Chaos به تازگی V-Ray 5 را برای Unreal منتشر کرده و آخرین نسخه پلاگین رندر تولیدی خود برای import کردن صحنههای V-Ray به Unreal Engine را در اختیار هنرمندان قرار داده است. در این نسخه، گردش کار در Unreal Engine بهبود یافته است. این بهروزرسانی همچنین پشتیبانی از ترکیب لایهای را در V-Ray Frame Buffer ارائه کرده است و یک لایه Coat جدید برای V-Ray Material و یکپارچهسازی رندر حذفکننده تصویر Open Image Denoise (OIDN) مبتنی بر CPU اضافه میکند. در ادامه به جزییاتی بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.
Chaos به مجموعه ابزار اصلی Unreal Engine Datasmith، امکان Export کردن صحنههای ایجاد شده در نسخههای دیگر V-Ray را در قالب Chaos.vrscene و Import کردن آنها به Unreal Engine را فراهم میکند. این فرآیند به طور خودکار نورهای V-Ray و مواد را به معادلهای real-time خود تبدیل میکند.
سپس کاربر میتواند با استفاده از موتور بازی، یک رندر real-time ایجاد کرده یا تغییراتی را در صحنه داخل Unreal Editor ایجاد کند و آنها را به V-Ray بازگرداند. این سیستم برای امکان ایجاد محتوای آفلاین و real-time با یک گردش کار واحد، به ویژه برای پروژههای تجسمی، در نظر گرفته شده است.
Related posts:
- تست پردازنده جدید Core i9 12900KS در رندر V-Ray
- تست کارتهای گرافیک NVDIA GeForce RTX 3000 در موتور V-Ray
- مقایسه نرم افزارهای رندرینگ Lumion، Vray و Corona
- مقایسه Vray و Enscape و Lumion: انتخاب بهترین نرم افزار رندرینگ
- در Unreal Engine 5 یک قلعه قرون وسطایی بسازید
- پلاگین MetaShoot برای دسترسی به استودیو عکس مجازی در Unreal Engine
تغییرات دیگر شامل لایه پوشش جدید در V-Ray Material برای بازآفرینی مواد دنیای واقعی مانند رنگ خودرو، نمونهبرداری از نویز آبی و ادغام Open Image Denoise، ارائه شده است. این بهروزرسانی همچنین پشتیبانی از رندر خارج از هسته را ارائه میکند.
تغییرات ویژه V-Ray برای Unreal شامل گزینهای برای استفاده از تنظیمات سفارشی از تب تنظیمات V-Ray هنگام پختن نقشههای نوری در Unreal Engine، است. کاربران همچنین این گزینه را دریافت میکنند تا به جای export کل صحنه، فقط اشیاء انتخاب شده را هنگام صادرات یک فایل .vrscene ازUnreal Engine دریافت کنند.
ویژگیهای جدید اصلی پشتیبانی از عنصر LightMix Render در داخل V-Ray Frame Buffer ارائه شده که امکان نورپردازی مجدد صحنه را بدون رندر مجدد فراهم میکند و کاربران میتوانند نورهای جداگانه را فعال، غیرفعال یا تنظیم کنند.
قیمت و دسترسی
V-Ray 5 برای Unreal Update 1 با Unreal Engine 4.24 تا 4.27 سازگار است. البته هنوز Unreal Engine 5 را که در حال حاضر در دسترس است، پشتیبانی نمیکند. این نرم افزار فقط به صورت اجارهای در دسترس بوده و هزینه اشتراک آن 80 دلار در ماه یا 219 دلار در سال است.