سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

عرضه نرم افزار Houdini 19.5 توسط SideFX انجام شد

نرم افزار Houdini 19.5
زمان مطالعه : 2 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 19 مرداد 1401

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

SideFX به تازگی از عرضه نرم افزار Houdini 19.5 به عنوان جدیدترین نسخه برنامه رویه‌ای سه‌بعدی خود برای جلوه‌های بصری به جهت ساخت بازی و موشن گرافی خبر داد. با مازستا همراه باشید تا جزییات این خبر را در اختیارتان قرار دهیم.

اگر چه SideFX آن را به عنوان نسخه QoL توصیف می‌کند؛ اما، شاهد تغییراتی در مجموعه ابزار هودینی، از مدلسازی سه‌بعدی گرفته تا جلوه‌های کاراکتر، شبیه‌سازی، مجموعه ابزار چیدمان صحنه Solaris و رندرهای Karma نیز هستیم.

ویژگی‌های برجسته این نسخه عبارتند از در دسترس قرار دادن مایعات FLIP به عنوان SOP، یک سالور (Solver) آب کم عمق جدید، نمونه‌سازی منبع Pyro، یک سیستم هوشمند Look At برای جمعیت، براش‌های طرح جدید Solaris و بازگشت Frankenmuscles.

علاوه بر این، چندین ویژگی آزمایشی قبلی اکنون برای تولید مورد تایید قرار گرفته‌اند و در کنار آن Karma CPU اکنون رسما آماده است تا وظایف رندر خود را از رندر قدیمی Mantra تحویل بگیرد.

عرضه نرم افزار Houdini 19.5 یکی از بزرگ‌ترین نسخه‌های QoL تا به امروز

SideFX نرم افزار Houdini 19.5 را به عنوان نسخه QoL برتر توصیف می‌کند که به جای افزودن ابزارهای جدید، بر بهبود گردش کار و عملکرد ابزارهای موجود تمرکز دارد. کریستین بارگیل (Cristin Barghiel)، معاون توسعه محصول SideFX در این باره گفت:

تعهد درونی ما برای این چرخه توسعه جدید، تمرکز روی موارد موجود بود. ما برای یک دهه با سرعت زیادی پیش رفتیم و بسیاری از چارچوب‌ها و معماری‌های جدید را عرضه کردیم؛ بنابراین، این بار زمان مناسبی بود که فقط روی بهبود کیفیت نرم افزار تمرکز کنیم.

ویژگی‌های نسخه جدید نرم افزار Houdini 19.5

  • شبیه‌سازی سیالات: دسترسی به سیالات FLIP به عنوان SOP
نرم افزار Houdini 19.5

شاید بهترین مثال برای این مورد، شبیه‌سازی مایع باشد که سیالات FLIP – که در ابتدا به عنوان شبکه‌های DOP (اپراتور دینامیک) پیاده‌سازی می‌شدند – اکنون به عنوان SOP‌ های هنرمندانه‌تر (اپراتورهای سطحی) در دسترس هستند. این تغییر به این معنی است که همه سالورهای دینامیک هودینی اکنون از طریق SOP ها در دسترس هستند.

علاوه بر معرفی گره‌های جدید لازم و تبدیل ابزارهای Shelf مربوطه به گردش کار SOP، این نسخه راه‌های جدیدی را برای کنترل شبیه‌سازی‌های FLIP معرفی می‌کند و مهم‌تر از همه، شبیه‌سازی‌های FLIP می‌توانند مرزهای سفارشی داشته باشند.

نسخه جدید تغییر اندازه مرزها را به صورت پویا امکان‌پذیر می‌سازد و سیالات SOP FLIP همچنین می‌توانند با استفاده از شبیه‌سازی‌های مبتنی بر فشار که تمایل به تولید نتایج آشفته‌تر و لرزشی دارند، شرایط مرزی فشار یا سرعت را حل کنند.

  • شبیه‌سازی سیالات: سالور آب کم عمق جدید، امواج Encino و بیدار شدن کلوین
نرم افزار Houdini 19.5

در Houdini 19.5 همچنین ابزارهای کاملا جدیدی برای شبیه‌سازی سیالات از جمله سالور آب کم عمق (Shallow Water) وجود دارد که یک سالور دوبعدی بر اساس فیلدهای ارتفاعی است و از یک گردش کار مبتنی بر بافت استفاده می‌کند.

