توسعه دهنده ژاپنی J Cube به تازگی از Multiverse برای مایا به عنوان آخرین نسخه طرح مایا مبتنی بر USD، مجموعه ابزار توسعه ظاهر، نورپردازی و رندر برای دستکاری مجموعه دادههای VFX و انیمیشن رونمایی کرده است. این بهروزرسانی که هنوز بهطور رسمی منتشر نشده، یک نمای هیبریدی «HydraVP2» را معرفی میکند که ترکیبی از قابلیتهای Viewport 2.0 در Maya و چارچوب رندر USD Hydra است. سایر تغییرات شامل گزینه شبکههای سایه زنی مایا در فایلهای USD و پشتیبانی از پایتون 3 است. برای اطلاعات بیشتر با مازستا همراه باشید.
Multiverse یک راهحل مبتنی بر USD برای ایجاد صحنههای بزرگ در VFX و انیمیشن
Multiverse برای نگارش، پخش و اصلاح صحنههای پیچیده، مانند صحنههایی که در طول طرحبندی عکسها ایجاد میشوند و توسعه ظاهر در جلوههای بصری یا انیمیشنهای ویژه طراحی شده است. این نرمافزار فایلهای Alembic را نیز میخواند و اکنون به طور گسترده در برنامههای DCC پشتیبانی میشود.
علاوه بر خواندن و نوشتن فایلهای USD، کاربران میتوانند سلسله مراتب USD را مستقیماً از طریق رابط کاربری “MEOW” در Maya بنویسند. همچنین میتوان دادهها را با برنامههای کاربردی دیگری که USD را پشتیبانی میکنند، از جمله Blender، Clarisse iFX، Houdini، Katana، Nuke و موتورهای بازی Unreal Engine و Unity تبادل کرد.
تغییر اصلی در Multiverse برای مایا، نمای جدید HydraVP2 بوده که ترکیبی از قابلیتهای Viewport 2.0 بومی Maya و چارچوب رندر USD Hydra است. مزایای کلیدی آن نیز شامل پشتیبانی از خیمه و انتخاب چندگانه از اشیاء صحنه، توانایی کنترل مستقل ترسیم برای عملکرد تعاملی بهتر با صحنههای بزرگ است. HydraVP2 به جای معماری viewport استفاده شده و عملکرد رضایتبخشی را ارائه میدهد.
قیمت و دسترسی Multiverse برای مایا
Multiverse برای مایا 2018-2022 در سیستمعاملهای Windows، Linux و macOS در دسترس است. این Multiverse همچنین با Arnold 5.2 به بالا، Delight 2.0 به بالا، Redshift 3.0.45 به بالا، RenderMan 23.2 به بالا و V-Ray 4.3 به بالا سازگار خواهد بود.
Multiverse فقط به صورت اشتراکی ارائه شده و قیمت اشتراکهای Pro از 270 دلار در سال شروع میشود. J Cube همچنین مجوزهای رایگانی را برای هنرمندان مستقل فراهم کرده که به اتصال دائمی اینترنت نیاز دارند و فقط از طریق Slack قابل استفاده خواهد بود.