ادوبی بهتازگی نسخه جدید نرمافزار Substance 3D Sampler 5.0 را منتشر کرده است. این ابزار که یکی از محبوبترین برنامهها در دنیای طراحی متریال و کپچر سهبعدی محسوب میشود، اکنون با قابلیتهای جدیدی همراه شده که دقت و سرعت کار را افزایش میدهند. در این نسخه، رندرینگ واقعگرایانهتر، پشتیبانی از سختافزارهای جدید و بهبودهای اساسی در عملکرد را شاهد هستیم.با مازستا همراه باشید.
رندرینگ پیشرفته با Path Tracing
یکی از مهمترین ویژگیهای جدید در Substance 3D Sampler 5.0، اضافه شدن قابلیت Path Tracing در نمای سهبعدی است. این سیستم رندر جدید، امکان نمایش دقیقتر متریالها را فراهم میکند و ویژگیهایی مانند انعکاس سطحی، شفافیت، درخشندگی و زیرسطحی (SSS) را به شکلی کاملاً طبیعی شبیهسازی میکند.
با این قابلیت، طراحان و هنرمندان میتوانند پیشنمایشی واقعیتر از متریالهای خود داشته باشند و قبل از نهاییسازی پروژه، تغییرات موردنیاز را بهراحتی اعمال کنند. این موضوع برای کسانی که در زمینه طراحی بازی، انیمیشن و جلوههای ویژه فعالیت دارند، یک مزیت بزرگ محسوب میشود.
پشتیبانی از اسکنر متریال HP Z Captis
در این نسخه، Substance 3D Sampler بهصورت رسمی با HP Z Captis که یک اسکنر متریال حرفهای است، سازگار شده است. این قابلیت به کاربران نسخههای Enterprise و Teams اجازه میدهد تا متریالهای PBR را بهصورت خودکار اسکن، پردازش و پیشنمایش کنند.
متأسفانه، این ویژگی برای کاربران نسخههای شخصی در دسترس نیست، اما همچنان میتوان از سایر ابزارهای داخلی نرمافزار برای ایجاد متریالهای حرفهای استفاده کرد.
بهبودهای عملکرد و رابط کاربری سابستنس سمپلر
ادوبی در نسخه 5.0 روی بهینهسازی عملکرد و بهبود تجربه کاربری تمرکز کرده است. برخی از این تغییرات شامل موارد زیر هستند:
- Quick Actions: مجموعهای از پریستهای جدید که بهصورت خودکار لایههای ضروری را اضافه کرده و گردش کار را سریعتر میکند.
- بازطراحی صفحه اصلی: دسترسی راحتتر به آموزشها، پروژههای نمونه و ابزارهای جدید.
- بهبود نمای سهبعدی: اضافه شدن سایه و بازتاب به صفحه زمینه برای نمایش دقیقتر متریالها.
- پشتیبانی از Adobe Standard Material هنگام خروجی گرفتن فایلهای USD.
- بهینهسازی عملکرد نرمافزار: کاهش زمان بارگذاری پروژهها و بهبود سرعت پردازش.
سازگاری و هزینه اشتراک سابستنس سمپلر
نسخه جدید Substance 3D Sampler با سیستمعاملهای Windows 10+، macOS 12.0+ و RHEL 8.6/9.4+ (لینوکس) سازگار است.
- مدلهای اشتراک:
- نسخه ویندوز و مک: $19.99 در ماه یا $219.88 در سال (اشتراک Substance 3D Texturing)
- مجموعه کامل Substance 3D: $49.99 در ماه یا $549.88 در سال
- نسخه لینوکس (فقط برای تیمها و سازمانها): $1,199.88 در سال
جمعبندی؛ آیا باید به Substance 3D Sampler 5.0 مهاجرت کنیم؟
اگر در زمینه طراحی متریال، انیمیشن، VFX یا گیم دیزاین فعالیت میکنید، این نسخه جدید میتواند ابزارهای قدرتمندتری را در اختیار شما بگذارد. Path Tracing، بهبودهای رابط کاربری و پشتیبانی از اسکنر متریال HP Z Captis، همگی نشاندهنده تمرکز ادوبی بر بهبود کیفیت و سرعت گردش کار هستند.