به کمک این سالور کاربران می‌توانند شبیه‌سازی‌ها را از طریق ماسک‌ها کنترل کنند و از نقشه‌های سرعت و انحنا و همچنین خود فیلدهای ارتفاع خروجی بگیرند.

درست مانند سالور Ripple موجود مبتنی بر ذرات، سالور آب کم عمق را می‌توان برای ایجاد موج‌های سطحی روی صفحات آب به کار برد که البته بسیار سریع‌تر انجام می‌شود.

  • شبیه‌سازی دود و آتش: نمونه‌سازی منبع و مقیاس‌بندی وکسل
نرم افزار Houdini 19.5

Pyro، مجموعه ابزار هودینی برای شبیه‌سازی دود و آتش است که همچنین چندین پیشرفت کلیدی در جریان کار دریافت می‌کند. مورد اصلی این است که نمونه‌سازی منبع، که قبلا فقط برای شبیه‌سازی پردازنده مرکزی با استفاده از سالور Minimal OpenCL در دسترس بود؛ اکنون به عنوان یک ابزار عمومی در دسترس قرار گرفته است.

برخلاف گردش‌های کاری نمونه‌سازی قبلی Pyro، این تغییر امکان اعمال تبدیل‌ها به منابع و استفاده از چندین منبع مختلف Pyro را به طور همزمان در یک شبیه‌سازی ممکن می‌سازد.

این بهینه‌سازی جدید به هنرمندان FX اجازه می‌دهد تا کتابخانه‌ای از عناصر Pyro قابل استفاده مجدد را مطابق کاربری خود بسازند (مانند انفجارها، مسیرها، انفجارهای ثانویه و غیره) که می‌توانند با هم ترکیب شوند تا جلوه‌های پیچیده‌تری ایجاد کنند.

همانند بروزرسانی مایعات FLIP، نسخه جدید گردش کار شبیه‌سازی را از ایجاد یک شبیه‌سازی واحد و یکپارچه به سمت ایجاد مجموعه‌ای از قطعات مدولار که می‌توانند در یک مزرعه رندر توزیع شوند، می‌برد.

  • شبیه‌سازی جمعیت: نگاه هوشمند به هدف
نرم افزار Houdini 19.5

ابزار شبیه‌سازی جمعیت هودینی، یک سیستم Look At بازسازی‌شده برای عوامل جمعیت دریافت می‌کند. بر خلاف سیستم قبلی که تنها از یک هدف تنها پشتیبانی می‌کرد، نسخه جدید از چندین هدف، از جمله عوامل دیگر در میان جمعیت و ابرهای نقطه‌ای پشتیبانی می‌کند.

اکنون کاربران می‌توانند بر اساس نزدیکی، سرعت نسبی و موقعیت مکانی آن در میدان دید، میزان جالب بودن یک هدف برای یک عامل را کنترل کنند.

این در حالی است که تنظیم مدت زمان نگاه، مدت زمانی که توجه آن عامل را حفظ می‌کند، کنترل می‌شود. حتی می‌توان حرکت چشم، سر و ستون فقرات عامل را به طور جداگانه وزن کرد که در نتیجه رفتار طبیعی‌تری را شاهد هستیم.

  • شبیه‌سازی مو و خز: بروزرسانی برای آراستن ظاهر شخصیت به علاوه رویه‌های جدید افزودن مو
نرم افزار Houdini 19.5

SideFX مجموعه ابزار آراستن موی هودینی را به عنوان یک ابزار تکمیل شده در Houdini 19.5 توصیف می‌کند و آن را به یک مجموعه ابزار کامل آماده برای تولید تبدیل می‌کند تا یک ویژگی در حال پیشرفت.

این تغییرات عمدتا بهبودهای گردش کاری هستند که در رویداد عرضه نشان داده نشده است؛ اما، در لیست ویژگی‌های نسخه جدید ذکر شده است. شما در واقع با یک ابزار تعاملی کامل جدید برای کوتاه کردن و اضافه کردن مو سروکار دارید.

