MantaFlow یک فریم ورک Open-Source برای شبیه سازی سیالات (Fluid) می باشد. شبیه سازی سیالات یا fluid simulation به صورت گرافیکی و بر اساس توانایی یادگیری ماشین (Machine Learning) به زبان C++ نوشته شده است و قابل استفاده توسط اسکریپت ...
امروزه عنوان Render در دنیای CG به یک مفهوم عمومی و روزمره تبدیل شده است. Rendering در یک کلام، تولید تصویر دو بعدی از محتوای یک صحنه سه بعدی می باشد. همانطور که مشخص است در این معنا اشاره ای ...
شرکت Walt Disney Animation Studio در جهت افزایش کیفیت و کارایی پروژه های عظیم انیمیشن خود نیاز به تولید محتوای جدید و تکنیک های جدیدی دارد تا بتواند کاربران خود را تأمین نماید. یکی از قابلیتهای جدیدی که توسعه دهندگان ...
پایرو اف ایکس، موتور شبیه ساز سیالات نرم افزار هودینی است که وِیژه شبیه سازی آتش ، مه و دود طراحی شده است. PyroFX قابلیت های بسیار زیادی دارد که از جمله آنها میتوان به شبیه سازی های شعله آتش، ...
در گرافیک کامپیوتری، Shading به روش بازتاب نور و نحوه نمایش رنگ بروی سطوح مدلهای سه بعدی اشاره دارد. در حقیقت Shading، پردازشی در فرایند رندرینگ است، که محاسبه رنگ اشیاه یا سطوح در فضای سه بعدی را انجام میدهد. ...
در گرافیک کامپیوتری Subsurface scattering(SSS) که نام subsurface light transport (SSLT) نیز شناخته می شود، اشاره به متریال هایی دارد که در آن نور به درون سطح متریال نفوذ میکند و از سطح آن عبور میکند. زمانی که نور از ...
یکی از مشکلات همیشگی در بخش طراحی و مدلسازی سه بعدی، اختصاص روش درست و مناسب Mapping بروی مدلهاست. اینکه چگونه یک تکسچر بروی سطح یک مدل سه بعدی قرار بگیرید تا بتواند بهترین موقعیت را داشته باشد، سخت ترین ...
USD (Universal Scene Description) یک فرمت فایل گرافیکی کامپیوتری است که برای ذخیره و به اشتراک گذاری صحنه های متشکل از مدلهای سه بعدی، مواد، نورها و دوربین ها استفاده می شود. USD توسط استودیوی انیمیشن پیکسار توسعه داده شد ...
UV Mapping، پردازشی در مدلهای سه بعدی برای تصویر کردن یک 2D Image بروی یک سطح 3D می باشد. یکی از مشکلاتی که در بخش مدلسازی سه بعدی وجود داشت، این بود که چگونه میتوان یک تصویر دو بعدی را ...