یونیتی Ziva Real-Time 2.0، سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی خود را برای تولید کاراکترهای سه بعدی با کیفیت بالا و با تغییر شکل دقیق تکسچر نرم منتشر کرده است. این نرمافزار که قبلاً فقط در نسخه بتا موجود بود، از فایلهای منبع استفاده میکند تا یک کاراکتر را در حالتهای مختلف نشان دهد و یک مدل یادگیری ماشینی را آموزش دهد تا نحوه تغییر شکل و پوسته کردن مش را بیاموزد. با مازستا همراه باشید.
علاوه بر بهبود ریگهای کاراکتر real-time موجود، از این سیستم میتوان برای تولید ریگهای real-time دیگر مانند ریگ های آفلاین ایجاد شده برای کار جلوه های بصری استفاده کرد.
Ziva Real-Time که در ابتدا با نام ZivaRT شناخته میشد و قبل از اینکه توسط Unity خریداری شود، در پروژههایی مانند Spider-Man: Miles Morales از Insomniac Games استفاده شده است.
این نرم افزار اکنون به Ziva Real-Time تغییر نام داده شده و بخشی از گستره محصولات Unity Wētā Tools به همراه ابزارهایی است که در استودیوی VFX Weta Digital توسعه یافته است.
تا آنجا که ما میدانیم، انتشار Ziva Real-Time 2.0 برای اولین بار صورت گرفته و ZivaRT فقط در نسخه بتا در دسترس بوده است.
این نرم افزار همچنین طیف وسیعی از انیمیشنهای حرکتی، چرخههای انیمیشن و کلیپهای موکاپ را به عنوان دادههای آموزشی به همراه شبیه سازی پارچه از ابزارهایی مانند Marvelous Designer یا Houdini میپذیرد.
از سوی دیگر علاوه بر شخصیتهای انسانی و هومنوئید، این نرمافزار را میتوان برای موجودات نیز استفاده کرد.
قیمت و سیستم مورد نیاز Ziva Real-Time 2.0
Ziva Real-Time 2.0 با Windows 10 به بالا و CentOS 7.6-7.9 Linux سازگار است. از سوی دیگر افزونههای Ziva Real-Time Player با Maya 2019 به بالا، Unity 2021.3 به بالا و Unreal Engine 4.26 به بالا، همگی فقط در ویندوز سازگار هستند. شایان ذکر است که این نرم افزار فقط اجارهای بوده و با مجوزهای قفل شده با گره به قیمت 1800 دلار در سال و مجوزهای شناور به قیمت 1900 دلار در سال عرضه میشود. البته در این میان پلاگین Unity و Unreal Engine Player رایگان هستند.