ادوبی Substance 3D Modeler 1.15 را به عنوان جدیدترین نسخه اپلیکیشن مجسمه سازی VR منتشر کرده است. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از جدیدترین نسخه Substance 3D Modeler را در اختیارتان قرار دهیم.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.1
ویژگی های جدید Substance 3D Modeler 1.1 شامل Array Copy، برای کپی کردن اشیا در آرایههای خطی میشود. از سوی دیگر میتوانید با استفاده از یک گردش کاری خاک رس مجازی، مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در VR مجسمه سازی کنید.
Substance 3D Modeler که در اوایل سال جاری منتشر شد، به کاربران اجازه میدهد تا مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحه کلید مجسمهسازی کنند.
این نسخه همچنین گردش کار عناصر مجسمهسازی دیجیتال و مدلسازی بولی را با هم ترکیب میکند و کاربران میتوانند فرمهایی را با خاک رس مجازی بسازند، سپس آنها را پیوند داده یا با عملیات بولی برش دهند.
البته بزرگترین تغییر در Substance 3D Modeler 1.1 این بوده که این نرم افزار به OpenXR، یک چارچوب باز برای دسترسی به واقعیت مجازی و سخت افزار واقعیت افزوده منتقل شده است. این بدان معنا است که این نرم افزار که قبلا فقط با هدستهای Meta’s Rift و Quest سازگار بود، اکنون از پشتیبانی برای طیف وسیعتری از سخت افزار VR برخوردار است.
همچنین یک عملیات Boolean جدید به نام Split وجود دارد که به شما این امکان را میدهد تا از یک شی بر روی شی دیگر بهعنوان یک برش کوکی مجازی استفاده کنید. علاوه بر این، پشتیبانی آزمایشی برای UDIMها وجود دارد که در طیف وسیعی از دیگر برنامه های کاربردی DCC پشتیبانی میشود.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.6
ادوبی اخیراً Substance 3D Modeler 1.6، نسخه جدید ابزار مجسمه سازی VR را منتشر کرد. این بهروزرسانی حالت Snake Hook جدیدی را به ابزار Warp اضافه میکند و این امکان را فراهم میکند تا سطح خاک رس مجازی را بهطور نامحدود به بیرون بکشید تا اشکال ارگانیک مانند پیچک یا شاخههای درخت ایجاد شود. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم.
Substance 3D Modeler که در سال 2022 منتشر شد، به کاربران این امکان را میدهد تا مدلهای ارگانیک را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحه کلید مجسمهسازی کنند. همچنین ادوبی از Signed Distance Fields برای نمایش فضای سه بعدی استفاده میکند.
از سوی دیگر گردش کار عناصر مجسمهسازی دیجیتال و مدلسازی بولی را با هم ترکیب میکند و کاربران میتوانند فرمهایی را با خاک رس مجازی بسازند، سپس آنها را با عملیات بولی برش دهند.
شایان ذکر است که تغییر اصلی در Substance 3D Modeler 1.6 حالت جدید Snake Hook برای ابزار Warp است. حالت جدید Snake Hook، بر خلاف حالت Single موجود، به طور مداوم اعمال میشود و این امکان را فراهم میکند تا سطح خاک مجازی را به طور نامحدود تغییر دهید. موارد استفاده از آن شامل مسدود کردن اشکال ارگانیک مانند پیچک یا شاخه های درخت است.
بهروزرسانی 1.6 همچنین دارای پیشرفتهایی در گردش کار است، بهویژه در ابزار Buildup، که اکنون از نقشهبرداری سهسطحی برای کاهش مصنوعات استفاده میکند و اکنون بهطور پیشفرض به صورت رایگان در VR قرار میگیرد.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.12
ادوبی به تازگی Substance 3D Modeler 1.12، نسخه پایدار جدید ابزار مجسمه سازی واقعیت مجازی و Substance 3D Modeler 1.12.5، آخرین نسخه بتا عمومی این نرم افزار را منتشر کرده است. از ویژگیهای نسخه پایدار میتوان به پنل Assets جدید اشاره کرد که به کاربران اجازه میدهد تا کتابخانه آنلاین Substance 3D Assets را به روشهای جالبی در داخل نرمافزار جستجو کنند.
از سوی دیگر Substance 3D Modeler یک ابزار مبتنی بر SDF است که به کاربران این امکان را میدهد تا مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحه کلید مجسمه سازی کنند.
همچنین گردش کار جدید، عناصر مجسمهسازی و مدلسازی بولی را با هم ترکیب میکند و کاربران میتوانند فرمهایی را با خاک رس مجازی بسازند، سپس با عملیات بولی به آنها بپیوندند یا برش دهند.
شایان ذکر است که Substance 3D Modeler 1.12، پنل Assets جدید نرم افزار را پس از سه ماه در نسخه بتای عمومی به نسخه پایدار نرم افزار میآورد. در نتیجه کاربران میتوانند کتابخانه آنلاین Substance 3D Assets را مستقیماً در Modeler جستجو کنند. این قابلیت به کاربران این فرصت را خواهد داد تا به سرعت یک فرم را ترسیم کنند و سپس به جستجوی داراییهای مشابه در کتابخانه بپردازد تا آن را جایگزین کنند.
