Maxon به تازگی جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف را منتشر کرده است. این بروزرسانی با نامگذاری جدیدی ارائه شده و به عنوان نسخه Redshift 2025.0 معرفی شده است. همچنین Redshift اکنون به نسخههای کمی جدیدتر Blender، Cinema 4D، Houdini و Katana نیاز دارد. با مازستا همراه باشید تا جزییات تکمیلی را در مورد جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف در اختیارتان قرار دهیم.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5
Maxon نسخه جدید Redshift 3.5 را منتشر کرد. این به روزرسانی با بهبود قابلیت همکاری با سایر برنامههای DCC طراحی شده و رندر بهتری را ارائه میدهد. این شرکت همچنین پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD در ویندوز و لینوکس را ارائه کرده است که در نسخههای آتی در نسخه بتا قرار خواهد گرفت.
ویژگیهای جدید اصلی Redshift 3.5 عبارتند از Redshift CPU و Redshift XPU که حالتهای جدید برای رندر کردن کامل روی CPU یا در هر دو CPU و GPU به طور همزمان را ارائه میدهد. رندر بر روی CPU همچنین از نقاط ضعف رندر GPU جلوگیری میکند. نسخه اولیه از همه ویژگیهای پردازشگر گرافیکی Redshift پشتیبانی خواهد کرد.
تغییر کلیدی دیگر در Redshift 3.5، متریال جدید Redshift Standard است. این متریال قابل استفاده در 3ds Max، Maya، Arnold و OctaneRender نیز خواهند بود. متریال جدید لایه لایه است و قادر به تکرار طیف وسیعی از متریال دنیای واقعی خواهد بود. از سوی دیگر در این نسخه جدید Redshift 3.5، یک گردش کار بصریتر و بهبود قابلیت همکاری با ابزارهای دیگر ارائه شده است.
تغییرات کوچکتر نسخه جدید Redshift 3.5، شامل مدلهای جدید BRDF است. Maxon رویههای جدید Alembic و USD را نیز در این نسخه معرفی کرده که هدف آن بهبود عملکرد، هنگام رندر کردن صحنههای تولید بزرگ است.
در این نسخهی جدید ردشیفت، شاهد پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD هستیم که به زودی در ویندوز و لینوکس و همچنین macOS ارائه میشود. این تغییر باعث میشود Redshift با تمام پردازندههای گرافیکی که در حال حاضر در تولید استفاده میشوند، به استثنای کارتهای سری A Arc اینتل سازگار باشد.
Maxon سال گذشته پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD را به نسخههای macOS که قبلاً فقط Nvidia بود، معرفی کرد. در نهایت پس از مدت کوتاهی از پردازندههای سیلیکون اپل که در مکهای فعلی استفاده میشوند، پشتیبانی شد.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.13
Maxon آخرین نسخهی رندر Redshift 3.5.13 را منتشر کرد. این نسخه، بهروزرسانی Open Image Denoise، سیستم حذف نویز رندر اینتل را در اختیارکاربران قرار خواهد داد و از این پس سایهزن Cinema 4D در دسترس همه برنامههای میزبان Redshift است اعم از 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Houdini، Katana وMaya خواهد بود. از سوی دیگر Redshift 3.5.13 دو ویژگی جدید معرفی شده در نسخه قبلی را گسترش داده است.
همانطور که میدانید بهروزرسانی Redshift 3.5.12 ماه دسامبر، کتابخانه حذف نویز CPU (OIDN) را در کنار حذفکنندههای گرافیکی OptiX و Altus موجود Redshift در دسترس کاربران Cinema 4D قرار داد.
اکنون در Redshift 3.5.13، هم OIDN و هم سایه زنها در دسترس کاربران سایر برنامه های میزبان Redshift قرار می گیرند. از سوی دیگر شیدرهای کاشی و آجری اصلی Cinema 4D نیز به شیدرهای بومی Redshift منتقل شدند.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.14
به تازگی شرکت مکسون جدیدترین نسخه Redshift 3.5.14 را منتشر کرده است. این بهروزرسانی یک مدل آسمان جدید، یک سایهزن Flakes جدید برای بازسازی ظاهر رنگ خودرو و Renderview Backplate برای import کردن صفحات پشتی عکاسی به Redshift اضافه میکند. موتور رندر Redshift RT و افزونههای یکپارچه آن برای برنامههای DCC اعم از Blender، Houdini و Katana بهروز شده است.
تغییرات کلیدی در Redshift 3.5.14 شامل مدل جدید PRG Clear Sky است که جایگزین آسمان Hosek-Wilkie میشود. مدل PRG که در رندر Corona Chaos Czech نیز به کار گرفته شده، نتایج واقعیتری ایجاد میکند و رنگ سبز را از صحنههای نور روز حذف خواهد کرد. سایر ویژگیهای جدید شامل سایهزن Flakes، برای بازسازی ظاهر متریال حاوی ذرات بازتابنده بهویژه رنگ خودرو بوده است.
این بهروزرسانی همچنین Renderview Backplate را اضافه میکند که امکان وارد کردن یک Backplate عکاسی را به Redshift فراهم کرده تا ظاهر رندرها را تنظیم کند.
همانطور که اشاره کردیم پلاگینهای Redshift نیز بهروزرسانی شدهاند و افزونه Blender از سایهبانهای اصلی Tile و Brick Cinema 4D پشتیبانی میکند که در نسخه قبلی برای سایر برنامههای میزبان عرضه شده بود. از سوی دیگر پلاگینهای Katana و Houdini از دوربین نوری Redshift پشتیبانی میکنند.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.15
Maxon به تازگی نسخه جدید Redshift 3.5.15 را در اختیار کاربران قرار داده و این بهروزرسانی، پشتیبانی آزمایشی از پردازندههای گرافیکی AMD را در نرمافزار معرفی میکند، در حالی قبلاً فقط شاهد پشتیبانی از کارتهای گرافیک انویدیا و پردازندههای سیلیکون اپل بودیم. سایر ویژگی های جدید شامل Shader Distortion Utility برای شکستن تکسچرهای تکراری و شیدرهای Flakes and Pavement بوده و سیستم backplate در افزونههای DCC Redshift عرضه شده است.
یکی از تغییرات کلیدی در Redshift 3.5.15 این است که این نرم افزار اکنون از پردازنده های گرافیکی AMD پشتیبانی میکند. این تغییر که سال گذشته اعلام شده بود اکنون به مرحله اجرایی رسید و Redshift با پردازندههای AMD، Apple Silicon و Nvidia سازگار خواهد بود. GPUهای پشتیبانی شده AMD شامل کارتهای Radeon Pro نسل فعلی و قبلی، از جمله Radeon Pro W7900، W7800، W6800، W6600، W5700 و VII است. از سوی دیگر پردازندههای گرافیکی مصرفی پشتیبانی شده شامل مدلهای Radeon RX 7950 XTX، RX 7950 XT، RX 7900، RX 6950، RX 6700 XT، RX 6600 و RX 5700 XT هستند.
از دیگر ویژگیهای جدید این نسخهی Redshift، ارائه نسخه مستقل و پلاگین Cinema 4D بوده که میتوان به سایهزن Distortion Utility اشاره کرد. بر اساس گره UV Distorter Cinema 4D، امکان ایجاد اعوجاج نقشههای UV از طریق تکسچرها یا شیدرها را فراهم میکند.
از سوی دیگر شیدرهای Flakes و Shader Pavement که در نسخههای اخیر به ردشیفت اضافه شدهاند، در همه پلاگینهای DCC در دسترس هستند. علاوه بر این، سیستم رندر backplate اضافه شده در Redshift 3.5.14 در افزونه های Blender، Houdini و Katana در دسترس قرار می گیرد.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.16
مکسون Redshift 3.5.16 را به عنوان آخرین نسخه رندر شتاب دهنده CPU/GPU منتشر کرده است. این به روزرسانی عملکرد رندر CPU را بهبود میبخشد و ویژگیهای جدیدی را به پلاگینهای 3ds Max، Blender، Cinema 4D، Houdini و Maya اضافه میکند. نسخه جدید به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای محصولات Maxon به همراه VFX Suite 2023.4 منتشر شده است.
رندر بهتر CPU و تغییرات ویژه پلاگین
تغییرات مشترک در همه برنامههای میزبان شامل بهبود رندر CPU است که اکنون به طور متوسط 50٪ حافظه کمتری مصرف میکند. سیستم رندر backplate اضافه شده در Redshift 3.5.14 اکنون در پلاگین 3ds Max و همچنین Blender، Cinema 4D Houdini و Katana موجود است. از سوی دیگر افزونه 3ds Max نیز اکنون از دوربین جدید Redshift پشتیبانی میکند و افزونه Blender از تغییر شکل حرکت تاری پشتیبانی میکند.
