طبق گزارشات، استودیو Bioware در حال استفاده از موتور گرافیکی Unreal Engine 5 برای ساخت نسخه بعدی Mass Effect است که در سال 2020 ساخت آن تایید شد. این استودیو اکنون به طور گسترده در حال استخدام برنامه نویسان با تجربه Unreal Engine است، که به این معنا است که این بازی را به این زودی قرار نیست ببینیم. در ادامه با مازستا همراه باشید تا ببینیم برنامههای این شرکت برای جایگزینی Frostbite چیست.
به نظر میرسد که Bioware تلاش خود را با موتور گرافیکی Frostbite به پایان رسانده است. پس از تلاشهای نه چندان خوب در بازیهای Mass Effect Andromada و Anthem تیم توسعه دهنده تصمیم گرفته است تا ابزارهای نسخه بعدی Mass Effect را تغییر دهد، که با توجه به تاثیرگذار بودن دموی اخیر Matrix Awakens که در مازستا به آن اشاره کردیم میتواند امیدوار کننده باشد.
تهیه کننده استودیو Bioware، Brenon Holmes اعلام کرد که استودیو به دنبال برنامه نویسانی با تجربه UE4/5 برای ساخت نسخه بعدی Mass Effect است.
در حالی که جزئیات بیشتری دریافت نکردیم، بعید است که EA استودیوهای خود را زیر فشار قرار ندهد تا از موتور Frostbite استفاده کنند. سه گانه اصلی Mass Effect با موتور گرافیکی Unreal Engine 3 ساخته شده بود، ولی از سال 2016 ناشر بازیهای داخلی آنها را مجبور کرد تا از Dice استفاده کنند و هیچ قراردادی با شرکت دیگری نبندند.
Related posts:
- ایسر مانیتور گیمینگ Nitro XV272U KF را معرفی کرد؛ بسیار بهتر از مدل های مشابه
- آپدیت تلویزیون مخصوص بازی پاناسونیک برای رفع مشکلات HDMI 2.1 VRR و نرخ 120 فریم
- شرکت ایسوس کابل LAN گیمینگ با نام ROG CAT7 را معرفی کرد!
- کارت گرافیک AMD Radeon RX 6900 XT بخرید و بازی جایزه بگیرید
- سیستمهای مورد نیاز برای اجرای بازی Dakar Desert Rally اعلام شدند
- سیستمهای مورد نیاز بازی Skull & Bones اعلام شدند؛ سنگین اما جذاب
لازم به ذکر است که Bioware در حال حاضر مشغول بازی Dragon Age 4 است که بر پایه موتور Frostbite است. بدون شک Frostbite نیز موتور قوی است، ولی این موتور مناسب بازیهای RPG نیست و میتواند مشکلاتی را ایجاد کند. هنوز چیز زیادی از Dragon Age 4 به جز چند تیزر مبهم ندیدهایم، اما امیدواریم که بازی در آیندهای نه چندان دور شاهد روشنایی روز باشد.