«مکسون» (Maxon) و «ای ام دی» (AMD) اعلام کردهاند که «رد شیفت» (Redshift)، رندر پردازنده گرافیکی مکسون برای ابزارهای DCC مانند «تری دی مکس» (3ds Max)، «بلندر» (Blender)، «سینما فور دی» (Cinema 4D)، «هودینی» (Houdini) و «مایا» (Maya)، اکنون با پردازندههای گرافیکی Radeon Pro AMD در سیستم عاملهای ویندوز و لینوکس سازگار است. با توجه به این خبر، به زودی شاهد عرضه Redshift برای AMD در آلفای عمومی خواهیم بود. با جزییات تکمیلی خبر عرضه Redshift برای AMD در ادامه با ما همراه باشید.
عرضه Redshift برای AMD
همان طور که میدانید در تریلر منتشر شده هفته گذشته برای Redshift 3.5، عرضه این موتور رندر برای AMD مشخص شد که همچنین پشتیبانی از پردازنده مرکزی و رندر هیبریدی را نیز معرفی میکند. این حرکت جدید، رد شیفت را با پردازندههای AMD، «سیلیکون اپل» (Apple Silicon) و «انویدیا» (Nvidia) سازگار خواهد کرد.
پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD در ویندوز و لینوکس در حال حاضر در نسخه بتای محدود است و زمانی که AMD نرم افزار Radeon Pro خود را برای درایورهای Enterprise 22.Q1 در اواخر همین سه ماهه سال منتشر کند، در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
سازگار کردن Redshift با AMD و همچنین پردازندههای گرافیکی انویدیا و اپل
گزینه اجرای موتور رد شیفت روی پردازندههای گرافیکی AMD در ویندوز و لینوکس برای اولین بار در ویدیوی انتشار آخرین نسخه آن با کد Redshift 3.5 در هفته گذشته مشخص شد. این معرفی با عنوان «به زودی» مطرح شد که نشان میدهد باید در آینده نزدیک شاهد عرضه آن باشیم.
Related posts:
- Maxon نسخهی بتای عمومی Redshift RT را معرفی کرد
- پشتیبانی رندرینگ تحت شبکه Otoy در Cinema 4D و Redshift
- جدیدترین نسخه موتور رندر ردشیف: بروزرسانی موتور رندر Redshift 2025
- بهترین موتور رندر برای یک سیستم رندر چیست؟
- انتشار Redshift برای پردازندههای گرافیکی AMD تا اواخر بهار امسال
- انتشار نسخه جدید Redshift 2025.2 توسط Maxon
این تغییر، رد شیفت را با تمام تولیدات اصلی پردازندههای گرافیکی که در حال حاضر برای تولید استفاده میشوند، به استثنای کارتهای سری A Arc اینتل، سازگار میکند.
مکسون سال گذشته پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD را به نسخههای macOS رندری که قبلا فقط انویدیا در اختیار داشت، معرفی کرد و بلافاصله پس از آن، پشتیبانی بومی از پردازندههای سیلیکون اپل که در مکهای فعلی استفاده میشوند نیز ارائه شد.
پشتیبانی AMD با استفاده از HIP مانند Cycles X
همانند Cycles X، بازنویسی اصلی موتور رندر Cycles بلندر که سال گذشته در Blender 3.0 منتشر شد، پشتیبانی از پردازندههای گرافیکی AMD در Redshift از طریق پلتفرم HIP AMD به دست آمده است. یک API متن باز C++ زمان اجرا و زبان هسته، HIP (رابط محاسباتی ناهمگن برای حمل و نقل) به توسعه دهندگان این امکان را میدهد تا نرم افزاری ایجاد کنند که روی هر دو پردازنده گرافیکی انویدیا و AMD از یک پایه کد واحد اجرا شود.
HIP که گاهی اوقات به عنوان راهی برای انتقال ابزارهای نوشته شده با استفاده از چارچوب محاسباتی CUDA انویدیا به پردازندههای گرافیکی AMD توصیف میشود، چندین سال است که وجود داشته است؛ اما، در ابتدا عمدتا در محاسبات با کارایی بالا استفاده میشد.
AMD ادعا میکند که HIP تاثیر کمی بر عملکرد برنامهنویسی مستقیم در حالت CUDA دارد یا هیچ تاثیری ندارد. این شرکت همچنین به تازگی HIP RT را معرفی کرده که یک کتابخانه جدید ردیابی پرتوهای پردازنده گرافیکی است که میتواند جایگزینی برای OptiX API انویدیا یا DXR DirectX 12 باشد، اگرچه انتشار آن پس از کار روی بلندر و رد شیفت انجام میشود.
موتور رندر جدید در اواخر همین سه ماهه سال جاری میلادی برای پردازندههای گرافیکی Radeon Pro W6800 و Radeon Pro VII در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.
برای استفاده از Redshift در پردازندههای گرافیکی AMD، کاربران به نرم افزار Radeon Pro برای Enterprise 22.Q1 نیاز دارند، بروزرسانی بعدی درایورهای AMD برای کارتهای گرافیک ایستگاه کاری آن – در واقع در اواخر همین سه ماهه، (سه ماهه دوم 2022) منتشر میشود. این رندر رسما روی دو پردازنده گرافیکی ایستگاه کاری AMD پشتیبانی میشود:
- کارت برتر فعلی این شرکت Radeon Pro W6800
- نسل قبلی Radeon Pro VII
سیستم مورد نیاز، قیمت و تاریخ انتشار
Redshift برای AMD در آلفای عمومی فقط برای ویندوز در دسترس است. کاربران فعلی Redshift میتوانند با دنبال کردن دستورالعملهای موجود در این تالار گفتگو، برای پیوستن به برنامه آلفا درخواست دهند.
نسخه فعلی رندر Redshift 3.5، هم اکنون برای سیستم عاملهای ویندوز 10، لینوکس glibc 2.17 و بالاتر و macOS 11.5 و بالاتر در دسترس است. این نرم افزار فقط اجارهای است و هزینه اشتراکهای فردی آن 45 دلار در ماه یا 264 دلار در سال است.