سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

انویدیا فناوری DLSS 3.5 Ray Reconstruction را معرفی کرد

فناوری DLSS 3.5
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 31 مرداد 1402

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

پس از مدت ها انتظار، نمایشگاه Gamescom 2023 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد. در جریان نمایشگاه Gamescom 2023 شرکت NVIDIA به طور قابل ملاحظه ای خوش درخشیده و انواع فناوری های جدید را معرفی کرده است. فناوری DLSS 3.5 Ray Reconstruction از جمله این موارد است که در ادامه با آن آشنا خواهیم شد.

در گیمزکام 2023 امسال، انویدیا چندین به‌روزرسانی جدید را برای کارت های گرافیک GeForce Gaming منتشر خواهد کرد. فناوری DLSS 3.5 Ray Reconstruction از جمله همین موارد است که در پاییز امسال برای کارت های گرافیکی GeForce RTX (سری RTX 20 و جدیدتر) در دسترس خواهد بود.

فناوری DLSS 3.5

DLSS 3.5 ویژگی جدیدی به نام “فناوری بازسازی پرتو” را معرفی می کند که به طور خاص برای بهبود ظاهر عناصر ردیابی پرتو در بازی ها طراحی شده است. در حالی که شطرنجی سازی سنتی تک تک پیکسل ها را محاسبه می کند، برای هر فریم، ردیابی نور بلادرنگ به دلایل عملکرد نمی تواند این کار را انجام دهد. در طول رندر، تنها چند پرتو در یک شبکه بزرگ شلیک می‌شوند، که شکاف‌های خالی «سیاه» را در بین خروجی‌های پرتو ایجاد می‌کند. برای پر کردن آن ها، از یک حذف کننده استفاده می شود که الگوریتم های مختلفی را اجرا می کند تا به معنای واقعی کلمه جاهای خالی را پر کند.

فناوری DLSS 3.5

از سوی دیگر انویدیا برای افزایش نرخ فریم و بهبود پردازش، DLSS 3.5 Ray Reconstruction را به گونه ای طراحی کرده است که عملکردی بهتر از DLSS 2.0 دارد. ساختار عملکردی DLSS 3.5 Ray Reconstruction به گونه ای است که در ابتدا تکنیک DLSS 2.0 اجرا می شود.

در مرحله اول، موتور هندسه و موارد اصلی تصویر را ایجاد می کند که فاقد سایه هستند. این اطلاعات برای ایجاد ساختار شتاب BVH برای ردیابی پرتو استفاده می شود، که به تعیین محل تلاقی پرتوها با هندسه تصویر کمک می کند. در مرحله بعد، تعدادی از پرتوها ریخته می‌شوند و مسیر آنها ردیابی می‌شود. این نتایج اکنون به Denoiser داده می‌شود، که پیکسل‌های منفرد را به یک تصویر پیوسته تبدیل می‌کند که شبیه انعکاس ردیابی پرتو، سایه، روشنایی یا انسداد محیطی است.

فناوری DLSS 3.5

نوآوری NVIDIA با DLSS 3.5 این است که آنها هر دو مرحله حذف نویز و ارتقاء مقیاس را در یک مرحله جامع ترکیب می کنند که اطلاعات بیشتری در دسترس دارد، که نوید یک تصویر خروجی با کیفیت بالاتر را می دهد. از سوی دیگر، الگوریتم DLSS 3.5 فریم‌های قبلی (بازخورد زمانی) را نیز در نظر می‌گیرد، درست مانند DLSS 2.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول