چندی پیش شرکت مایکروسافت فناوری Work Graphs را برای کارت های گرافیک معرفی کرد؛ فناوری که منجر به افزایش بسیار چشمگیر پرفورمنس و عملکرد در بازی ها و رندر می شود. این فناوری چگونه توانسته است تا عملکرد یک بازی را در کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX تا 64% بهبود بخشیده و افزایش دهد؟
اوایل سال جاری، مایکروسافت Work Graphs را معرفی کرد، فناوری جدیدی که به توسعهدهندگان این اجازه را می دهد تا بازیها را از طریق رندرینگ مبتنی بر GPU کارآمدتر کرده و نرخ فریم را افزایش دهند. این تغییر به منابع سخت افزاری اجازه می دهد تا به طور موثرتری استفاده شوند و می تواند فشار GPU را در بارهای کاری رندر کاهش دهد.
AMD اکنون دمویی از Work Graphs را در GDC 2024 با استفاده از Radeon RX 7900 XTX به نمایش گذاشته است. این ویدیو که در حساب یوتیوب ای ام دی نیز به طور رسمی درج شده است. . در این نسخه ی نمایشی، استفاده AMD از Work Graphs باعث افزایش عملکرد 40 درصدی نسبت به روش های کنونی رندر گرافیکی مبتنی بر کتابخانه ها شده است.
در حین اجرای ExecuteIndirect، کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX با استفاده از فناوری توسعه دهنده مایکروسافت Work Graphs تا 64% عملکرد بهتری را ارائه کرده و سیستم تست نیز مجهز به پردازنده نسبتا قدیمی Ryzen 7 5800X، کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX و 32 گیگابایت حافظه رم DDR4 بود.
شایان ذکر است که نخستین تست ای ام دی بر اساس یک دمو بوده و شاید در بازی هایی که با Work Graphs توسعه یافته اند، نتوانید چنین پیشرفت بالایی را در نرخ فریم تجربه کنید. با این وجود باید اعتراف کرد که اگر بازی ها با استفاده از ابزار توسعه Work Graphs تولید شوند، پیشرفتی خیره کننده مانند فناوری انویدیا DLSS را شاهد خواهیم بود.
از آنجایی که GPU ها می توانند با استفاده از Work Graphs کار را برای خود برنامه ریزی کنند، وظایف کمتری باید از CPU به GPU برگردند. این مسئله مقدار زیادی از سربار CPU و حافظه رم را آزاد کرده و به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که خلاقانه تری از منابع GPU استفاده کنند.
کارت گرافیک RTX 4090 از تمام کارت های AMD در بین گیمرها محبوب تر است!