بنیاد بلندر به تازگی دو مجموعه ابزار جدید را که در نسخههای آینده بلندر معرفی میشوند، رونمایی کرده که یکی سیستم مبتنی بر منحنیها برای نظافت مو و دیگری ترکیبکننده real-time با شتاب GPU است. سیستم منحنی بخشی از Blender 3.3 است که قرار است در ماه سپتامبر منتشر شود، در حالی که ترکیبکننده real-time از طریق یک ساخت آزمایشی از نرمافزار متن باز بعدی در دسترس است. در ادامه با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم.
ابزار جدید موی بلندر
مجموعه ابزار آرایش مو یکی از اولین توسعههای معماری جدید Blender مبتنی بر گره فراتر از مدلسازی رویهای و پراکندگی اشیا است.
کاربران می توانند موهای راهنما را مستقیماً بر روی سطح مجسمه شخصیت نقاشی کنند، با استفاده از برسهای جداگانه آنها را شانه کنند، تراکم آنها را تنظیم کنند یا حتی موهای منفرد را روی سطح بکشند.
برخلاف سیستم موی موجود بر پایه ذرات بلندر، رنگ آمیزی در فضای سه بعدی انجام میشود و نه به صورت طرح ریزی دو بعدی در نتیجه عملکرد متفاوت خواهد بود.
Related posts:
- عرضه نرم افزار گرافیکی Blender 3.2 و ویژگیهای جدید
- HDRI آماده جدید Blender را دانلود کنید
- چگونه از Blender در سیستمهای کامپیوتری رده پایین استفاده کنیم؟
- ایجاد چرخهی حرکت انیمیشن در مرورگر با ابزار MoGen
- مقایسه نرم افزار Blender و Lumion: بررسی کارایی و عملکرد
- KeenTools ابزار FaceTracker را برای Blender منتشر کرد
مجموعه ابزار اولیه موجود در Blender 3.3 با ابزارهای بیشتری برای کوتاه کردن و صاف کردن موها گسترش خواهد یافت و گرههای منحنی جدید مخصوص مو، از جمله گرههایی برای درونیابی و جداسازی موها هستند.
ابزار جدید موی بلندر همچنین میتواند در خارج از نمای سهبعدی برای سرعت بخشیدن به جریانهای کاری ترکیبی معمولی استفاده شود.
تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز ابزار جدید موی بلندر
ابزار جدید موی بلندر در حال حاضر بخشی از Blender 3.3 بوده که به صورت آلفا در دسترس قرار دارد. انتشار پایدار در حال حاضر برای 7 سپتامبر 2022 برنامه ریزی شده است. از سوی دیگر باینریهای کامپایل شده هر دو به صورت رایگان برای سیستمعاملهای Windows 8.1 به بالا، Linux و macOS 10.13 به بالا در دسترس هستند. نظرات خود را برای ما بنویسید.