استارتآپ سوئدی Motorica به تازگی ابزار هوش مصنوعی MoGen را راهاندازی کرده است. این پلتفرم آنلاین برای تولید چرخههای حرکتی انیمیشن، توسعه بازی، تجسم معماری، گرافیکهای حرکتی یا کارهای VFX در اختیار هنرمندان قرار گرفته و کارایی و عملکرد بالایی را ارائه میدهد. ابزار هوش مصنوعی MoGen در نسخه بتا به صورت رایگان ارائه شده و چرخههای پیادهروی و دویدن سفارشی را برای شخصیتهای انسانی تولید میکند. این ابزار از فرمت FBX برای استفاده در برنامههای DCC و موتورهای بازی، از جمله Blender، Houdini، Maya، Unity و Unreal Engine استفاده میکند. با مازستا همراه باشید.
نسخه مرورگر MoGen از ابتدای سال در دسترس بوده است، اما Motorica Studio، پلاگین ادغام Unreal Engine، به تازگی برای پشتیبانی از Unreal Engine 5.2 به روز شده است. MoGen چرخههای انیمیشن سفارشی را در طیف وسیعی از سبکهای حرکتی از پیش تعیین شده و با گزینهای برای ترکیب بین دو تنظیمات ایجاد میکند. علاوه بر چرخههای زن و مرد، از پیشفرضهای حالتهای عاطفی و فیزیکی و ویژگیهای اجتماعی و شخصیتی را پوشش میدهند.
علاوه بر سبک چرخه حرکت، کاربران میتوانند سرعت حرکت کاراکتر را کنترل کنند و امکان ایجاد چرخههای راه رفتن و دویدن را فراهم کنند. کاراکترها را میتوان در یک خط مستقیم یا دایرهای حرکت داد، در حالی که کاربران Blender و Maya نیز میتوانند از مسیرهای حرکتی سفارشی استفاده کنند. همچنین میتوانید شخصیت را وادار کنید که به جلو حرکت کند، دور شود یا در نقطهای بچرخد. کنترلهای لغزندهای برای تنظیم آواتار روی صفحه وجود دارد که امکان تنظیم چهرههای مرد و زن و بدنهای لاغر و چاق را فراهم میکنند. در نهایت انیمیشن تکمیل شده را میتوان با فرمت FBX بارگیری کرد و امکان استفاده در برنامههای استاندارد DCC و موتورهای بازی را میتوانید فراهم کنید.
قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
ابزار MoGen در حال حاضر در مرورگر وب دسکتاپ قابل اجرا خواهد بود. در حال حاضر این ابزار به صورت آزمایشی در نسخه بتا رایگان ارائه شده است. Motorica هنوز تاریخ عرضه یا قیمت نهایی ابزار MoGen را اعلام نکرده است.