طبق اطلاعیه جدیدی که در سایتهای خبری صنعت بازی گزارش شده است، به نظر میرسد که شرکت توسعه دهنده موتور بازی سازی «یونیتی» (Unity) تصمیم گرفته است تا با حدود 4 درصد از نیروی کار خود قطع همکاری کند. در ادامه برای اطلاع بیشتر درباره جزییات اخراج 4 درصد از کارکنان یونیتی با مازستا همراه باشید.
اخراج 4 درصد از کارکنان یونیتی
Kotaku در همین هفته گزارش داد که ارائه دهنده ابزارهای توسعه بازی در حال اخراج «صدها» کارمند خود در سراسر جهان است. همچنین خود یونیتی متعاقباً خبر این اخراجها را در بیانیهای به رسانه Protocol تایید کرده است که در ادامه آن را میخوانید:
«به عنوان بخشی از یک روند برنامهریزی مستمر که در آن ما به طور مرتب سطوح منابع خود را در برابر اولویتهای شرکت خود ارزیابی میکنیم، تصمیم گرفتیم برخی از منابع خود را مجددا تنظیم کنیم تا تمرکز بهتری روی کار خود داشته باشیم و از رشد بلندمدت خود حمایت کنیم. این موضوع منجر به تصمیمات سختی شد که آینده شغلی تقریبا 4 درصد از کل نیروی کار یونیتی را تحت تاثیر قرار میدهد.»
Waypoint رقم دقیق مشاغل حذف شده را معادل 263 شغل بیان میکند که کمتر از 4.5 درصد از 5864 کارمند تمام وقت فهرست شده در جدیدترین پرونده SEC یونیتی است. نیک استات (Nick Statt) گزارشگر بازی های ویدیویی Protocolدر این باره در حساب کاربری توییتر خود نوشته است که:
- یونیتی اکنون بیانیهای دارد که اخراجها را تایید میکند و همچنین اعلام شده که این اخراجها بر 4 درصد از نیروی کار کل شرکت تاثیر میگذارند که رقم آن کمی بیشتر از 200 نفر با توجه به آخرین تعداد کارمندان شرکت در فرم SEC 10-K سال گذشته است.
- نیک استات (@nickstatt) 30 ژوئن 2022
Related posts:
- شرکت Unity نرم افزار SpeedTree را از شرکت IDV خریداری کرد!
- Unity اکنون مالک ابزار همکاری SyncSketch شد
- Unity مالک جدید توسعه دهنده ابزارهای ایجاد شخصیت و موجودات Ziva Dynamics شد!
- افزونه Substance 3D برای Unity و Unreal Engine 5 را برای ویرایش متریال دریافت کنید
- شرکت Unity به زودی با شرکت ironSource ادغام خواهد شد
- پیش نمایشی از فناوری Time Ghost در Unity 6: جذاب و حیرتانگیز
رشد زیاد در زمان بسیار کم؟
همان طور که احتمالا میدانید، پس از شناور شدن در بازار سهام در سال 2020، یونیتی به سرعت گسترش یافت و بیش از 2000 کارمند تمام وقت را استخدام کرد.
بخش عمدهای از این گسترش و افزایش تعداد کارمندان، به دلیل اضافه شدن شرکتهایی بود که توسط یونیتی خریداری شدند. برای نمونه با معامله تنها Weta Digital از تاسیسات VFX که یونیتی آن را به مبلغ 1.6 میلیارد دلار در سال 2021 خریداری کرد، به تنهایی حدود 1500 شغل جدید وارد مجموعه شد.
Weta تنها یکی از بیش از 15 شرکتی است که از ابتدای سال 2019 تا به حال توسط یونیتی خریداری شده است. بنابراین با خریدهای قابل توجه دیگری در بخش ابزارهای CG از جمله توسعه دهنده SpeedTree IDV و توسعه دهنده ابزارهای ریگ Ziva Dynamics گسترش این شرکت در دو سال گذشته بسیار چشمگیر بوده است.
در جدیدترین پرونده SEC، یونیتی این رشد سریع را به عنوان یک عامل خطر بالقوه شناسایی کرده و هشدار داده است که:
«ما در زمینه این که کسب و کار خود را در مقیاس فعلی اداره کنیم، سابقه محدودی داریم و این یک هشدار جدی برای مدیران ما به حساب میآید.»
درآمد اخیر یونیتی
سخنگوی یونیتی در اطلاعیه خود درباره خریدهای اخیر شرکت، (با اشاره به هزینه پرداخت شده تنها برای انجام معامله) همچنین به طور خاص خاطرنشان کرد که:
«مالکیت برخی از داراییهای Weta Digital ممکن است باعث اختلال در کسب و کار ما شود. در نتیجه، انحراف توجه مدیریت به دور از نگرانیهای روزمره خود تجارت ما، میتواند بر نتایج مالی شرکت تاثیر منفی بگذارد.»
جالب است بدانید که در ماه مه 2022، یونیتی درآمد سه ماهه بیسابقه 320.1 میلیون دلاری خود را اعلام کرد. این مبلغ چشمگیر در وهله اول بسیار جالب توجه به نظر میرسد؛ اما، همچنان زیانهای عملیاتی را نیز افزایش داده که منجر به کاهش دقت پیشبینی شرکت برای کل سال مالی خود شده است.