شایان ذکر است که روشی که پلاگین Cinema 4D با موها کار میکند بهروزرسانی شده است، بهطوریکه از تنظیمات پیش فرض اکنون بهجای سایهزن موی قدیمی، از سایهزن اصلی Cinema 4D استفاده میکنند. همچنین افزونه Houdini، بهبودهای گردش کار به علاوه یک گره LOP جدید برای رندررهای Redshift را دریافت میکند.
در این میان افزونه مایا از میدان دید لنزهای 180 درجه پشتیبانی میکند و امکان ارائه تصاویر کامل 360 درجه را فراهم میکند و اکنون از Maya 2024 پشتیبانی خواهد کرد.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.17
جدیدترین نسخهی Redshift 3.5.17 توسط مکسون منتشر شد. این بروزرسانی یک گره سایه زن MatCap جدید را ارائه کرده که Maxon آن را به عنوان اولین گام برای پشتیبانی از رندر غیر فوتورالیستی توصیف میکند. به علاوه یک گره Jitter برای ایجاد تغییرات رنگی بین اشیا ارائه شده است. تا به جزییات بیشتر بپردازیم.
نسخه جدید Redshift 3.5.17 به عنوان بخشی از بهروزرسانیهای محصول جولای Maxon به همراه Forger 2023.4 و Trapcode 2023.4 منتشر شد. مسلماً مهمترین تغییر در Redshift 3.5.17 گره جدید MatCap Shader است که Maxon آن را به عنوان «پایهگذاری متریال غیر واقعی در Redshift» توصیف میکند. البته در حال حاضر کمی محدودتر است، اما به کاربران این امکان را میدهد تا با افزودن تصویر روی شبکه، متریال سبک و ساده ایجاد کنند.
سایر ویژگیهای جدید شامل گره Jitter است که امکان ایجاد تنوع رنگ در تعداد زیادی از اشیاء که از یک متریال خاص استفاده میکنند را ممکن میسازد. این نسخهی ردشیفت همچنین از بهبود عملکرد برخوردار بوده که شامل مقیاس بندی بهتر عملکرد رندر CPU در چندین هسته CPU یا چندین CPU در یک سیستم است.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.19
Maxon نسخه جدید Redshift 3.5.19، را منتشر کرده است. در این نسخه سایه زن MatCap توسعه یافته و رندر CPU را بهبود بخشیده است. کاربران Cinema 4D همچنین گره Distorter را دریافت خواهند کرد و مدیریت بهتر اشیاء Cloner را تجربه میکنند. تا به جزییات بیشتر بپردازیم. این به روزرسانی همچنین عملکرد رندر را در CPUهای چند هستهای بهبود میبخشد، به طوری که رندرها اکنون به طور همزمان روی CPUهایی با 12 رشته یا بیشتر (6 هسته یا بیشتر) اجرا میشوند. CPU Redshift همچنین اکنون از AVX2 و Embree 4.1 پشتیبانی میکند که آخرین نسخه از کتابخانه ردیابی پرتوهای CPU اینتل است.
از سوی دیگر کاربران Cinema 4D از پشتیبانی آزمایشی برای تبدیل خودکار اشیاء Cloner با نمونههایی از مش به ابرهای نقطهای برخوردار می شوند. همچنین سایهزن Distorter اکنون از اعوجاج سه بعدی با استفاده از نویز Maxon پشتیبانی میکند، که امکان تحریف نقشههای برآمدگی و همچنین بافتهای رنگی را فراهم میکند. کاربران Houdini برای انتخاب دارایی در نمای Solaris پشتیبانیهایی را دریافت خواهند کرد و گزینهای برای رندر کردن فایلهای اولیه Alembic به عنوان رویههای Redshift Alembic دریافت میکنند. از سوی دیگر کاربران Blender پشتیبانی “basic” را دریافت خواهند کرد.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.20
Maxon نسخه Redshift 3.5.20 را منتشر کرده و این بهروزرسانی دارای چندین بهبود عملکرد در Redshift RT به عنوان موتور رندر real-time مبتنی بر GPU نرمافزار است. تغییرات کلیدی Redshift 3.5.20 شامل بهبود عملکرد تعاملی هنگام جابجایی دوربین در یک صحنه و جابجایی بهتر در هر پیکسل هنگام ارائه مشهای high-density است. Redshift 3.5.20 همچنین اکنون از فشرده سازی تکسچر پشتیبانی میکند و مصرف حافظه GPU را کاهش میدهد. تغییرات دیگر عمدتاً رفع اشکال هستند.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.5.22
Maxon نسخه Redshift 3.5.22، جدیدترین نسخه موتور رندر تولیدی خود را منتشر کرده است. این بهروزرسانی دارای تغییرات کلیدی در موتور رندر تعاملی Redshift RT است که میتوان به پشتیبانی از کامپایل سایهزن ناهمزمان، فشردهسازی بافت و ارتقاء مقیاس DLSS اشاره کرد.
