Golaem جدیدترین نسخه از نرم افزار شبیه سازی جمعیت Golaem 9 را منتشر کرده است. Golaem 9 پشتیبانی جهانی از انیمیشن ریگ مشترک، پخش مستقیم انیمیشن، سطوح جمعیتی برای افزودن شبیهسازیهای ثانویه و بتا ML Deformer را معرفی کرده که تغییر شکل شخصیتها را در صحنههای شلوغ امکانپذیر میکند.
نرم افزار شبیه سازی جمعیت Golaem
از سوی دیگر بهبود گردش کار و رابط کاربری نیز بخشی از این بهروزرسانی است که به بازخورد کاربران درگیر در تولیدات عمده جمعیت میپردازد. موتور انیمیشن جدید در Golaem 9 از هر انیمیشن شخصیتی با محدودیتهای کمتر پشتیبانی میکند.
همچنین این نرم افزار اکنون از پخش مستقیم انیمیشن های FBX، USD و BVH پشتیبانی کرده که امکان پخش آسانتر حرکت و هدفگیری مجدد را فراهم میکند.
ویژگیهای پیشرفته شامل پشتیبانی از انیمیشن 9-DOF و ریگهای ماژولار بدون نقشهبرداری اسکلت ثانویه است که انعطافپذیری بیشتری برای ایجاد شخصیتهای پیشرفته فراهم میکند. همچنین لایه PlayMotion و لایه CreateEntity امکان ایجاد کاراکتر و انیمیشن بدون شبیه سازی سنتی را فراهم میکنند و کنترل بیشتری بر روی عکسهای جمعیت ارائه میدهد.
Golaem 9 همچنین پارادایم Crowd Levels را معرفی کرده که ساخت شات افزایشی و شبیهسازیهای دقیق مانند پارچه یا انیمیشن ثانویه را امکانپذیر میکند. این نرمافزار امکان اختلاط غیر مخرب شبیهسازیها را فراهم خواهد کرد و تغییرات در ترکیببندیهای شات را در نظر میگیرد.
ویژگیهای اضافی عبارتند از مسیریابی برای کنترل پویا جمعیت، قفل کردن پا برای بهبود تماس با زمین، یک گردش کار جدید LOD برای ایجاد سطح جزئیات سفارشی و گزینههای نمایش اسکلت سفارشی. این بهروزرسانی همچنین ابزار رفتار مبتنی بر گره CHOPS را با ویژگیهای جدید و آموزشهای ویدیویی دقیق بهبود میبخشد.
نرم افزار شبیه سازی جمعیت Golaem 9 به پشتیبانی از شبیه سازی ترافیک و رفتارهای هجوم برای سناریوهای مختلف، از ماشینها گرفته تا پرندگان و حشرات ادامه میدهد و شامل کاراکترهای جمعی پیشرفته FX، مانند تولید خز پوست و شبیهسازی پارچه است. همچنین سازگاری با پلتفرمهای نرمافزاری متعدد، از جمله Maya، Houdini، Unreal Engine، و غیره را ارائه میدهد.
JangaFX به زودی نرم افزار شبیه سازی مایعات LiquiGen را منتشر خواهد کرد