سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد

Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 15 آذر 1400

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

Otoy با انتشار OctaneRender 2022.1 XB0، اولین ساخت آزمایشی نسخه CUDA، از OctaneRender 2022 که مجموعه‌ای بزرگ از به‌روزرسانی‌های رندر تولید GPU است را رونمایی کرد. تغییرات این نسخه شامل یک هسته‌ی ردیابی photon جدید، ایجاد caustics «حدود 1000 برابر سریع‌تر»، یک ماده اولیه لایه‌ای جدید بر اساس مشخصات سطح استاندارد Autodesk و مدیریت بهتر حجم‌ها است.

Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد
Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد

ویژگی‌های برنامه‌ریزی شده در چرخه‌ی انتشار OctaneRender 2022 شامل Brigade، موتور ردیابی مسیر واقعی Otoy و سیستم مولتی رندر جدید هستند.

علاوه بر این، Otoy بسته‌های اشتراک خود را به‌روز کرده است و همه مشترکین اکنون طیف وسیعی از برنامه‌های دیگر را به صورت رایگان دریافت می‌کنند که می‌توان به Architron، یک نسخه تغییر نام یافته از جعبه ابزار مدل‌سازی سطح سخت LWCAD اشاره کرد.

پیش‌نمایش اولیه مجموعه ویژگی‌های Octane 2022، فقط برای کاربران ویندوز و لینوکس

OctaneRender 2022.1 XB0 اولین «ساخت آزمایشی» – یعنی نسخه بتای عمومی OctaneRender 2022 است و احتمالاً یک نسخه اولیه است: این اولین باری است که می‌توانیم به یاد بیاوریم که Otoy با XB0 به جای XB1 شروع کرده است.

همچنین فقط از نسخه CUDA برای کاربران ویندوز و لینوکس پشتیبانی شده و نسخه فعلی Octane X، نسخه مبتنی بر فلز نرم افزار macOS، بر اساس OctaneRender 2020 است.

ردیابی photon جدید باعث می‌شود تا رندر caustics «تقریباً رایگان» باشد

ویژگی‌های جدید در OctaneRender 2022.1 شامل یک هسته ردیابی فوتون جدید است که باعث می‌شود رندر کردن caustics حدود 1000 برابر سریع‌تر از اجرای قبلی باشد. هسته جدید از ترکیب جدیدی از نقشه برداری فوتون GPU و هدایت مسیر برای تولید مواد سوزاننده واضح و بدون نویز حتی در تعداد نمونه‌های بسیار کم استفاده می‌کند.

مواد سطح استاندارد جدید بر اساس مشخصات Autodesk Standard Surface

سایر تغییرات شامل مواد لایه لایه‌ی سطح استاندارد، بر اساس مشخصات Autodesk Standard Surface است. استفاده از ubermaterial جدید برای سایه زدن باید برابری بصری بیشتری را بین خروجی OctaneRender و سایر رندرهایی مانند Arnold تضمین کند.

Otoy همچنین روش پیاده‌سازی لایه‌های جداگانه را در مقایسه با مواد جهانی موجود اکتان رندر، از جمله Oren-Nayar BRDF به‌روزرسانی کرده است تا زبری منتشر را با دقت بیشتری نشان دهد.

سایه زن استاندارد جدید مشابه با Arnold

OctaneRender 2022 XB1 همچنین یک سایه زن استاندارد Volume جدید برای جلوه‌های حجمی مانند ابرها را معرفی می‌کند. این سایه‌زن محیطی ناآشنا را برای هر کسی که از Arnold’s Standard Volume استفاده می‌کند، ارائه می‌دهد و کنترل دقیق‌تری نسبت به OctaneRender Volume موجود دارد.

Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد
Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد

موتور رندر ردیابی مسیر واقعی

علاوه بر این، Otoy اعلام کرده است که Brigade، موتور رندر ردیابی مسیر واقعی، با اولین نسخه‌ی قابل انتشار اکتان رندر 2022.1 RC1 عرضه خواهد شد. البته نسخه‌های اولیه این موتور تا سال 2013 پیش نمایش شده بود. علاوه بر این، سیستم مولتی رندر جدید Otoy هم اکنون برای OctaneRender 2022 برنامه‌ریزی شده است.

