Grooming در گرافیک سه‌بعدی به فرآیندی اشاره دارد که در آن موها، مواد پرزی، پشم و سایر ساختارهای مشابه در مدل‌های سه‌بعدی ایجاد و تنظیم می‌شوند. این فرآیند به کمک ابزارها و تکنیک‌های مختلف در نرم‌افزارهای مدلسازی سه‌بعدی مانند Autodesk Maya، ZBrush و Houdini انجام می‌شود.

در این فرآیند، مشخصه‌های موها و ساختارهای مشابه را می‌توان تنظیم کرد. این شامل طول، ضخامت، جهت، توزیع، پیچیدگی و سایر ویژگی‌های مرتبط با ظاهر و نمایش این ساختارها است. با استفاده از ابزارها و تکنیک‌های موجود، می‌توان مدل‌های سه‌بعدی را با موها، سبیل و پشم مشابه ساختمان واقعی آنها برداشت کرد.

Grooming در گرافیک سه‌بعدی عمدتاً در زمینه‌هایی مانند ساخت کاراکترها، حیوانات، موجودات فانتزی و تمامیت بصری مدل‌های سه‌بعدی استفاده می‌شود. این فرآیند به طور گسترده در صنایع مانند فیلم‌سازی، بازی‌سازی و تبلیغات مورد استفاده قرار می‌گیرد. به کمک Grooming، می‌توان جزئیات بیشتری به مدل‌ها بخشید و آنها را واقع‌گرایانه‌تر و زنده‌تر نمایش داد.