Wysilab به تازگی نسخهی جدیدی از ابزار Instant Terra 2.3 را به عنوان نسخه اصلی ابزار تولید منظره سه بعدی خود منتشر کرده است که مجموعه ابزار جدیدی را برای متحرک سازی زمین اضافه میکند. این نسخه یک سیستم جدید از پیش تنظیم شده را ارائه میکند، که امکان تغییر وضوح سطح زمینها را بدون تأثیر قابل توجهی بر ویژگیهای آنها فراهم میکند.
یک ابزار رویهای سریع و سبک برای ایجاد سطحهای مختلف زمین به صورت real-time
Instant Terra برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد و به عنوان یک ابزار سریع و سبک وزن برای ایجاد زمین کامل با ویژگیهای آب سطحی، به ویژه برای بازیها و پروژههای real-time طراحی شده است. گردش کار در این ابزار در درجه اول مبتنی بر نمودار است. این نرم افزار شامل گرههایی برای تولید زمین و تقلید از اثرات انواع مختلف فرسایش بوده و با گزینهای برای رنگ آمیزی ماسکها برای کنترل اثر گرهها ارائه میشود.
این نرم افزار دادههای DEM یا تصاویر منبع را وارد میکند، زمین را به صورت مش FBX یا نقشه ارتفاع صادر میکند و از طیفی از فرمتهای تصویر دو بعدی رایج از جمله OpenEXR پشتیبانی میکند. کاربران مستقیماً با وضوح نهایی یک زمین کار میکنند و تغییرات در یک پیش نمایش سه بعدی real-time نمایش داده میشود.
ویژگی اصلی Instant Terra، مجموعه ابزار جدید انیمیشن بوده که در اوایل این ماه در یک ویدیوی تیزر فاش شده است. این نسخهی جدید به کاربران این امکان را میدهد تا ویژگیهای زمین، ماسکها و رنگها را از طریق یک رابط تایم لاین متحرک کنند.
Related posts:
- BiteTheBytes نسخهی جدید نرم افزار World Creator 3 را منتشر کرد
- معرفی نرم افزار Mudbox و کاربردهای آن
- معرفی نرم افزار مدلسازی سه بعدی Vectary: بررسی کارایی و عملکرد
- مقایسه نرم افزار Mudbox و 3Ds Max: بررسی کارایی و عملکرد
- معرفی نرم افزار SketchUp و بررسی قابلیتهای آن
- Reallusion ابزار ZBrush Face Tools را برای ایجاد کاراکتر منتشر کرد
هر ویژگی که متحرک میشود در یک آهنگ انیمیشن جداگانه نشان داده شده و گزینههای نسبتاً استانداردی برای افزودن، حذف یا کپی کردن کلیدها به علاوه طیف اساسی از انواع درونیابی وجود دارد. پس از ایجاد، انیمیشنها را میتوان از نمای Instant Terra بهعنوان ویدیو یا مجموعهای از تصاویر ثابت رندر کرد، یا بهصورت مجموعهای از مشهای OBJ، FBX یا Alembic برای رندر در سایر نرمافزارهای سه بعدی صادر کرد.
دیگر تغییرات کلیدی در Instant Terra 2.0 شامل یک سیستم جدید از پیش تنظیم شدهی اندازه زمین است. یک گرهی از پیش تعیین شدهی اندازه جدید، ابعاد استفاده شده توسط گرههای مولد را بر حسب متر یا نقاط مشخص میکند و میتواند به طور خودکار توسط تمام گرههای مولد زمین و ماسک ارجاع داده شود. افزودن گرهی از پیش تعیین شدهی Size به گراف پروژه، کاربران را قادر میسازد تا ابعاد زمین را تغییر دهند.
این نسخه همچنین یک ماسک جدید از گره انحنادار را معرفی میکند که به طور خودکار ماسکهایی را بر اساس انحنای زمین تولید خواهد کرد که میتوان به ایجاد تپهها و درهها اشاره کرد.
این بهروزرسانی، علاوه بر OpenTopography، مجموعه داده Mapbox را به عنوان یکی از منابع داده برای مرورگر Instant Terra’s World، اضافه میکند. منبع دادهی جدید امکان دانلود دادههای ارتفاعی برای بخشهایی از دنیای واقعی را با «رزولوشن بیش از ۵۰ برابر بهتر از قبل» ممکن میسازد. دادههای Mapbox تجاری هستند، اما اشتراک رایگان به شما این امکان را میدهد تا ماهانه یک زمین معقول را پردازش کنید.
تغییرات دیگر شامل دو Warp جدید و چهار گره Blur جدید برای پردازش زمین، ماسک یا نقشههای رنگی است. از سوی دیگر پنجره انیمیشن جدید یک گزینه چسباندن تکراری برای ایجاد انیمیشنهای حلقهای دریافت میکند.
قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز Instant Terra 2.3
Instant Terra 2.4 فقط برای سیستمعامل Windows 7به بالا در دسترس است. یک مجوز دائمی 149 دلاری نیز برای صادرات 8K هزینه دارد. همچنین یک نسخه حرفهای برای استودیوهای بزرگتر وجود دارد که شامل ویژگیهایی است که برای ایجاد زمینهای بسیار بزرگ، صادرات چند فایل و یک API پایتون طراحی شده است.