Chaos به تازگی V-Ray را برای نرم افزار Houdini هم، منتشر کرده است. نرم افزارV-Ray 5 برای Houdini Update 1 به عنوان نمایندهی رندر Hydra در مجموعه ابزار طرحبندی مبتنی بر USD هودینی در دسترس قرار گرفته است. Chaos سیستم جدید V-Ray Decal را برای هودینی اضافه کرده، مواد مو V-Ray و بافت انحنا را بهبود بخشیده و گردش کار Alembic و ACEScg را ساده میکند. در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.
توسعه ظاهر آماده در سراسر Maya و Nuke
وی ری برای هودینی برای اولین بار در سال 2019 منتشر شد و برای توسعهی ظاهر و رندر نهای باکیفیت در نظر گرفته شده است. استودیوهای VFX با V-Ray میتوانند از پیشنمایش افکتها یا داراییها قبل از صدور آنها به Maya یا 3ds Max برای رندر استفاده کنند، و از ثبات بصری در هر مرحله از تولید اطمینان حاصل کنند
. نسخهی Houdini از اکثر ویژگیهای کلیدی برنامه میزبان پشتیبانی کرده و از نسخههای دیگر V-Ray، تعدادی هندسه و انواع مواد عجیب و غریب نیز پشتیبانی میکند.
رندر Hydra در مجموعه ابزار Solaris هودینی موجود است
پس از انتشار V-Ray برای مایا، V-Ray برای Houdini نیز ارائه شد که از گردشهای کاری VFX مبتنی بر توصیف صحنه جهانی پیکسار (USD) پشتیبانی میکند. برای نسخه Houdini، این به معنای V-Ray برای Solaris است و شاهد پشتیبانی از V-Ray در طرحبندی جدید عکسبرداری مبتنی بر USD، نورپردازی و ابزار توسعه ظاهر هودینی خواهیم بود.
این ویژگی که هنوز به طور رسمی در نسخه بتا است،V-Ray را به عنوان نماینده رندر Hydra در Solaris در کنار رندر Karma بومی هودینی، Arnold،Redshift و RenderMan در دسترس قرار میدهد.
پخت بافت بهبودیافته و پشتیبانی از شیدر فوم Phoenix
این نسخه همچنین V-Ray را برای رابط کاربری Houdini ساده میکند و پخت بافت را بهبود میبخشد.V-Ray همچنین امکان رندر کردن چندین بستهی اولیه که جزایر UV را بدون تغییر به اشتراک میگذارند، میدهد. V-Ray برای Houdini اکنون از فوم شیدر برای Phoenix، نرمافزار شبیهسازی سیال Chaos پشتیبانی میکند.
Related posts:
- شرکت Chaos اخیرا V-Ray 5 را برای SketchUp Update 2 عرضه کرد
- انتخاب بهترین کارت گرافیک برای رندرهای V-Ray
- تست کارتهای گرافیک NVDIA GeForce RTX 3000 در موتور V-Ray
- V-Ray 5 برای Cinema 4D Update 2 عرضه شد
- موتور رندرینگ V-Ray 5 را برای موتور Unreal Engine منتشر شد
- متاسفانه V-Ray برای Modo و Katana متوقف شد
V-Ray 5 برای Houdini Update 2
ویژگیهای جدید V-Ray برای Houdini Update 2 شامل V-Ray Decal بوده و سیستم جدیدی است که برای اولین بار در نسخه 3ds Max برای نمایش بافتها بر روی سطوح در یک صحنه و بدون نیاز به تنظیم یا تغییر UV برای مش معرفی شد. این نسخه همچنین V-Ray را برای Solaris گسترش میدهد و پشتیبانی از AOV و جلوههای حجمی را اضافه میکند.
سایر ویژگیهای بهروز شده شامل مواد V-Ray Hair برای بهبود رندر موهای با رنگ روشن است. همچنین بافت V-Ray Curvature دارای کنترلهای جداگانه برای قسمتهای محدب و مقعر یک مش است. این بهروزرسانی همچنین تخصیص مواد را هنگام کار با فایلهای Alembic ساده میکند و تنظیمات OpenColorIO هنگام کار در فضای رنگی ACEScg در دسترس است.
قیمت و دسترسی V-Ray 5 Houdini Update
V-Ray 5 برای Houdini Update 2 در نسخهی Houdini 18.0 به بالا بر روی سیستمعاملهای Windows 8.1 به بالا، CentOS 6.2/RHEL 6.2 به بالای WS Linux و Mac OS X 10.10.2 به بالا اجرا میشود و در دسترس است. این نرم افزار فقط به صورت اشتراکی ارائه شده و هزینهی آن 80 دلار در ماه یا 470 دلار در سال است.