Environment در گرافیک کامپیوتری به محیطی اطلاق میشود که برای ساخت بازیهای ویدیویی، فیلمهای سینمایی و انیمیشنها استفاده میشود. این محیط معمولاً شامل عناصری مانند آسمان، زمین، درختان، ساختمانها، آب، نور و سایر جزئیات مرتبط با محیط زیست است.
برای ساخت Environment در گرافیک کامپیوتری، از نرمافزارهای سهبعدی مانند Maya، 3ds Max و Blender استفاده میشود. در این نرمافزارها، عناصر مختلف محیطی را میتوان با استفاده از ابزارهای مدلسازی سهبعدی، به صورت دقیق و با جزئیات بالا ساخت.
پس از ساخت Environment، باید به آن جزئیات بیشتری داده شود تا به نظر بیاید کاملاً واقعی است. به عنوان مثال، نور و سایههای درست و دقیق باید بر روی Environment اعمال شوند تا به نظر بیاید که در یک محیط طبیعی قرار داریم. همچنین، باید افکتهایی مانند باد و باران، دود و غبار و سایر افکتهای مرتبط با محیط زیست اعمال شوند تا به نظر بیاید که محیط واقعی است.
در نهایت، Environment به عنوان یکی از اصلیترین عناصر در گرافیک کامپیوتری به کار میرود و تأثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت و واقعیت بازیها و فیلمهای سینمایی دارد. به عنوان مثال، Environment خوب و با جزئیات بالا، میتواند به نحوی باشد که باعث شود بازیکنان به بازی وارد شده و از آن لذت ببرند.