Sitni Sati به تازگی نسخه بتای عمومی FumeFX 6.0 را برای تری دی مکس منتشر کرد که یک بروزرسانی بزرگ است. این نسخه جدید شبیهساز سیال گازی محبوب را به یک سیستم چندفیزیکی کامل با معماری جدید مبتنی بر گره برای ایجاد ذرات، بدنههای صلب و بدنههای نرم، از جمله پارچه و طناب تبدیل میکند. همچنین مش کننده ذرات جدید در این نسخه، امکان مشبندی سیستمهای ذرات را به مایعات میدهد. با توضیحات تکمیلی در ادامه همراه مازستا باشید.
بتای عمومی FumeFX 6.0 برای تری دی مکس
در بتای عمومی FumeFX 6.0 برای تری دی مکس ادغام با رندر آرنولد اتودسک (Autodesk Arnold) نیز گسترش یافته است و این امکان را فراهم میکند که بتوانید ذرات را به عنوان نقاطی در داخل موتور رندر کنید، یا اسپلاینهایی را که ذرات را به هم متصل میکنند به صورت منحنیهای آرنولد ارائه کنید.
همچنین شما با یکی از اصلیترین پایپ لاینهای جلوههای بصری مبتنی بر نرم افزار تری دی مکس برای بیش از یک دهه روبرو هستید.
FumeFX اولین بار در سال 2007 منتشر شد و به سرعت به ابزاری برای هنرمندان تری دی مکس تبدیل شد که به دنبال ایجاد افکتهای مایع گازی مانند دود، آتش و ابر بودند.
اگر چه گالری کاربران در وب سایت آن مدتی است بروزرسانی نشده است؛ اما، در طیف وسیعی از فیلمهای اصلی و سینماتیک بازیها، توسط استودیوهای بزرگی مانند: Blizzard Entertainemnt ، Blur Studio و Luma Pictures استفاده شده است.
همچنین اکنون برای Maya و اخیرا Cinema 4D نیز در دسترس قرار گرفته که با این حال، نسخه 3ds Max همان نسخه ای است که ابتدا ویژگیهای جدید به آن اضافه میشود.
FumeFX 6.0: از شبیهساز تخصصی دود و آتش گرفته تا مجموعه ابزارهای مولتی فیزیک و گرافیک حرکتی
FumeFX 6.0 اولین بروزرسانی بزرگ نرم افزار از زمان عرضه FumeFX 5.0 در سال 2018 است، اما، بلافاصله مشخص شد که زمان توسعه برای چه چیزی صرف شده که همان ویژگی جدید اصلی NodeWorks است. یک محیط جدید مبتنی بر گره برای ایجاد شبیهسازی با سیمکشی بیش از 130 گره آماده.
طبق اطلاعات منتشر شده، در ابتدا به عنوان یک روش قدرتمندتر برای کنترل سیمهای مبتنی بر voxel FumeFX در نظر گرفته شده بود اما به سرعت به یک مجموعه ابزار برای نوشتن شبیهسازیهای مبتنی بر ذرات نیز تبدیل شد.
این تغییر FumeFX را از یک شبیهساز سیالات گازی تخصصی به یک مجموعه ابزار چندفیزیکی همهمنظوره تبدیل میکند که همچنین قادر به شبیهسازی دینامیک بدنه سفت و سخت و بدنههای نرم از جمله پارچه، طناب و وسایل باد شونده است.
Related posts:
- iToo Software پلاگین Forest Pack 7.4.3 را برای 3ds Max منتشر کرد
- iToo Software جدیدترین نسخه Forest Pack را برای 3ds Max منتشر کرد
- کدام نرم افزار سه بعدی بهترین انتخاب است؟ Blender یا Maya یا 3Ds Max
- مقایسه نرم افزارهای 3Ds Max و ZBrush برای مبتدیان
- مقایسه نرم افزارهای 3Ds Max و Houdini
- معرفی پلاگینهای کاربردی نرم افزار 3ds Max
بعلاوه، شیء مشبندی ذرات جدید ISurf امکان مشبندی سیستمهای ذرات را به مایعات از جمله مایعات چسبناک میدهد.
پشتیبانی از رندر آرنولد Autodesk نیز گسترش یافته است تا امکان رندر ذرات را به صورت نقطهای، بدون مشبندی، و اسپلاینهایی که ذرات را بهصورت منحنی آرنولد به هم متصل میکنند، ارائه دهد. این امکان ایجاد افکتهای جدید به سبک موشن گرافیک را فراهم میکند.
نسخه بتا را میتوان به صورت تجاری حتی در پروژههای بزرگ استفاده کرد
کاربران فعلی میتوانند نسخه بتای FumeFX 6.0 را از تالار گفتمان Sitni Sati دانلود کرده و تا 31 دسامبر 2022 از آن استفاده کنند. پس از آن نیز احتمالا در صورت یافت نشدن باگهای توقف نمایش، به نسخه نهایی منتقل میشود.
همچنین این بتا را میتوان در پروژههای تجاری نیز استفاده کرد و در حالی که استودیوها عموما در به کار گیری بتای نرم افزارها برای تولیداتشان بسیار محتاط هستند، پست انجمن سیتنی ساتی به طور خاص از کاربران دعوت میکند تا آن را در پروژه فیلمهای پرفروش بزرگ امتحان کنند.
قیمت، سیستم مورد نیاز و تاریخ انتشار
FumeFX 6.0 برای تری دی مکس در نسخه بتا برای کاربران ثبت نام شده نرم افزار در دسترس است. مجوز بتا را میتوان برای کارهای تجاری استفاده کرد و تا 31 دسامبر 2022 معتبر است.
نسخه پایدار فعلی، FumeFX 5.1، برای 3ds Max 2018 و بالاتر در دسترس بوده که روی سیستم عامل ویندوز 8 و 10 64 بیتی اجرا میشود. مجوز ایستگاه کاری دائمی 695 دلار و یک مجوز شبیهسازی دائمی 195 دلار هزینه دارد.