Nvidia از NeuralVDB، نسخهی تکامل یافتهی OpenVDB که در واقع کتابخانه نرم افزار استاندارد صنعت سرگرمی برای شبیه سازی و ارائه دادههای حجمی پراکنده مانند آتش، دود و ابر است، رونمایی کرد. برای اطلاعات بیشتر با مازستا همراه باشید.
NeuralVDB که به زودی در نسخه بتا قرار خواهد گرفت، هوش مصنوعی را به OpenVDB اضافه کرده، از یادگیری ماشین بهره برده و امکان دستکاری مجموعه دادههای بسیار بزرگتر را در به صورت real-time فراهم میکند.
انویدیا امیدوار است علاوه بر اینکه VFX، بازیها و هنرمندان موشن گرافیک را با شبیهسازیهای سیال پیچیدهتر کار کنند، موارد استفاده جدیدی را در تجسم علمی و صنعتی باز کند.
NeuralVDB یکی از فناوریهای جدیدی بود که در آدرس ویژه انویدیا در Siggraph 2022 به همراه بهروزرسانیهای Omniverse و یک برنامه بلندپروازانه برای گسترش فرمت USD معرفی شد.
2012: OpenVDB یک استاندارد باز جدید برای حجم سنجی پراکنده مانند دود و ابر
OpenVDB به صورت داخلی در DreamWorks Animation توسعه داده شد و در سال 2012 به صورت منبع باز ارائه شد. در نهایت OpenVDB به سرعت به استاندارد صنعت سرگرمی برای دادههای حجمی تبدیل شد و اکنون در اکثر برنامههای DCC پشتیبانی میشود.
2021: NanoVDB شتاب GPU را به OpenVDB می آورد
انویدیا اولین تلاش خود را برای رسیدگی به مشکلات OpenVDB در سال گذشته با انتشار NanoVDB انجام داد و یک نمایش ساده از ساختار داده OpenVDB برای پردازش در GPU طراحی شد.
NanoVDB در ابزارهای آفلاین مانند Blender و Houdini و اخیراً در افزونه شخص ثالث رایگان Eidos-Montréal برای وارد کردن فایلهای OpenVDB به Unreal Engine استفاده شده است.
2022: NeuralVDB “قدرت هوش مصنوعی” را به OpenVDB می آورد
علاوه بر شتاب GPU، شاهد هستیم که NeuralVDB با استفاده از یادگیری ماشین برای معرفی نمایشهای عصبی فشرده دادههای حجمی، قدرت هوش مصنوعی را به OpenVDB ارائه کرده است.
در حالی که OpenVDB از ساختار درختی سلسله مراتبی استفاده میکند، NeuralVDB بازنماییهای عصبی هر دو ارزش و درخت زیرین را معرفی میکند.
NeuralVDB همچنین میتواند با استفاده از نتایج شبکه، از فریم قبلی برای محاسبه فریم بعدی به انسجام زمانی دست یابد و نیاز به اثرات پس از پردازش مانند تاری حرکت را کاهش دهد. انویدیا امیدوار است که NanoVDB موارد استفاده جدیدی را باز کند.
Related posts:
- برنامه رایگان Canvas انویدیا، doodleها را به نقاشیهای واقع گرایانه تبدیل میکند
- انویدیا Omniverse XR 2022.1 را منتشر کرد
- Omniverse Cloud Simple Share وارد دسترسی اولیه می شود
- نرم افزار GauGAN360 برای تبدیل Doodle به محیطهای 360 درجه
- برنامه مدلسازی سه بعدی مبتنی بر مرورگر Womp در نسخه بتا منتشر شد
- تازهترین نسخهی نرم افزار چیدمان صحنه و رندر Substance 3D Stager 3.0.2
صنایع هدف شامل تجسم صنعتی و علمی است که انویدیا از «مجموعه دادههای حجمی عظیم و پیچیده» مورد نیاز در تصویربرداری پزشکی و شبیهسازیهای دوقلوی دیجیتال در مقیاس بزرگ استناد میکند.
سیستم مورد نیاز: به هستههای Tensor در پردازندههای گرافیکی Nvidia نیاز دارد
با این حال، هر نرم افزاری که از NanoVDB پشتیبانی میکند، باید بر روی پردازندههای گرافیکی Nvidia اجرا شود. NeuralVDB به هستههای Tensor، هستههای اختصاصی هوش مصنوعی در پردازندههای گرافیکی Nvidia برای استنتاج نیاز دارد.