بهبود عملکرد موتور رندر Redshift RT
همانند نسخه قبلی، این بهروزرسانی عملکرد Redshift RT، موتور رندر آزمایشی نرمافزار را بهبود بخشیده است. از سوی دیگر تغییرات کلیدی شامل کامپایل سایهزن، کاهش زمان برای پیشنمایشهای اولیه و سپس جایگزینی آنها با سایهزنهای کامپایلشده خواهد بود. Redshift RT همچنین اکنون از فشردهسازی تکسچر برای کاهش استفاده از حافظه GPU استفاده میکند و با پنج ایستگاه از پیش تنظیم شده فشردهسازی، امکان مبادله عملکرد با کیفیت بصری را فراهم میآورد. علاوه بر این، در پردازندههای گرافیکی انویدیا، Redshift RT اکنون از DLSS پشتیبانی میکند و این امکان را فراهم میکند تا عملکرد را با رندر کردن فریمها با وضوح پایینتر از ویوپورت و سپس ارتقاء آنها، افزایش دهد.
تغییرات ویژه پلاگینهای 3ds Max و Cinema 4D
علاوه بر این، پلاگین ردشیفت در Cinema 4D از طریق Substance 3D Material Node جدید در Cinema 4D 2024.2، پشتیبانی بهبودیافتهای از متریال Substance در قالب .sbsar دریافت میکند. 3ds Max نیز از سایه زن Redshift Color Correct پشتیبانی میکند.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.6
مکسون جدیدترین نسخه Redshift 3.6 را منتشر کرده است. این یک بهروزرسانی بزرگ بوده که یک سیستم رندر غیر عکاسی جدید را اضافه میکند، رندر حجمی و نورهای ناحیه را بازسازی میکند و پشتیبانی رسمی برای رندر در پردازندههای گرافیکی AMD را ارائه میکند. Redshift 3.6 یک سیستم کاملاً جدید رندر غیر عکاسی (NPR) را معرفی کرده که بر اساس گره سایه زن MatCap که سال گذشته در Redshift 3.5.17 معرفی شد، ساخته شده است. اجزای آن شامل یک گره جدید Toon Material، یک سایهزن Contour و یک سایهزن Tonemap Pattern است.
این نسخه همچنین سیستم نمونهبرداری حجمی و سایه زنی Redshift را بازسازی میکند. این بهروزرسانی همچنین پشتیبانی از جابجایی حجم را اضافه کرده که امکان جابجایی حجم را با دستکاری دادههای موقعیت ورودی یک شبکه حجمی فراهم میکند.
تغییرات دیگر شامل پشتیبانی از رندر ذرات افزودنی و خروجی سطح جهش پرتو برای سایه زن State است. همچنین چراغهای مشبک بازسازی شدهاند، و از قوانین دید و اتصال نور پیروی میکنند و آنها را با سایر چراغهای منطقه هماهنگ میکنند. نمونه برداری و جابجایی AOV ها نیز برای چراغ های مش بهبود یافته است.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.6.02
Maxon نسخه Redshift 3.6.02 را به عنوان جدیدترین نسخه از موتور رندر خود منتشر کرده است. این بهروزرسانی سیستم رندر غیرعکاسی Redshift را گسترش میدهد و شاهد کمکهای خاص Toon Material برای همه انواع نور و یک افکت جدید هستیم. سیستم جدید NPR که ماه گذشته در Redshift 3.6 معرفی شد، چندین به روزرسانی دریافت میکند، به طوری که همه نورپردازیها اکنون دارای سهم روشنایی خاص Toon Material هستند. در واقع اکنون میتوان سهم انتشار و بازتاب را به طور جداگانه روی متریال استاندارد تنظیم کرد و همچنین میتوان نور لبه را برای برخی از انواع نور به طور جداگانه تنظیم کرد.
