CLO Virtual Fashion نسخه Marvelous Designer 2024.2 را منتشر کرده است که جدیدترین نسخه نرم افزار طراحی لباس دیجیتال است. این نسخهی جدید، رابط کاربری را برای سفارشیسازی بیشتر و یکپارچهسازی فروشگاه آنلاین پوشاک، بازبینی کرده است. این بهروزرسانی همچنین دقت مجموعه ابزار شبیهسازی نرمافزار را بهبود میبخشد، بهویژه هنگام اجرای شبیهسازیها بر روی GPU و روی لباسهایی که Trims متصل شدهاند. همچنین شاهد ویژگیهای جدید توپولوژی و گزینهای برای دوخت جزئی بخشهایی از یک لباس سه بعدی در این بروزرسانی هستیم.
الگوهای دو بعدی را به لباسهای سه بعدی متحرک تبدیل کنید
Marvelous Designer که به طور گسترده توسط استودیوهای بازی و انیمیشن استفاده میشود، هنرمندان را قادر میسازد تا با دوختن الگوهای دو بعدی مجازی به هم، لباسهای سهبعدی را مانند لباسهای دنیای واقعی طراحی کنند. کاربران میتوانند یک مدل کاراکتر متحرک را وارد برنامه کنند، لباس را روی آن بپوشانند، سپس نتیجه را به یک برنامه سه بعدی در قالب Alembic یا FBX، به عنوان دنباله فایل OBJ انتقال دهند.
Marvelous Designer: رابط اصلاح شده و قابل تنظیم برای کاربر
Marvelous Designer 11 رابط کاربری نرم افزار را بازنگری کرده و تعداد پنجرههای فضای کاری را به ۴ پنجره افزایش داده است، در حالی که در نسخه قبلی دو پنجره در اختیار کاربران قرار داشت. کاربران همچنین میتوانند هر پنجرهای را بهعنوان یک پاپآپ کپی کنند، نسخه تکراری را در رابط نصب کنند، اندازه آن را تغییر دهند، یا آن را با دیگر پنجرههای بازشو در یک طرحبندی زبانهدار گروهبندی کنند. همچنین اکنون امکان جابجایی نوار ابزار به هر طرف پنجره یا پنهان کردن کامل آن وجود دارد.
علاوه بر موارد ذکر شده، کاربران نسخهی ویندوز این نرمافزار هماکنون میتوانند لباسهای آماده را از فروشگاه آنلاین CLO Virtual Fashion مستقیماً از Marvelous Designer خریداری کنند.
Related posts:
Retopology: ابزار Patch جدید و توپولوژی در سراسر خطوط خیاطی
ویژگیهای جدید دیگر نرمافزار Marvelous Designer 11، شامل ابزار Patch است که به کاربران اجازه میدهد تا توپولوژی تمام چهارگوش را برای یک لباس با مسدود کردن سریع تکههای مستطیلی یا مثلثی در نمای دوبعدی، تنظیم کنند. علاوه بر این، در نسخههای «ghost»، نقاط توپولوژی در امتداد لبههای یک قسمت الگوی دوبعدی، به دیگر قسمتها دوخته میشود، نمایش داده میشوند و اطمینان حاصل میشود که راسها به درستی در درزها قرار داشته باشند.
همچنین اکنون میتوان Solidify را که برای حفظ چین و چروکهای یک لباس سه بعدی در طول شبیهسازی استفاده می شود، در قسمتهای انتخابی آن لباس اعمال کرد. کاربران میتوانند با رنگ آمیزی مستقیم روی مش در نمای سه بعدی، انتخاب کنند که کدام قسمتها Solidify شوند. علاوه بر این، اکنون میتوان نقشههای جابجایی را به لباسهای سهبعدی اختصاص داد و همچنین نقشههای جابجایی را در ویرایشگر UV Marvelous Designer برای صادرات آماده کرد.
Marvelous Designer که به طور گسترده توسط استودیوهای بازی و انیمیشن استفاده میشود، به هنرمندان این امکان را میدهد تا با دوخت قطعات الگوی دو بعدی مجازی، لباسهای سه بعدی را مانند لباسهای دنیای واقعی طراحی کنند. کاربران میتوانند یک مدل کاراکتر متحرک را وارد کنند، لباس را روی آن بپوشانند، سپس نتیجه را به یک برنامه سه بعدی در قالب Alembic، FBX یا USD، به عنوان دنباله فایل OBJ، یا به عنوان کش مایا، PC2 یا کش MDD برگردانند.
Marvelous Designer 2024.2 دقت سیستم شبیهسازی نرمافزار را بهبود میبخشد، که برای شبیهسازی نحوه پوشاندن لباس بر روی یک آواتار سه بعدی تحت نیروی جاذبه استفاده میشود.
همچنین اکنون امکان تنظیم جهت اکستروژن هنگام صادرات مش با ضخامت وجود دارد. از سوی دیگر افزونه GoZ این نرم افزار برای تبادل داده با بسته مجسمه سازی دیجیتال ZBrush نیز برای پشتیبانی از آخرین نسخه برنامه های میزبان خود به روز شده است.
قیمت و در دسترس بودن Marvelous Designer 2024.2
Marvelous Designer 2024.2 برای سیستمعاملهای Windows 10 به بالا و macOS 10.14 به بالا در دسترس است. این نرم افزار فقط به صورت اشتراکی ارائه شده و هزینه اشتراک شخصی 39 دلار در ماه یا 280 دلار در سال است. از سوی دیگر اشتراک سازمانی آن 1900 دلار در سال برای مجوز قفل شده توسط گره و 2000 دلار برای مجوز شناور هزینه دارد.