شرکت Unity که یکی از شرکتهای قدرتمند در حوزهی توسعهی نرمافزارها و موتورهای ساخت بازی ویدیویی بوده، به تازگی مالکیت نرم افزار SpeedTree را از شرکت IDV خریداری کرد. نرمافزار اسپید تری به منظور تولید مدلهای سهبعدی از مناظر طبیعی، پوشش گیاهی، درختان، بوتهها و شاخه و برگ در بازیها، در زمینهی جلوههای ویژه و در حوزهی معماری ارائه شده است.
در نتیجه اکنون با تغییر مالکیت، همهی کارکنان IDV به شرکت Unity ملحق خواهند شد و تا این لحظه جزییات مالی این قرارداد فاش نشده است. این تصمیم منجر به ادغام عمیقتر بین SpeedTree و Unity خواهد شد.
Unity مالک جدید نرم افزار SpeedTree
شرکت IDV که در سال 2000 تأسیس شد، خود را به عنوان یکی از شرکتهای پیشرو در ایجاد مدلهای درختی سه بعدی برای بازیها و جلوههای بصری معرفی کرد. فناوری این شرکت در بازیهای اخیر AAA از جمله Far Cry 5 ، Assassin’s Creed Odyssey و The Division 2 و در فیلمهایی از مجموعههای Star Wars و Marvel استفاده شده است. نرم افزار SpeedTree از شرکت IDV در سال ۲۰۱۵ برندهی جایزهی اسکار علمی و فنی شد و موفقیتهای زیادی بدست آورده است.
Related posts:
- شرکت Unity Technologies از کاهش قیمت ۸۰ درصدی ArtEngine خبر دارد!
- Unity اکنون مالک ابزار همکاری SyncSketch شد
- Unity مالک جدید توسعه دهنده ابزارهای ایجاد شخصیت و موجودات Ziva Dynamics شد!
- معرفی بهترین افزونه ها برای نرم افزار Unity
- مقایسه نرم افزارهای Blender و Unity: بررسی قابلیتها و کاربردها
- جزییاتی از موتور بازی و رندر Unity 6
در نهایت شرکت IDV تصمیم گرفت تا با ادغام عمیقتر SpeedTree با Unity موافقت کند و این ابزار مدلسازی گرافیکی را با یونیتی سازگار ساخت. از همین رو در حال حاضر مدلهای درختی و پوشش گیاهی به صورت مستقیم به موتورهای بازی Unity وارد میشوند. IDV همچنین کتابخانهای از مدلهای درختی آماده سه بعدی را ارائه میدهد که میتوان در Unity از آنها استفاده کرد. ادغام Unity و SpeedTree در سال جاری به مرحلهی اجرایی رسیده و در حال حاضر نسخهی بتای آن در دسترس قرار دارد.
رالف هاوورت، معاون ارشد تحقیقات و توسعهی شرکت یونیتی اعلام کرد که ایجاد محیطهای طبیعی با ظاهر ارگانیک، در حال حاضر یک فرآیند پرهزینه است و با ادغام عمیقتر SpeedTree با Unity میتوان نتایج بهتری را در اختیار کاربران این حوزه قرار داد. او همچنین اشاره کرد که با مجموعه محصولات IDV’s SpeedTree که اکنون بخشی از Unity هستند، میتوانیم جریان کار را برای ایجاد محیطهای ارگانیک و شبیهسازی پوشش گیاهی به صورت real-time بهبود ببخشیم.