U-Render که کاملا در نرم افزار Cinema 4D ادغام شده، یک موتور رندر real-time بصری است. در این مقاله، «رالف مکانتاگارت» (Ralph McEntagart)، مدیر ارشد اجرایی U-Render، آن چه که این موتور را از سایرین متمایز میکند بررسی کرده و ویژگیهای جدید U-Render 2022.4، از جمله مجموعه ابزار قدرتمند رندر غیرفتورئالیستی را توضیح میدهد. در ادامه با جزییات بیشتر در مورد U-Render یک رندر real-time همراه مازستا باشید.
U-Render یک رندر real-time
U-Render که بیشتر شبیه به یک موتور بازیسازی است تا یک رندر آفلاین معمولی، به کاربران Cinema 4D وعده رندر real-time با پشتیبانی کامل از ویژگیهای اصلی نرم افزار میزبان خود، از جمله MoGraph را میدهد. توسعه دهنده این موتور یعنی U-Render Visual Technology GmbH اتریشی به تازگی نسخه U-Render Release 2022.4 را منتشر کرده که آخرین نسخه این موتور بوده و مجموعهای از ویژگیهای جدید را برای شکوفایی خلاقیت کاربران خود اضافه کرده است.
این ویژگیها شامل مواردی مانند Screen Space Global Illumination، یک کتابخانه داراییهای جدید، یک فایل نصب آماده برای استفاده و بهبود در گردش کار کلی هستند که نوید یک تجربه رندر real-time بهتر را میدهند. این در حالی است که U-Render تا کنون فقط از رندر فیزیکی پشتیبانی میکرده که اکنون دیگر پیشرفت کرده و با انتشار 2022.4، U-Render بسته کاملا جدیدی از ویژگیها را برای رندر غیرفتورئالیستی ارائه میدهد.
Related posts:
- U-Render 2022.4 برای Cinema 4D منتشر شد
- با موتور بازی Godot با قابلیت رندر real-time و دموی Myra بیشتر آشنا شوید
- معرفی بهترین موتور بازی برای مبتدیان و توسعه دهندگان مستقل
- سیستم مورد نیاز موتور بازی Unreal Engine 5
- ویژگی های کلیدی Unreal Engine 5.5 برای هنرمندان
- شرکت ادوبی نرمافزار Photoshop را برای iPad 2.7 منتشر کرد
تیم رهبری جدید U-Render
نسخه 2022.4 اولین نسخه تحت رهبری تیم جدید U-Render است. از ماه دسامبر، دو نام شناخته شده از صنعت CG، مدیر محصول رالف مکانتاگارت و مدیر فروش «رناته اشنایدر» (Renate Schneider)، از «مارتین وبر» (Martin Weber) بنیانگذار شرکت و تیم توسعه دهندگان و هنرمندان U-Render حمایت میکنند. در ادامه توضیحات رالف مکانتاگارت درباره ویژگیهای جدید این موتور را میخوانید:
• نسخه جدید، هویت جدید؟
U-Render با سایر موتورهای رندرینگ متفاوت است. ما در مورد ایجاد رندرهای با کیفیت معماری فوتورئالیستی صحبت نمیکنیم. چیزی که در مورد آن حرف میزنیم، خلاقیت تسریع شده است.
این نرم افزار موقعیت منحصر به فردی را در بازار فناوری رندر کسب میکند، زیرا در زمان واقعی و به صورت رندر real-time اتفاق میافتد.
U-Render که کاملا یکپارچه شده و تبدیل خودکار متریال را ارائه میدهد، کاربران ما را قادر میسازد تا روی خلاقیت خود تمرکز کنند، نه مکانیزم ایجاد یک صحنه.
ما میخواهیم فرآیند خلاقیت را سریع و سرگرم کننده کنیم. چشم انداز ما ایجاد یک فضای کاری باز و مشترک است که به تمام ابزارها و همه پلتفرمها در زمان واقعی متصل میشود.
پشت پروژه U-Render یک رویا وجود دارد: کاهش اصطکاک در فرآیند تصمیمگیری برای تبدیل شدن به موتور خلاقیت در سراسر صفحه. به راحتی میتوان گفت که U-Render تخیل را به واقعیت تبدیل میکند. آن چه در ویوپورت نشان داده میشود، دقیقا همان چیزی است که در رندر نهایی خواهید دید و این یعنی رندر real-time.
• ویژگی جدید رندر غیرفتورئالیستی U-Render 2022.4
نسخه 2022.4 ویژگیهای جدیدی را برای رندر غیرفتورئالیستی (NPR)، روشنایی جهانی فضای صفحه (SSGI)، چند-متریالی، فیلتر شارپ کردن، فایل نصب آسان، کتابخانه داراییهای رایگان و موارد دیگر به ارمغان میآورد.
