Nick Kallen، توسعهدهنده ابزارهای گرافیکی، به تازگی نسخهی بتای عمومی ابزار Plasticity را منتشر کرده است. NURBS Plasticity در واقع یک ابزار مدلسازی ساده و نویدبخش جدید NURBS با هدف کار طراحی مفهومی است. این نرمافزار که دارای رابط کاربری مشابه بلندر بوده، هنرمندان را قادر میسازد تا داراییهای سطح سخت را به سرعت و به طور مستقیم ایجاد کنند.
Plasticity یک برنامهی مدلسازی سادهی NURBS بوده که به مدت یک سال در حال توسعه است و اکنون در نسخه بتا عمومی در دسترس قرار دارد. این نرم افزار در نهایت قصد دارد تا جایگزینی ارزان قیمت و هنرمندپسند برای ابزارهایی مانند MoI شود و با هدف جایگزینی هنر مفهومی با طراحی صنعتی ارائه شده است.
Plasticity دارای یک رابط کاربری ساده بوده که با ویجتهای حساس و پنلهای UI پاپآپ ارائه شده و از اتصالات کلیدی و حالتهای انتخابی استفاده میکند. کاربران میتوانند به سرعت مدلهای سطح سخت را با ترکیب منحنیهای دوبعدی و سهبعدی از طریق عملیات Boolean، ایجاد کنند.
همچنین میتوان اشیاء را در آرایهها مرتب کرد، اگرچه در حال حاضر فقط از آرایههای شعاعی پشتیبانی میشود. مدلهای تکمیل شده را میتوان در فرمتهای C3D، OBJ، STEP، IGES یا SAT برای استفاده در نرم افزارهای DCC یا CAD نیز export کرد.
Related posts:
قیمت و سیستم مورد نیاز Plasticity
Plasticity در حال حاضر در نسخهی بتا عمومی برای Windows و macOS در دسترس است. Kallen آخرین نسخههای هر دو سیستمعامل را توصیه میکند و از سوی دیگر اعلام کرده که این نرمافزار برای لینوکس نیز به زودی عرضه خواهد شد. کد منبع تحت مجوز LGPL نیز در دسترس بوده و میتوانید با ارسال ایمیل به Kallen، نسخه بتا را درخواست دهید.
کالن تاریخ عرضه یا قیمت نهایی این برنامه را اعلام نکرده است، اما میگوید که این نرمافزار در نهایت برای یک مجوز دائمی با چیزی حدود ۲۵ دلار در اختیار هنرمندان قرار خواهد گرفت.