بر اساس آخرین خبرها، قابلیت حذف نویز RenderMan 25 که مبتنی بر هوش مصنوعی است، در تحقیقات دیزنی (Disney) توسعه یافته و از زمان Toy Story 4 در هر فیلم پیکسار (Pixar)، از جمله جدیدترین انیمیشن این استودیو با نام Lightyear مورد استفاده قرار گرفته است. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر همراه مازستا باشید.
قابلیت حذف نویز RenderMan 25
خبر قابلیت حذف نویز RenderMan 25 توسط مدیر بازاریابی پیکسار دیلان سیسون (Dylan Sisson)، طی مصاحبهای با سایت خبری CG فرانسوی 3DVF در جریان رویداد Siggraph 2022 فاش شد که کلیپهایی از آن به تازگی به صورت آنلاین منتشر شده است. RenderMan 25 به عنوان بروزرسانی بزرگ بعدی رندر تولید، قرار است اواخر امسال عرضه شود.
Related posts:
- Cascadeur 2022.3 با قابلیتهای جدید هوش مصنوعی
- برنامه وب جدید مبتنی بر هوش مصنوعی Stable Diffusion Reimagine منتشر شد
- هوش مصنوعی Firefly به عنوان عضو جدید خانواده Adobe معرفی شد
- معرفی قابلیتهای هوش مصنوعی در فتوشاپ
- ابزار هوش مصنوعی HeliumX AI، افزونه رایگان تولید تصویر هوش مصنوعی برای افتر افکت
- تاثیر هوش مصنوعی بر خلق هنر: هوش مصنوعی چگونه هنر را تغییر خواهد داد؟
یک حذف کننده زمانی مبتنی بر یادگیری ماشین که در تولید در Pixar، Disney و ILM استفاده میشود
حذف کننده هوش مصنوعی جدید RenderMan که در تحقیقات دیزنی توسعه یافته است، از سال 2019 در داستان اسباب بازی 4 در بخش تولیدات پیکسار استفاده شده است.
بر اساس ارائه ACM Siggraph در سال 2019، حذف کننده جدید که همچنین در تولید استودیو انیمیشنسازی والت دیزنی و Industrial Light & Magic به کار رفته، زمانهای رندر را در مقایسه با حذف کنندههای قبلی پیکسار و دیزنی به میزان 2 تا 4 بار کاهش میدهد.
این قابلیت جذاب یک حذف کننده زمانی است که شبکه عصبی آن توسط هزاران دنباله 7 فریمی از چندین رندر، تولید و استودیو آموزش دیده است و همچنین دارای هر دو پیادهسازی CPU و GPU نیز هست.
RenderMan XPU در RenderMan 25 به روز میشود؛ اما، هنوز در RenderMan غیرتجاری نخواهد بود
در مصاحبه 3DVF، سیسون همچنین به طور خلاصه در مورد فاز بعدی RenderMan XPU، سیستم رندر CPU/GPU معرفی شده در RenderMan 24 صحبت کرد و گفت که این قابلیت نوع صحنههایی را که XPU میتواند مدیریت کند، گسترش میدهد. او همچنین اشاره کرد که:
وقتی به ترکیب بالقوه سرعت XPU با حذف کننده هوش مصنوعی در حالت تعاملی نگاه میکنیم، واقعا بسیار جالب است.
سیسون همچنین فاش کرد که نسخه غیرتجاری رایگان RenderMan 25 که قرار است در کنار نسخه تجاری منتشر شود، همچنان بر اساس معماری قدیمیتر رندر RIS خواهد بود و دارای XPU نیست.
قیمت، سیستم مورد نیاز و تاریخ انتشار
RenderMan 25 قرار است تا پایان سال جاری میلادی منتشر شود. البته نسخه پایدار آن با عنوان RenderMan 24.4 برای سیستم عاملهای ویندوز 10، macOS 10.13-10.15 و لینوکس CentOS/RHEL 7.2 در دسترس است.
همین طور ادغام آن برای مایا (Maya)، هودینی (Houdini)، کاتانا (Katana) و بلندر (Blender) نیز در زمان عرضه در دسترس است که مجوزهای دائمی آن 595 دلار هزینه دارند.