NPR انواع سبکهای بصری گویا برای هنر دیجیتال از جمله جلوههای ظریفی مانند: toon shading را باز میکند. خطوط کلی را میتوان در سراسر صحنه یا بر اساس هر متریال خاصی ترسیم کرد که به هنرمندان کنترل دقیقی بر نتایج میدهد.
مجموعه ابزار NPR همچنین بسیاری از ویژگیهای جدید دیگری از جمله گرادیانت رنگی، نور لبه و پشتیبانی از ماسکها، نقشههای برآمدگی و معمولی، جابهجایی، ویژگیها و مواد تابشی را نیز ارائه میکند.
جالب است بدانید که این تنها شروع رندر غیرفوتورئالیستی در U-Render بوده و فاز بعدی هم اکنون در حال توسعه است.
• ویژگی جدید Screen Space Global
یکی دیگر از ویژگیهای جدیدی که در نسخه جدید به این موتور رندر اضافه شده، Screen Space Global Illumination (SSGI) است.
موردی که بسیاری از کاربران منتظر آن بودهاند، این است که SSGI هنرمندان را قادر میسازد تا با افزودن نور غیرمستقیم در ناحیه نمای صفحه و از طریق تقلید از طریقی که نور از منابع نور مستقیم و مواد گسیلدهنده به سطح منعکس میشود،
محیطهای نورپردازی واقعیتری در یک صحنه ایجاد کنند. اگر چه رایجترین کاربرد آن در رندر صحنههای داخلی است؛ اما، SSGI به طور یکسان مورد استقبال طراحان و انیماتورها قرار میگیرد چرا که قادر است تصاویر زنده و واقعی ایجاد کند.
• ویژگی جدید چند-متریالی، وضوح تصویر و یک کتابخانه داراییهای جدید
نسخه 2022.4 همچنین شامل یک سیستم چند-متریالی است که کاربرد بسیار آسان آن، باعث صرفهجویی در وقت برای طراحان گرافیک که با اشیاء شبیه سازی شده کار میکنند و مواد متعددی برای مدیریت نیاز دارند، خواهد بود.
یکی دیگر از ویژگیهای جدید در نسخه 2022.4 فیلتر شارپ است.
این فیلتر به هنگام رندر کردن تصاویر، به چاپ کمک می کند تا جایی که جزییات باید به وضوح نشان داده شوند، معلوم باشند. در ترکیب با DoF که در سال گذشته در U-Render بهبود یافته است، باعث میشود ناحیه کانونی تصویر با وضوح بیشتری برجسته شده و به ایجاد جلوههای چشمنواز کمک کند.
در آخرین اما نه کماهمیت ویژگی این نسخه جدید، ما فرآیند on-boarding را بهبود بخشیدهایم. تجربه کاربری برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و ما یک طرح رابط جدید را در U-Render 2021.1 معرفی کردهایم و اکنون، نصب نرم افزار توسط یک فایل نصب کننده جدید، کاربرپسند و با استفاده آسان، ساده شده است. U-Render Release 2022.4 همچنین ادغام کامل با Cinema 4D S26، آخرین نسخه Cinema 4D را به کاربران ارائه میدهد.
Related posts:
- U-Render 2022.4 برای Cinema 4D منتشر شد
- با موتور بازی Godot با قابلیت رندر real-time و دموی Myra بیشتر آشنا شوید
- معرفی بهترین موتور بازی برای مبتدیان و توسعه دهندگان مستقل
- سیستم مورد نیاز موتور بازی Unreal Engine 5
- ویژگی های کلیدی Unreal Engine 5.5 برای هنرمندان
- شرکت ادوبی نرمافزار Photoshop را برای iPad 2.7 منتشر کرد
نگاهی اجمالی به آینده
U-Render اکنون به طور کامل در Cinema 4D و در ویندوز ادغام شده است و آن را به عنوان یک نمایشگر در دسترس قرار میدهد؛ اما، نقشه راه ما شامل ادغام با Cinema 4D در macOS، توسعه پلاگینهای جدید برای سایر برنامههای سهبعدی، از جمله مایا، پیادهسازی ویژگیهای رهگیری پرتو در زمان واقعی (real-time ray tracing) و موارد بسیار بیشتری است.
علاوه بر این، با این که نسخه جدید اولین بروزرسانی U-Render در سال 2022 است؛ اما، تنها بروزرسانی نخواهد بود. باید امسال منتظر خبرهای بزرگتری در این زمینه باشید.
قیمت و دسترسی
U-Render با همسویی با برنامههایی که با آنها ادغام شده و خواهد شد، «مجوز اشتراک نرم افزار» (Software Subscription License) را دارا است. به این صورت که با اشتراک در برنامهها، کاربران همیشه به آخرین نسخه U-Render برای نرم افزار خود دسترسی خواهند شد.
آیا شما هم معتقدید که U-Render یک رندر real-time است؟ درباره این موتور رندر چه اطلاعاتی دارید تا با ما در میان بگذارید؟ نظرات و دانش خود در این زمینه را در بخش نظرات برای ما بنویسید.