این سیستم که در ابتدا برای OctaneRender 2021 معرفی شد، به کاربران اجازه می‌دهد تا بین Octane و هر رندر شخص ثالث سازگار مبادله کنند. رندرهای پشتیبانی شده نیز شامل Arnold، Blender’s Cycles engine، Redshift و Unreal Engine هستند. سایر ویژگی‌های جدیدی که در حال حاضر برای چرخه انتشار OctaneRender 2022 برنامه‌ریزی شده‌اند شامل بهبود رندر ذرات GPU بوده که Otoy افزایش سرعت تقریبی 3 برابر را تخمین می‌زند.

نرم افزار و دارایی‌های جدید برای مشترکین، از جمله Architron

Otoy بسته‌های اشتراک خود را بازنگری کرده است و همه مشترکین به طیف گسترده‌تری از نرم‌افزارهای همراه و دارایی‌های سهام جدید دسترسی دارند. علاوه بر ساخت بتای شبیه‌ساز سیال گازی EmberGenFX، همه سطوح اشتراک اکنون به مولد زمین رویه‌ای World Creator دسترسی دارند که قبلاً فقط در اختیار بالاترین سطح اشتراک بوده است.

از سوی دیگر همه‌ی مشترکین اکنون به Architron، یک نسخه‌ی تغییر نام یافته از LWCAD، ابزار محبوب مدل‌سازی سطح سخت WTools3D برای Cinema 4D و LightWave دسترسی دارند. همچنین به نظر می‌رسد که قیمت‌ها کاهش یافته است زیرا هزینه اشتراک Enterprise حدود 360 یورو در سال است که این قیمت قبلا حدود 480 یورو در سال برای RNDR بود.

Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد
Otoy جدیدترین نسخه‌ی OctaneRender 2022 XB0 را منتشر کرد

سیستم مورد نیاز و قیمت OctaneRender 2022 XB0

OctaneRender 2022 XB0 اکنون به عنوان پیش نمایش آزمایشی در دسترس است. در گذشته، معمولاً حدود پنج ماه طول می‌کشید تا نسخه‌های جدید از اولین پیش‌نمایش به نسخه‌ای پایدار بروند. نسخه پایدار فعلی، OctaneRender 2021.1، برای ویندوز 7 به بالا و لینوکس 64 بیتی در دسترس است. پلاگین‌های یکپارچه‌سازی نیز برای 21 برنامه DCC در دسترس هستند.

مجوزهای Enterprise box، مجوزهای دائمی برای نسخه‌ی مستقل و یک افزونه یکپارچه سازی، به اضافه‌ی دسترسی اشتراک به افزونه‌های باقی مانده، در حال حاضر از 699 یورو شروع می‌شود.

اشتراک‌ها به همه افزونه‌ها دسترسی دارند و برای استفاده در حداکثر دو پردازنده گرافیکی، 19.99 یورو در ماه یا 199 یورو در سال هزینه دارند، یا برای GPUهای نامحدود 29.99 یورو در ماه یا 299 یورو در سال هزینه دارند. از سوی دیگر بسته‌های اشتراک Enterprise به بالا در حال حاضر برای سال اول 359.40 یورو در سال هزینه دارند که شامل تخفیف راه‌اندازی نیز می‌شود.

پلاگین‌های Blender، DAZ 3D، Unity و Unreal Engine به صورت رایگان برای استفاده در یک GPU از طریق OctaneRender Prime در دسترس هستند. Prime شامل OctaneRender مستقل یا پشتیبانی از رندر شبکه نمی‌شود.

علاوه بر این، 11 پلاگین، از جمله 3ds Max، Cinema 4D و Maya، برای استفاده در یک GPU از طریق نسخه‌ی آزمایشی رایگان Octane X برای macOS در دسترس هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول