات زیادی روبرو بود که با ارائه نسخه نهایی LuxRender این مشکلات مرتفع گردید. هم اکنون شما میتوانید از هر کارت گرافیک و یا APU که از OpenCL پشتیبانی میکند استفاده نمایید.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5

در نسخه نهایی LuxRender متریال های بروز رسانی شده اند و هم اکنون میتوانید از کتابخانه متریالها، مواد جدیدی مانند فلز ها، شیشه و … را که به صورت آماده در اختیار شما قرار گرفته است استفاده نمایید. همچنین میتوانید با خیالی آسوده از تمام پردازنده های جدید بازار برای رندرینگ استفاده نموده و از رندرینگ تحت شبکه LuxRender نیز با حداکثر توان استفاده نمایید.

محاسبه GI توسط الگوریتم هایPhoton Map بهبود یافته و با سرعتی معادل 10 تا 15 درصد سریعتر از نسخه آزمایشی پردازش خواهد کرد. همچنین توابع Motion Blur نیز با بهبود روبرو بوده و امکان ایجاد افکت ماتی حرکت توسط 3 الگوریتم جدید محیا می باشد.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5

در میان شرکت های بزرگ توسعه دهنده موتورهای رندرینگ سه بعدی، برخی شرکت های کوچک نیز پا به عرصه رقابت گذاشته و موتورهای رندرینگ جدیدی را معرفی میکنند. LuxRender یکی از همین شرکت های بوده که برای رقابت وارد میدان شده است. اما به برای رقابت در زمینه فروش نرم افزار، زیرا این موتور رندر کاملا رایگان است( هم برای مقاصد تجاری و هم برای مقاصد شخصی).

خوب شاید این مهمترین خصوصیت این موتور باشد که میتوانیم به راحتی از سایت سازنده دانلود و استفاده نماییم. در حال حاضر نرم افزاهای Blender , 3DS Max , Cinema4D , Poser, Softimage XSI , Sketch up و همچنین Maya ( با اندکی تغییرات ) می توانند از این موتور رایگان استفاده نمایند.

LuxRender همانند دیگر موتورهای رندرینگ نوین بر پایه رفتار فیزیکی نور برنامه ریزی شده و شما با یک موتور unbiased ( قبلا در مورد این موضوع در سایت توضیح داده ایم ) پایه ریزی شده است. تمامی محاسبات رندرینگ در LuxRender به صورت فیزیکال انجام خواهد شد. دوستانی که در دوره های آموزشی شرکت مازستا حضور داشته اند میدانند که تفاوت موتورهای فیزیکال و غیر فیزیکال در چیست.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5

سرعت رندرینگ در LuxRender یکی از ویژگیهای مهم این موتور رندرینگ می باشد. شاید باورتان نشود اگر بدانید که میتوانید همانند موتورهای رندرینگ Octane Render و Arion Render از چندین کارت گرافیک برای افزایش سرعت استفاده کنید. ما برای تست LuxRender از سیستم R-140 استفاده کردیم. همانطور که میدانید R-140 سیستم تخصصی رندرینگ Arion Render می باشد. در تست انجام شده سرعت رندرینگ در برابر کیفیت خروجی بسیار بسیار بالا بود و در طول رندرینگ هر 4 کارت گرافیک و 12 هسته سیستم زیر بار رندرینگ قرار داشت.

 موتور LuxRender 1.5
موتور LuxRender 1.5

محیط ساده طراحی ( همانند دیگر موتورهای Unbiased ) استفاده از حالت RealTime در زمان تغییرات پارامترهای، پشتیبانی و شبیه سازی نورخورشید، سرعت مناسب محاسبات GI ، محاسبات سایه و نور پرژکتور، توابع LuxShader و کتابخانه آماده و قابل افزایش آن، تولید Texture به صورت تابعی و دیگر خصوصیات پایه موتورهای Unbiased نیز از جمله توانایی های LuxRender می باشد.فراموش نکنید که تمامی این خصوصیات در سیستم های عامل ویندوز، مک و لینوکس در دسترس شما می باشد و صد البته رایگان بودن را نیز از یاد نبرید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول