RandomControl رندرهای گرافیکی جدید مبتنی بر فیزیک Maverick Studio و Maverick Indie را برای طراحان صنعتی و هنرمندان حوزهی سرگرمی ارائه کرد. Maverick Studio بیلد 468 و نسخهی 2021.1، قابلیت Ambience Composer را ارائه کرده و یک پنل رابط اختصاصی جدید را برای ایجاد تنظیمات نورپردازی، به علاوه گزینهای برای ذخیره و استفاده مجدد از محیطها را در اختیار طراحان و هنرمندان قرار داده است.
هر دو نسخه، بهروزرسانیهای حذفکننده داخلی را دریافت میکنند که اکنون از وضوح تصویر تا 8K پشتیبانی میکند. از سوی دیگر موتورهای رندر فیزیکی، سهولت استفاده و ویژگیهای رندر GPU مدرن را متعادل میکنند.
Maverick Studio که توسط خالق رندر Arion RandomControl توسعه یافته و در سال 2019 راه اندازی شده، یک رندر جدید ساده با هدف تجسم محصول و خودرو است. این رندر گرافیکی یک گردش کار drag-and-drop را برای تخصیص متریال PBR و تنظیم نور و دوربین رندر ارائه کرده و یک موتور رندر تمام طیفی را با دقت فیزیکی و حذف نویز داخلی ارائه خواهد کرد. این نرم افزار مبتنی بر CUDA است و از ویژگیهای رندر GPU مدرن مانند رندر خارج از هسته پشتیبانی میکند.
Maverick Indie، یک نسخهی ارزان با هدف سرگرمی بوده که از فرمتهای فایل CAD پشتیبانی نمیکند و ویژگیهایی مانند NURBS و رندر مقطعی را ارائه کرده است.
Maverick Studio 2020.1: پنل جدید Ambience Composer برای طراحی تنظیمات نورپردازی
ویژگی جدید اصلی Maverick Studio 2021.1 ، یک پنل رابط جدید Ambience Composer بوده تا امکان ایجاد تنظیمات نورپردازی را به طور مستقیم فراهم کند. در واقع این پنل، یک نمای پانوراما از یک تنظیمات روشنایی را نشان میدهد و کاربران میتوانند منابع نور را روی آن بکشند و رها کنند. این نرم افزار دارای تنظیمات از پیش تنظیم شده است که از نورهای استودیویی در دنیای واقعی تقلید میکند.
Related posts:
کاربران همچنین میتوانند محیطهایی را که شامل اطلاعات هندسه و مقیاس است با تنظیمات نورپردازی بهعنوان فایلهای بومی Maverick Studio .mkamb ذخیره کرده و دوباره استفاده کنند. تغییرات مشترک در هر دو نسخهی نرم افزار عمدتاً بهبود ویژگیهای موجود است و میتوان به حذف کنندهی هوش مصنوعی و پشتیبانی از وضوح 8K به بالا اشاره کرد.
جدیدترین ویژگیهای رندرهای گرافیکی Maverick Studio و Indie 2021.5
هر دو نسخه دارای یک سیستم پراکندگی و نمونه برداری اشیاء جدید هستند که برای ایجاد مواد پس زمینه مانند چمن استفاده میشود. علاوه بر مدلهای سهبعدی وارداتی، کاربران میتوانند بیش از 50 مجموعهی آماده را با تقلید از اشکال رایج مانند الیاف، دانهها و سنگها، یا نمونههای هندسی اولیه پراکنده کنند. توزیع حاصل را میتوان با تنظیم پارامترهای چگالی استاندارد، تبدیل جسم و تصادفیسازی کنترل کرد یا از طریق نقشههای چگالی در مقیاس خاکستری، امکان استفاده از چندین نقشه وجود دارد.
طبق گفتهی RandomControl، پراکندگی به خوبی با هر ویژگی دیگر در Maverick ترکیب میشود و این امکان را برای نمونهها فراهم میکند تا رنگ بافت زیرین را به ارث ببرند یا جابجایی یک سطح را دنبال کنند.
قیمت و سیستم مورد نیاز
Maverick Indie و Maverick Studio برای سیستمعامل 64 بیتی Windows Vista به بالا در دسترس هستند. هر دو مبتنی بر CUDA بوده و از بهروزرسانی 2021.2 در پردازندههای گرافیکی Nvidia از سری GeForce GTX 10 به بالا پشتیبانی میشوند.
مجوزهای دائمی Maverick Indie حدود 250یورو (معادل 282 دلار) هزینه دارد و اجارهی آن نیز از 20 یورو در ماه (23 دلار در ماه) شروع میشود. از سوی دیگر مجوزهای دائمی Maverick Studio نیز 500 یورو (565 دلار) هزینه دارد و اجاره از 40 یورو در ماه (45 دلار در ماه) شروع میشود.