  • شبیه‌سازی عضله و بافت: مفاصل جامد و Frankenmuscles
نرم افزار SideFX

مجموعه ابزار جدید ماهیچه و بافت هودینی که در حال حاضر به طور رسمی در نسخه بتا است و Vellum، سالور پویای مبتنی بر موقعیت هودینی نیز در نسخه جدید تعدادی بروزرسانی دریافت می‌کنند.

تغییرات کلیدی جدید شامل گزینه اضافه کردن مفاصل جامد به یک سیستم عضلانی به عنوان اشیاء فاصله گذاری است که مانع از تماس عضلات با یکدیگر می‌شوند. به عنوان مثال، برای جلوگیری از گیر افتادن لباس در زیر بغل شخصیت‌های حجیم از این قابلیت استفاده می‌شود.

علاوه بر این، سیستم قدیمی Frankenmuscle که در Houdini 16.0 معرفی شده بود، در بروزرسانی جدید بازمی‌گردد که این بار به جای سالور قدیمی‌تر FEM برای سالور Vellum در نظر گرفته شده است.

این مورد هنرمندان را قادر می‌سازد تا چندین ماهیچه را در یک مش واحد ترکیب کرده و در عین حال توانایی تحریک آن‌ها را به صورت جداگانه حفظ کنند. این قابلیت بازسازی گروه‌های عضلانی بزرگ مانند دلتوئیدها را آسان‌تر می‌کند.

  • KineFX: بهبود نرمی حرکت بدون تغییر عمده
نرم افزار SideFX

KineFX به عنوان چارچوب ریگ کاراکتر معرفی شده در Houdini 18.5، بهبود عملکرد و گردش کار را با بروزرسانی جدید دریافت می‌کند. اگر چه باید اشاره کنیم که متاسفانه برای این بخش بروزرسانی عمده‌ای که بسیاری از هنرمندان شخصیت‌پردازی به آن امیدوار بودند، وجود ندارد.

تغییرات ایجاد شده شامل: افزودن فیلتر Butterworth برای صاف کردن داده‌های انیمیشن – به عنوان مثال، برای حذف لرزش از داده‌های mocap – هم در ویرایشگر انیمیشن و هم از طریق SOP جدید Smooth Motion موجود است.

  • Solaris: برس های چیدمان جدید و فیلترهای نور
نرم افزار SideFX

Solaris مجموعه ابزار مبتنی بر USD هودینی برای چیدمان صحنه و نورپردازی، با براش‌های چیدمان جدید برای پر کردن صحنه‌ها با اشیا به تکامل خود ادامه می‌دهد.

موارد جدید عبارتند از یک براش رنگ که دارایی‌ها را در یک صحنه با جهت‌گیری، مقیاس و چرخش تصادفی قرار می‌دهد و یک براش Stack که تقریبا همین کار را انجام می‌دهد با این تفاوت که آن‌ها را در بخش‌های عمودی نیز مرتب می‌کند.

تغییرات دیگر شامل گزینه تنظیم یک منطقه رندر متحرک است که امکان مشاهده بخش‌هایی از یک صحنه را که با کیفیت بالاتری نسبت به پیش‌نمایش تعاملی ویوپورت استاندارد نشان می‌دهد، می‌شود.

نرم افزار Houdini 19.5 همچنین سیستم جدیدی از فیلترهای نور را معرفی می‌کند که در هنگام استفاده از رندرهای Karma در دسترس است و تنظیمات نورپردازی در دنیای واقعی مانند Gobo ها و Gel ها را بازسازی می‌کند.

نکته مهم این است که برخلاف معادل‌های موجود، می‌توان آن‌ها را روی شبکه‌های چراغ‌ها و نه فقط برای نورهای جداگانه اعمال کرد.

  • Karma: CPU Karma جایگزین رسمی Mantra
SideFX

موتورهای رندر جدیدی که به عنوان بخشی از Solaris معرفی شده‌اند، هر دو گام بزرگی به جلو برداشته‌اند. CPU Karma اکنون آماده برای تحویل گرفتن وظایف خود از موتور قدیمی Mantra به عنوان رندر اصلی هودینی است.

