استودیوی انیمیشن والت دیزنی (WDAS) نسخه جدیدی از مجموعه دادههای افسانهای جزیره موتونوی از انیمیشن Moana 2016 را با فرمت USD منتشر کرده است. این دادهها، نسخهای از صحنههای واقعی در تولید را ارائه میدهند و امکان رندر بدون ابزار اختصاصی را فراهم میکنند در نتیجه میتوان گفت که برای استفاده به عنوان یک مجموعه دادهی استاندارد برای آزمایش الگوریتمهای رندر در نظر گرفته شدهاند.
یک صحنه تولید واقعی، شامل 15 میلیاردها نمونه اولیه
مجموعه دادههای جزیره موتونوی که برای اولین بار در سال 2018 به صورت عمومی منتشر شد، یک صحنهی تولید واقعی است که به عنوان بخشی از یک تیزر اولیه برای Moana استفاده میشود و شامل اقیانوس، مرجانها، درختان و سایر گیاهان میشود.
این مجموعه از 20 عنصر تشکیل شده است که شامل شبکههایی با بیش از 90 میلیون مربع و مثلث منحصر به فرد به همراه 5 میلیون منحنی و بیش از 28 میلیون نمونه برگ، زباله و سنگ است.
Related posts:
- افزونه Machina Fractals: Essence، فراکتالهای سه بعدی را در UE5 ایجاد میکند
- ادوبی، فتوشاپ تحت وب را راهاندازی کرد
- بخش چند نفره بازی Dune: Spice Wars منتشر شد
- آموزش نحوه طراحی پسزمینه انیمیشن در نرمافزار بلندر
- عرضه نرم افزار فتوشاپ 23.4 توسط ادوبی تایید شد
- نرم افزار انیمیشن Character Animator 22.5 ادوبی منتشر شد
هندسهها با فرمت OBJ همراه با تکسچرهای Ptex، ارائه شدهاند. از سوی دیگر نسخه جدید USD نیز برای تولید رندرهای با کیفیت در RenderMan بهینه شده است. مجموعه دادههای جزیره Motunui هم برای محققان گرافیک و هم برای هنرمندان علاقهمند به CG ، کاربردی و جذاب خواهد بود.
نسخه USD محیط که با استفاده از ترکیبی از فایلهای OBJ و JSON موجود است، نیاز هنرمندان را برآورده خواهد کرد. در نهایت بهروزرسانیهای آینده نسخه USD میتوانند از ویژگی USD Purpose برای بهینهسازی مجموعه دادهها برای معرفی مجدد هندسه متحرک استفاده کنند.
دسترسی و سیستم مورد نیاز لودینگ جزیزه Moana
صحنه جزیره موانا WDAS تحت یک مجوز سفارشی در دسترس است. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این مجموعه داده، یک دانلود بزرگ بوده که صحنه اصلی 44.8 گیگابایت و دادههای انیمیشن تکمیلی 23.6 گیگابایت حجم دارند. البته نسخه جدید USD با 14.1 گیگابایت حجم کمی سادهتر عرضه خواهد شد.