ریچارد فرانگنبرگ، هنرمند فنی، به تازگی QuiltiX را به عنوان یک ویرایشگر رایگان مبتنی بر گره برای متریال MaterialX منتشر کرد. این ابزار هنرمندان را قادر میسازد تا مطالب را در قالب MaterialX ایجاد یا ویرایش کنند، پیشنمایش آنها را به صورت real-time در نمای داخلی Hydra مشاهده کنند و متریال نهایی را برای استفاده در رندرهای سازگار مانند Arnold یا Karma صادر کنند. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر در مورد این ویرایشگر متریال را در اختیارتان قرار دهیم.
QuiltiX یک ویرایشگر مستقل برای ایجاد، import و export متریال MaterialX است. گردش کار در QuiltiX مبتنی بر گره بوده و هنرمندان میتوانند پیشنمایش متریال را روی مدلهای وارداتی خود مشاهده کنند و نتایج تغییرات را به صورت real-time در ویوپورت مشاهده کنند.
این نرم افزار به گونهای طراحی شده که هنرمند پسند است و ویژگیهای خوب و کاربردی را ارائه میدهد. QuiltiX از Hydra، چارچوب رندر Universal Scene Description پشتیبانی میکند، بنابراین میتوان از هر رندر Hydra برای پیشنمایش viewport استفاده کرد.
بهطور پیشفرض، QuiltiX از HdStorm، رندر اصلی USD استفاده میکند، اما دستورالعملهایی در GitHub برای تغییر ویوپورت برای استفاده از رندر Arnold یا Houdini’s Karma وجود دارد.
کدام رندرها از MaterialX پشتیبانی میکنند؟
MaterialX که توسط Industrial Light & Magic به عنوان راهی برای انتقال متریال و مشاهده دادههای توسعه دهنده بین ابزارها در خطوط لوله VFX توسعه یافته، اکنون یک پروژه منبع باز بوده است. متریال MaterialX باید تقریباً در رندرهایی که استاندارد را پشتیبانی میکنند، مانند Arnold، Karma، RenderMan و Unreal Engine نمایش داده شوند. از سوی دیگر این فرمت در Blender از طریق پلاگین USD Hydra AMD پشتیبانی میشود.
سیستم مورد نیاز و مجوز
QuiltiX رایگان است و باینریهای کامپایل شده فقط برای ویندوز در وب سایت محصول موجود هستند. از سوی دیگر کد منبع تحت یک مجوز منبع باز Apache 2.0 در دسترس است و همچنین میتواند برای Linux و macOS کامپایل شود.