سایر ویژگیهای جدید عبارت است از پارامتر Volume Padding برای گسترش جعبه محدودکننده حجم و از سوی دیگر سایه زن رشتهای یک گزینه Additive Blend جدید را دریافت میکند که برای اثرات ذرات افزودنی مناسب است. پلاگین Cinema 4D اکنون از یک سایهزن سفارشی Viewport Preview پشتیبانی میکند، که کنترل نحوه نمایش متریال در ویوپورت را بدون تأثیر بر رندرهای نهایی ممکن میسازد. سایر پلاگینهای ادغام برای پشتیبانی از نسخههای فعلی برنامههای میزبان خود، از جمله 3ds Max 2025، Blender 4.0 و 4.1 و Maya 2025 بهروز شدهاند.
بروزرسانی های نسخه Redshift 3.6.04
Maxon نسخه Redshift 3.6.04 را به عنوان جدیدترین نسخه موتور رندر منتشر کرده است. این بروزرسانی، یک سایهزن جدید Distance برای کارهای گرافیکی متحرک اضافه کرده و عملکرد Redshift RT و پشتیبانی متریال Substance را در پلاگین Cinema 4D بهبود میبخشد. این نسخه بخشی از بروزرسانیهای Maxon در جولای 2024 بوده که شامل Cinema 4D 2024.5 و Maxon Studio 2024.1 است. با مازستا همراه باشید تا جزییاتی از جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف را در اختیارتان قرار دهیم.
جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف
ویژگی جدید اصلی Redshift 3.0.04 سایه زن Distance است که مانند همتای خود در Arnold، فاصله نقاط یک سطح را تا جسم دیگر اندازه میگیرد. سپس میتوان یک سطح شیبدار رنگی متحرک را روی سطح ترسیم کرد تا طیف وسیعی از جلوههای گرافیکی حرکتی ایجاد شود.
از سوی دیگر عملکرد در Redshift RT، موتور رندر تعاملی در حال پیشرفت Redshift، با کیفیت فریم و پاسخدهی بهتر، بهبود یافته است. همچنین شاهد حذف نویز بهتر در نسخهی RT هستیم و این موضوع در حین حرکات دوربین قابل لمس است. پشتیبانی از متریال Substance در پلاگین Cinema 4D با تنظیمات جدید Scale، Offset و Rotation برای UVها در گره Substance بهبود یافته است. به طور کلی بروزرسانیهای انجام شده در این نسخه قابل لمس بوده و تجربهی خوبی را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.
بروزرسانی موتور رندر Redshift 2025
Redshift 2025.0 سیستم caustics، از جمله پشتیبانی از Brute Force caustics را بازنگری کرده و مجموعه ابزار رندر غیرفوتورئالیستی (NPR) را به روز کرده است.
تغییرات کلیدی این نسخه شامل پشتیبانی از متریال سوزاننده Brute Force است که برای ارائه نتایج بهتر با منابع نوری بزرگ مانند چراغهای Dome یا Area نسبت به کاستیکهای Photon Mapped موجود است. همچنین اکنون میتوان Caustics را از طریق یک تنظیم Global Caustics در سراسر صحنه فعال یا غیرفعال کرد.
سیستم رندر غیر عکاسی معرفی شده در Redshift 3.6 نیز بهروزرسانی دیگری دریافت کرده است. ویژگیهای جدید دیگر شامل پشتیبانی از Contour tone mapping است که امکان اختصاص دادن الگوها یا گرادیانهای رنگی را به خطوط کلی میدهد.
علاوه بر این، سایهزن الگوی Tonemap اکنون از ورودیهای سفارشی پشتیبانی میکند و امکان استفاده از تکسچرهای سفارشی را برای کنترل افکتهای مختلف در رندرهای غیرفوتورالیستی ممکن میسازد.
همچنین Sprite Node اکنون سایهزنهای رویهای را بهعنوان ورودی میپذیرد و به جای نیاز به بارگذاری یک تکسچر خارجی، ایجاد تکسچرهای stencile را به صورت رویهای ممکن میسازد.
قیمت و سیستم مورد نیاز جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف
Redshift 2025.0 با Windows 10 به بالا، glibc 2.17 به بالا Linux و macOS 13.3 به بالا سازگار است. همچنین پلاگینهای ادغام رندر با 3ds Max 2018 به بالا، Blender 3.1 به بالا، Cinema 4D R25 به بالا، Houdini 18.5 به بالا، Katana 4.5 به بالا و Maya 2018 به بالا (Maya 2022 به بالا در لینوکس) سازگار هستند. این نرم افزار فقط به صورت اشتراکی بوده و هزینه اشتراک آن 45 دلار در ماه است که 1 دلار در ماه نسبت به نسخه قبلی سال افزایش یافته است.