شرکت Epic Games خالق و توسعه دهنده Unreal Engine، با رونمایی از MetaHuman Creator نشان داد که به زودی به قدرت بی رقیب صنعت گرافیک کامپیوتری تبدیل خواهد شد.
MetaHuman
ساخت و انیمیشن کاراکترهای دیجیتال همیشه به عنوان یک چالش و یک هنر مطرح بوده است. اینکه چگونه بتوانیم یک کاراکتر واقعی گرایانه بسازیم، چگونه انیمیت و ریگ آن را کنترل کنیم و در پروژه ها استفاده نماییم. حال شرکت Epic Games در اقدامی جالب و تسخیر صنعت نرم افزاری گرافیک کامپیوتری، با معرفی MetaHuman Creator قصد دارد که روند تولید کاراکتریهای دیجیتال را برای همیشه تغییر دهد.
شاید تصور کنید نرم افزارهای زیادی از جمله Poser و … در این زمینه تخصصی فعالیت میکنند، اما به شما توصیه می کنم اول ویدیوی زیر را مشاهده کنید و سپس تمام ذهنیت خود را از تولید کاراکتر دیجیتال پاک نمایید.
آینده صنعت کاراکترهای دیجیتال در گرافیک کامپیوتری، شاید از همین لحظه تغییر کند. نمیتوانم حس خودم را بعد از دیدن اولین دموی MetaHuman Creator از unreal Engine بیان کنم. کاری که ساعت ها و روزها برای تولید یک شخصیت واقع گرایانه انجام میدادیم، الان در نهایت چند دقیقه و با بهترین کیفیت ممکن تولید خواهد شد.
MetaHuman Creator
در MetaHuman Creator کافی است که با پارامترها و نیازمندیهای خود کار کنید، میتوانید از صورت شروع کنید و در ابتدا چهره اصلی را تولید نمایید. سپس به سراغ پیچیدگی های پوست خواهید رفت. آنچه خروجی اینکار است شما را شگفت زده خواهد کرد. بهترین شیدرهای Skin به صورت Realtime در اختیار شماست تا فقط آنچه که تخیل میکنید را ایجاد نمایید.
در مرحله بعد به سراغ نمونه های بدن موجود خواهید رفت و بعد از آن میتوانید مدل موها را تعیین کنید. در هر قسمت تسلط کاملی بروی رنگ و متریال دارید و امکان ویرایش و افکت موها و تعیین حالت آنها نیز وجود دارد.
آنچه مسلم است این برنامه به تدریج ارتقا پیدا کرده و علاوه بر افزایش مدلهای موجود، قطعا قابلیت های دیگری نیز به آن اضافه خواهد شد. در MetaHuman Creator میتوانید به سادگی لباس و پوشش را نیز تعیین و تغییر دهید. حتی دندان ها، فرم لب ها ، گونه، چین و چروک پوست، تعیین سن، نژآد و … همگی در آن لحاظ شده است.
آنریل انجین با معرفی تولید کاراکتر دیجیتال آنهم قابل رندرینگ و استفاده به صورت Realtime، مفاهیم بسیاری را تغییر داده است. از این به بعد فقط تصور کنید که چه شخصیتی در فیلم یا بازی مورد نظرتان نیاز دارید، دیگر حتی نیازی به مدلسازی برای آن نخواهد بود و همه کارها با MetaHuman Creator انجام خواهد شد.
کاری که قرار بود در چند هفته یا چند روز انجام شود، اکنون فقط در چند ساعت آنهم با کیفیتی باورنکردنی انجام خواهد شد. واقع گرایانه بودن کاراکتر چیزی است که در تولید بشدت دست ما را محدود میکرد، اما با معرفی MetaHuman ، واقعا دیگر تولید کاراکتر از عهده هر کسی بر می آید حتی اگر با هیچ کدام از مفاهیم و ابزارهای تولید و مدلسازی آشنا نباشد.
بعد از ساخت مدل توسط متاهیومن، میتوانید آن را دانلود کنید، به دیگر برنامه ارسال کنید و یا در Unreal Engine به سادگی آن را انیمیت کنید.
در حال حاضر برای آشنایی کاربران، دو مدل کامل با کیفیت بسیار بالا، در MetaHuman Creator وجود دارد که میتوانید از آنها برای آشنایی با نحوه کار این برنامه استفاده کنید. این دو مدل به صورت کامل ریگ شده و میتوانید از آنها به عنوان نمونه هایی از آینده این برنامه یاد کنید. به راحتی میتوانید از MetaHuman Creator در Unreal Engine 4.26.1 و بالاتر استفاده نمایید.
قدرت MetaHuman از تجربه چندین ساله و تکنولوژی برتر آنریل استفاده کرده است. شرکت های بزرگ تولید انیمیشن و فیلم و بازی های کامپیوتری، در حال استفاده از این ابزار هستند و طبق آنچه اپیک گیم اعلام کرده است، بزودی طیف وسیعی از خروجی های این نرم افزار را در بسیاری از بازی های و انیمیشن ها خواهیم دید.