اکنون SideFX قابلیت‌های جدیدی را به MaterialX اضافه کرده است که برای تعریف شبکه‌های سایه‌زنی Karma، از جمله گزینه‌های جدید برای پردازش انحنای سطح و گرد کردن لبه‌های زمان رندر استفاده می‌شود.

البته باید بگوییم که هیچ کدام بخشی از استاندارد باز فعلی MaterialX که در انتظار معادل رسمی است، نیستند. علاوه بر این، Karma XPU، نسخه ترکیبی GPU/CPU جدید رندر، از حالت آلفا خارج می‌شود و به بتا می‌رود.

  • مدلسازی سه‌بعدی: دسترسی به ابزارهای PolyWire UV و Poly Scalpel از طریق SideFX Labs

مجموعه ابزار مدلسازی سه‌بعدی هسته بروزرسانی‌هایی را برای ابزارهای موجود دریافت می‌کند. اکنون ابزار Curve کنترل‌هایی را برای جهت‌یابی مماس‌ها به صورت تعاملی دریافت می‌کند که برای تنظیم متراکم کردن در مسیر مشاهده شده در تصویر استفاده می‌شود.

با این حال، ابزارهای کاملا جدیدی از طریق SideFX Labs، از جمله PolyWire UV، برای ایجاد اشیاء سیمی پلی مانند درختان، و Poly Scalpel، برای برش خطوط با سطوح یا سایر خطوط در دسترس هستند.

  • سایر ویژگی‌های جدید: جستجوی جهانی Dashbox و ابزارهای جدید پاکسازی اسکن
SideFX

سایر ویژگی‌های جدید عبارتند از Dashbox به عنوان یک رابط جستجوی جهانی جدید که امکان جستجو برای هر چیزی از تنظیمات نمایشگر گرفته تا انواع گره‌ها، توابع بیان و حتی اسناد کمکی را فراهم می‌کند.

کاربران می‌توانند از Dashbox به پنل‌های رابط دیگر بروند و این روشی سریع برای تنظیم مقادیر پارامتر است. البته ممکن است در آینده بتوانید تنظیمات را مستقیما در خود Dashbox انجام دهید.

تغییرات یکپارچه‌سازی پایپ لاین نیز شامل بروزرسانی‌های مربوط به افزونه‌های موتورهای بازی سازی یونیتی (Unity) و آنریل انجین (Unreal Engine) است که مورد آخر اکنون با ویژگی‌های جدید Unreal Engine 5.0، از جمله جریان هندسی Nanite سازگار می‌شود.

هودینی همچنین آخرین برنامه‌ای است که پایتون 2 را منسوخ کرده و SideFX از نسخه 3 این زبان برنامه‌نویسی از زمان هودینی 18 پشتیبانی می‌کند.

سایر ابزارهای جدید اضافه شده به SideFX Labs شامل مجموعه ابزار کاملی برای پاکسازی داده‌های اسکن است. این ابزار دارای تعدادی ویژگی جالب مانند استفاده از داده‌های انسداد برای حذف انتخابی جزییات از قسمت‌های کمتر قابل مشاهده مش و یک ویژگی انتقال طیفی (که مانند کلون [Stamp] در فتوشاپ کار می‌کند و می‌توان از آن برای انتقال جزییات سطح از یک قسمت اسکن به قسمت دیگر استفاده کرد)، هستند.

قیمت و سیستم مورد نیاز نرم افزار Houdini 19.5

نرم افزار Houdini 19.5 برای سیستم عامل‌های ویندوز 8 و بالاتر، macOS 10.15 و بالاتر و همچنین لینوکس در دسترس است که قیمت Houdini FX معادل 4495 دلار برای مجوز قفل گره و 6995 دلار برای مجوز شناور خواهد بود.

به علاوه Houdini Core که فاقد ابزارهای شبیه‌سازی پیشرفته است، برای مجوز قفل شده با گره 1995 دلار و برای مجوز شناور 2995 دلار هزینه دارد.

همچنین یک نسخه آموزشی رایگان Houdini Apprentice و یک نسخه Houdini Indie با هزینه کمتر و فقط برای اجاره وجود دارد که هر دو در فرمت‌های فایل خود ذخیره می‌کنند و دارای محدودیت‌های ویژگی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول