Reallusion به تازگی ابزار ZBrush Face Tools را منتشر کرده است. این ابزار Character Creator برای ساخت و ایجاد شخصیت در ZBrush استفاده میشود. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از این ابزار را در اختیارتان قرار دهیم.
ابزار ZBrush Face Tools
این پلاگین، فرآیند ایجاد کاراکتر را در ZBrush ساده میکند و امکان تولید و انتقال آن به ZBrush برای مجسمه سازی و رنگ آمیزی جزئیات از جمله چین و چروک های صورت را فراهم میکند و سپس تغییرات را به Character Creator برمیگرداند.
ZBrush Face Tools دومین ابزار برای ادغام بین Character Creator و ZBrush بوده که Reallusion امسال منتشر کرده است. قبلا افزونههای ZBrush Pose Tools و ZBrush Pose Link منتشر شده بودند که روی انتقال ژست بدن بین برنامهها تمرکز داشتند و به صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفتند. در حالی که ZBrush Face Tools روی گردش کار صورت متمرکز بوده و یک افزونه پولی است.
ZBrush Face Tools در واقع فرآیند پالایش و جزئیات سر و صورت کاراکترهای سه بعدی تولید شده با Character Creator در ZBrush را ساده میکند.
کاربران میتوانند با استفاده از کنترلهای شکلبندی فرم کلی سر، یک مش پایه در داخل Character Creator ایجاد کنند. سپس این افزونه مش را به ZBrush منتقل میکند و سر، چشمها، دندانها و زبان را به عنوان SubTools جداگانه export میکند. در این میان مش را میتوان در ZBrush اصلاح کرد و آنها را با استفاده از سیستم Polypaint ZBrush رنگ کرد.
این افزونه تغییرات را به عنوان نقشههای تکسچر ایجاد شده به Character Creator منتقل میکند، دادههای Polypaint را به تکسچرهای پراکنده و جزئیات سطح را به نقشههای معمولی و حفره تبدیل میکند. برای شخصیتهای سبک، این افزونه همچنین از نقاشی روی چین و چروک در Polypaint پشتیبانی میکند.
برای ساخت انیمیشن، کاربران میتوانند کاراکترها را از Character Creator به iClone (نرمافزار انیمیشن خود شرکت) export کنند یا از پلاگینهای رایگان bridge برای export به Blender، Unity یا Unreal Engine استفاده کنند.
قیمت و سیستم مورد نیاز ابزار ZBrush Face Tools
ZBrush Face Tools با Character Creator 4.32 به بالا سازگار است. یک مجوز دائمی برای هنرمندان مستقل 299 دلار و برای استودیوها 1490 دلار خواهد بود.