انویدیا Omniverse XR 2022.1 را به عنوان، اولین نسخه بتا عمومی برنامه واقعیت توسعه یافته Omniverse منتشر کرده است. این افزونه به کاربران Omniverse که پلتفرم همکاری سه بعدی real-time انویدیا است، اجازه میدهد تا داراییهای USD در مقیاس تولید را در واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده با ردیابی real-time مشاهده کنند. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه با مازستا همراه باشید.
Related posts:
داراییهای USD با کیفیت تولید را در واقعیت مجازی بدون پیش پردازش مشاهده کنید
Omniverse XR به کاربران Omniverse این امکان را می دهد تا صحنه های واقعیت مجازی را با استفاده از هدست سازگار با SteamVR بررسی کنند، یا آنها را به یک تبلت iOS یا Android برای مشاهده در واقعیت افزوده از طریق CloudXR SDK Nvidia استریم کنند.
این برنامه برای تجسم داراییهای USD با پیچیدگی تولید real-time، بدون پیش پردازش طراحی شده است: این نسخه نمایشی صحنهای حاوی 70 میلیون polygons مدلسازی شده و در مجموع 18 میلیارد polygons را پس از نمونهبرداری نشان میدهد.
رندر توسط رندر RTX Omniverse ارائه می شود و در نتیجه از ویژگی هایی مانند سایه های نرم و شفافیت خارج از جعبه پشتیبانی می کند. رندر Foveated برای تمرکز بر تلاش محاسباتی در نقطه تمرکز کاربر در نمای VR استفاده می شود.
با این حال، Omniverse XR به یک پردازنده گرافیکی بسیار قدرتمند نیاز دارد که انویدیا یک کارت ایستگاه کاری RTX A6000 یا حداقل یک کارت بازی GeForce RTX 3070 را توصیه می کند.
قیمت و سیستم مورد نیاز
Omniverse XR 2022.1 در نسخه بتا برای ویندوز ۱۰ پلاس در دسترس است. رندر RTX به GPU Nvidia نیاز دارد. این گوشی با Vive Pro و Meta’s Quest 2 HTC آزمایش شده است، اما هر SteamVR HMD باید برای مشاهده صحنه ها کار کند.
خود Omniveres برای Windows 10 و CentOS 7/Ubuntu 18.04 Linux در دسترس است. این برای هنرمندان فردی رایگان خواهد بود.