Nekki به تازگی Cascadeur 2021.3 را به عنوان آخرین نسخهی نرمافزار انیمیشن مبتنی بر فیزیک منتشر کرده است. این بروزرسانی یک سیستم چرخهی جدید برای ایجاد انیمیشنهای حلقهای و یک تنظیم حرکت ثانویه در سیستم AutoPhysics را ارائه میدهد.
ایجاد انیمیشن بر اساس فیزیک دنیای واقعی، با کمک ابزارهای مبتنی بر یادگیری ماشینی
Cascadeur در اصل، به عنوان یک روش هنرمندپسند برای متحرک سازی شخصیتها و موجودات در نظر گرفته شده است. Cascadeur برخلاف ابزارهای متداول انیمیشن، کاربران را تشویق میکند تا روی ویژگیهای فیزیکی مانند مسیر حرکت شخصیت، حرکت زاویهای و نقاط تکیهگاه مانند تماسهای زمین تمرکز کنند.
هنگامی که ژستهای کلیدی در یک حرکت مشخص میشوند، نرمافزار حرکتی با ظاهر قابل قبول ایجاد کرده و آنها را به هم متصل میکند. حتی فرآیند ایجاد حالتهای کلیدی را میتوان تا حدی خودکار کرد و از طریق یک سیستم آموزشدیده، مفاصل مهم بدن شخصیتها را ردیابی کرد. هنگامی که یک مفصل به صورت دستی تغییر مکان میدهد، نرم افزار موقعیت سایر اتصالات را مطابق با آن تنظیم میکند.
Cascadeur علاوه بر سیستمهای مبتنی بر فیزیک و یادگیری ماشینی، شامل طیف وسیعی از ابزارهای متداولتر ریگسازی و انیمیشن است و به سایر نرمافزارهای DCC در قالبهای Collada و FBX صادر میکند.
سیستم چرخههای انیمیشن جدید به طور یکپارچه هر حرکت یک شخصیت را حلقه میکند
ویژگیهای جدید در Cascadeur 2021.3 شامل Animation Cycles، مجموعه ابزار جدیدی برای حلقه کردن انیمیشنها است. Animation Cycles هر فاصله زمانی انتخاب شده در خط زمانی را به یک حلقه بیپایان تبدیل میکند، بنابراین میتوان از آن علاوه بر چرخههای پیادهروی، برای ایجاد حرکات حلقهای برای هر قسمت از بدن شخصیت استفاده کرد.
چرخهها را میتوان پس از ایجاد، ویرایش کرد و افزودن، جابجایی یا حذف فریمهای کلیدی، یا جابجایی کامل کاراکترها را ممکن میسازد. به طور کلی Cascadeur چرخه را بهطور خودکار بهروزرسانی میکند.
Related posts:
Animation Cycles در حال حاضر با Track Stretching Mode سازگار نیست، اما Nekki میگوید که قصد دارد مجموعه ابزاری را در نسخههای بعدی گسترش دهد. علاوه بر این، سیستم AutoPhysics Cascadeur یک تنظیم حرکت ثانویه جدید دریافت میکند.
AutoPhysics که در Cascadeur 2021.1 معرفی شد، به طور خودکار یک نسخهی فیزیکی دقیق از یک انیمیشن موجود را تولید میکند و راهی سریع را برای اصلاح یک انیمیشن مسدودکننده ارائه میدهد. فعال کردن تنظیمات حرکت ثانویه به کاربران امکان کنترل دقیقتری بر روی حرکت ثانویه را میدهد و پارامترهایی را برای کنترل اعضای بدن مانند اندامها پس از حرکت شخصیت، ارائه میدهد.
بهبودهایی در جریان کار ژست گرفتن و انیمیشن
این نسخه همچنین مجموعه ابزارهای ژست شخصیت و انیمیشن Cascadeur را بهروز میکند. ابزار پیشرفتهی Rigging در این نرمافزار، امکان ایجاد یا ویرایش یک کاراکتر در میانهی فرآیند انیمیشن را فراهم میکند. همچنین اکنون سیستم Root Constraint و Spline IK یکپارچه شدهاند.
سیستم AutoPosing آموزشدیده با هوش مصنوعی که حالتهای کلیدی یک شخصیت را به صورت نیمه خودکار ایجاد میکند، اکنون تماسهای بهتری با پا و زمین ایجاد کرده و همچنین اکنون از Trajectories پشتیبانی خواهد کرد. علاوه بر این، کاربران اکنون میتوانند انتخاب فریمهای کلیدی و آهنگهای موجود در جدول زمانی انیمیشن را لغو و دوباره انجام دهند.
قیمت گذاری و سیستم مورد نیاز نرم افزار انیمیشن Cascadeur
Cascadeur 2021.3 برای سیستمعاملهای Windows 7 به بالا و Ubuntu 20.04 به بالای Linux در دسترس است. نسخهی macOS نیز برنامهئریزی شده اما قرار نیست حداقل تا سال 2022 منتشر شود.
این نرم افزار برای افراد یا تیمهایی با درآمد کمتر از 100000 دلار در سال رایگان است، اگرچه صادرات انیمیشن به 300 فریم در هر صحنه و 120 مفاصل در هر صحنه محدود شده است. اشتراکهای حرفهای نیز دارای قیمت استاندارد 300 دلار در سال هستند و محدودیتهای صادراتی را حذف میکنند. اشتراکهای تجاری، که پشتیبانی اولویتدار را نیز تضمین میکنند، 1000 دلار در سال هزینه دارند.