جدیدترین نسخه Substance 3D Modeler همچنین شامل تعدادی بهبود گردش کار و کاهش استفاده از حافظه GPU است. همچنین Adobe اعلام کرده که برای صحنههای سنگین، استفاده از GPU میتواند تا 50٪ کاهش داشته باشد.
Substance 3D Modeler 1.12.5: تغییرات جدید UI
از سوی دیگر نسخه بتای عمومی Substance 3D Modeler نیز به روز شده و Substance 3D Modeler 1.12.5 تغییراتی را در ظاهر و رابط کاربری ایجاد کرده است. کاربران همچنین میتوانند محور مورد استفاده برای تقارن و تکرار را انتخاب کنند.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.13
Substance 3D Modeler 1.13 یک بهروزرسانی نسبتاً کوچک است که با تغییراتی از جمله تم جدید اختیاری رابط کاربری ارائه شده است. کاربران همچنین میتوانند محور مورد استفاده برای تقارن و تکرار در هنگام کپی کردن اشیاء را تغییر دهند. به طور کلی این نسخه تغییرات چشمگیری را ارائه نکرده و بیشتر روی بهبود جدیدترین نسخه Substance 3D Modeler کار شده است.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.14
این بهروزرسانی مجموعه ابزار نقاشی نرمافزار را مجدداً آپدیت میکند و امکان رنگآمیزی را با ابزار Paint و نقاشی در حین مجسمهسازی هنگام استفاده از ابزارهای سطحبندی را ممکن میسازد.
همانطور که میدانید Substance 3D Modeler یک ابزار مبتنی بر SDF است که به کاربران اجازه میدهد تا مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحه کلید مجسمهسازی کنند. این نسخه گردش کار عناصر مجسمهسازی و مدلسازی بولی را با هم ترکیب میکند و کاربران میتوانند فرم هایی را با خاک رس مجازی بسازند، سپس آنها را با عملیات بولی بپیوندند یا برش دهند.
همچنین اکنون میتوان در حین استفاده از ابزارهای سطحبندی، رنگآمیزی کرد، اما با ابزارهای Buildup، Raise و Inflate که همگی دارای یک لغزنده شدت رنگ هستند. علاوه بر این، اکنون میتوان ابزار Smooth را طوری تنظیم کرد که فقط خاک رس یا رنگهای سطح را صاف کند.
این بهروزرسانی همچنین طرحبندی کنترلها را هنگام کار در واقعیت مجازی اپدیت کرده تا ماشه پشتیبانی را آزاد کند و بتواند مانند یک کلید اصلاحکننده عمل کند. همچنین تعدادی UI کوچکتر، گردش کار و بهبود عملکرد وجود دارد، از جمله دستههای مقیاس بندی که اکنون به طور پیش فرض تغییر اندازه نامتقارن دارند.
بهروزرسانی نسخه Substance 3D Modeler 1.15
این بهروزرسانی، گردش کار جدید Primitives را تغییر داده که امکان جمعآوری مدلهای پیچیده سطح سخت از ابتداییهای سهبعدی، از نسخه بتا و به نسخه پایدار را فراهم میکند. همچنین با استفاده از یک گردش کاری خاک رس مجازی، مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در VR مجسمه سازی کنید.
در واقع Substance 3D Modeler یک ابزار مبتنی بر SDF است که به کاربران این امکان را میدهد تا مدلهای ارگانیک و سطح سخت را در واقعیت مجازی یا در حالت دسکتاپ با استفاده از ماوس و صفحه کلید مجسمه سازی کنند. همچنین گردش کار عناصر مجسمهسازی و مدلسازی بولی را با هم ترکیب میکند و کاربران میتوانند فرمهایی را با خاک رس مجازی بسازند، سپس با عملیات بولی به آنها بپیوندند یا برش دهند.
همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، تغییر اصلی در Substance 3D Modeler 1.15 گردش کار جدید Primitives است. از دیگر ویژگیهای جدید در بهروزرسانی میتوان به حالت تشخیص شکل جدید در هنگام افزایش وضوح یک لایه خاک رس و همچنین حالتهای Linear و Smooth موجود اشاره کرد.
همچنین اکنون امکان تغییر وضوح یک لایه خاک رس در حالت Export وجود دارد. این بهروزرسانی همچنین پشتیبانی از MX Ink، قلم VR لاجیتک را بهبود میبخشد.
قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
جدیدترین نسخه Substance 3D Modeler با سیستمعامل Windows 10 به بالا و این هدستهای VR سازگار است و از طریق اشتراکهای Substance 3D Collection در دسترس خواهد بود که هزینه آن 49.99 دلار در ماه یا 549.88 دلار در سال است. همچنین مجوزهای دائمی از طریق Steam در دسترس هستند و هزینه آن 149.99 دلار است.
نسخه بتای عمومی نیز از طریق برنامه دسکتاپ Creative Cloud برای هر کسی که Adobe ID دارد در دسترس خواهد بود.