توسعهدهنده Łukasz Czyż اخیراً UVPackmaster 3 را برای Blender منتشر کرده است و این برنامه در واقع آخرین نسخهی پلاگین بستهبندی UV برای نرمافزار متن باز سه بعدی است. بهروزرسانی جدید، این افزونه را به یک معماری جدید با قابلیت اسکریپت پایتون منتقل میکند و این امکان را برای کاربران فراهم کرده تا عملکرد را سفارشی کنند.
یک ابزار بسته بندی UV سریع و کارآمد
UVPackmaster برای اولین بار در سال 2018 منتشر شد و یک پلاگین بسته بندی سریع و کارآمد UV بود که میتواند بر روی پردازندههای گرافیکی Nvidia دارای CUDA و همچنین CPU ایستگاه کاری اجرا شود. این نسخهی جدید به کاربران اجازه میدهد تا نتایج را بر اساس UV یا هر گروه تنظیم کنند و از طرح بندیهای UV کاشی شده، از جمله UDIM و طرح بندیهای غیرمربعی پشتیبانی میکند.
قابلیت اسکریپت پایتون و گزینههای جدید انباشته UV
تغییر اصلی در UVPackmaster 3 این است که عملکرد آن اکنون قابل اسکریپت بوده و الگوریتم بسته بندی اصلی به عنوان کد پایتون قابل خواندن توسط انسان است و همچنین کد موتور کامپایل شده ارائه میشود.
در این نسخه این امکان برای کاربران فراهم شده تا عملکرد پلاگین را مطابق با جریان کاری خود سفارشی کنند و معماری جدید، توسعه ویژگیهای جدید را سرعت میبخشد. این نسخه همچنین گزینههایی را برای تراز و چیدمان UV یکسان برای کاهش استفاده از فضای UV معرفی میکند. علاوه بر این، این افزونه که قبلاً در نسخههای استاندارد و حرفهای موجود بود، اکنون فقط به عنوان نسخه حرفهای با امکانات کامل در دسترس است.
قیمت و دسترسی UVPackmaster
UVPackmaster 3 Pro برای Blender 2.83 به بالا در دسترس بوده و روی سیستمعامل Windows 10 به بالا اجرا میشود. البته پشتیبانی لینوکس و macOS نیز به زودی ارائه خواهد شد. یک مجوز تک کاربره جدید 39 دلار هزینه دارد و مجوزهای استودیو چند کاربره نیز از 119 دلار شروع میشود.