سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

جدیدترین نسخه‌ی Toolbag: بروزرسانی نرم افزار رندر Toolbag 5.0

جدیدترین نسخه Toolbag
زمان مطالعه : 2 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 23 مهر 1403

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

Marmoset جدیدترین نسخه‌ی Toolbag 4 را منتشر کرده است. این نسخه در واقع آخرین نسخه از نرم افزار رندر real-time بوده که به عنوان یک بتا عمومی در اختیار کاربران قرار گرفته است. این یک به‌روزرسانی گسترده است و عمدتاً روی بهبود گردش کار نقاشی تکسچر تمرکز دارد، اما وارد کردن و صادر کردن USD و تعدادی بهبود متریال و نورپردازی و رندر را اضافه کرده است. با مازستا همراه باشید.

جدیدترین نسخه Toolbag

بروزرسانی Toolbag 4.04

Marmoset به تازگی Toolbag 4.04 را به عنوان آخرین نسخه نرم افزار رندر real-time به صورت نسخه بتا عمومی منتشر کرده است. این به‌روزرسانی، Toolbag را از API OptiX Nvidia به API DXR DirectX 12 منتقل می‌کند و امکان استفاده از ردیابی پرتوهای شتاب‌دار سخت‌افزاری را در AMD و همچنین GPU‌های Nvidia فراهم می‌کند.

سایر تغییرات عمده عبارتند از پشتیبانی از تاری حرکت، عمق میدان مبتنی بر فیزیکی و شعله ور شدن لنز و سیستم ذخیره خودکار. نسخه بتای عمومی اولیه در پایان فوریه منتشر شد، به‌روزرسانی بتا دوم این هفته استفاده از حافظه را هنگام رندر مش‌های تقسیم‌بندی شده کاهش می‌دهد.

Toolbag 4.04

یک کیت ابزار توسعه و رندر real-time، به ویژه برای دارایی‌های بازی

Toolbag یک سیستم سبک وزن برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی است که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده می‌شود، اما به طور فزاینده‌ای در سایر بخش‌های صنعت نیز استفاده می‌شود.

به‌روزرسانی Toolbag 4.0 در سال گذشته، این امکان را به کاربران داد تا مدل‌های وارداتی را به‌سرعت تجسم کرده و متریال PBR و نور را تنظیم کنند. سپس کاربران می‌توانند نقشه‌های تکسچر را برای export به سایر نرم‌افزارهای DCC یا موتورهای بازی صادر کنند. Toolbag مستقیماً به Unity نیز export می‌شود.

از سوی دیگر جابجایی از OptiX به DXR، ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری را در AMD و همچنین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia را فعال می‌کند.

یکی از بزرگترین تغییرات در Toolbag 4.04 انتقال بک‌اند رندر از DirectX 11 به DirectX 12 است. این امر باعث شده است که Marmoset از API OptiX Nvidia به DXR API DirectX 12 برای ردیابی پرتو با شتاب سخت‌افزاری سوئیچ کند، که اکنون در AMD و همچنین پردازنده‌های گرافیکی Nvidia پشتیبانی می‌شود.

به گفته Marmoset، تغییر از OptiX به DXR، استفاده از حافظه را برای کاربران پردازنده‌های گرافیکی Nvidia کاهش می‌دهد.

سیستم جدید تاری حرکت

سایر تغییرات رندر شامل یک سیستم جدید تاری حرکت است که هم برای رندرهای ثابت و هم برای انیمیشن‌های رندر شده پشتیبانی می‌شود. این قابلیت فقط برای رندرهای نهایی در دسترس است و در حال حاضر نمی‌توان آن را در ویوپورت پیش نمایش کرد.

این به‌روز‌رسانی همچنین یک جلوه عمق میدان ردیابی پرتو (DoF) جدید را اضافه می‌کند. سیستم سایه‌گیر که برای کمک به ادغام اشیاء سه بعدی رندر شده در صفحات پشتی عکاسی استفاده می‌شود و یک سایه‌گیر غیرمستقیم جدید برای نورهای برگشتی و بازتاب‌ها دریافت می‌کند.

سیستم ذخیره خودکار جدید

تغییرات دیگر عبارتند از یک سیستم ذخیره خودکار جدید، با کاربرانی که می‌توانند فاصله زمانی ایجاد ذخیره خودکار و تعداد و اندازه فایل ذخیره شده را در هر زمان تنظیم کنند.

کتابخانه دارایی همراه Toolbag، اکنون می‌تواند در چندین پنجره به طور همزمان باز شود و می‌توان انواع خاصی از دارایی‌ها، مانند مواد و آسمان‌ها را چندگانه انتخاب کرد و آنها را به یک صحنه کشید.

بروزرسانی Toolbag 4.05

Toolbag یک سیستم سبک وزن برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی است که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده می‌شود، اما همچنین به طور فزاینده‌ای در سایر بخش‌ها نیز استفاده خواهد شد. در نسخه‌ی جدید Toolbag 4.05 کاربران می‌توانند نقشه‌های تکسچر را برای export به سایر نرم‌افزارهای DCC یا موتورهای بازی انتقال دهند.

Marmoset هدف اصلی خود را برای Toolbag 4.05 بهبود گردش کار نقاشی تکسچر توصیف کرد. مهم‌ترین ویژگی‌های نقاشی جدید شامل پشتیبانی از تقارن،  بهبود ضربه‌های قلم مو، و گزینه‌ای برای چیدمان تصاویر در نما برای استفاده به عنوان شابلون برای ابزارهای نقاشی است.

دیگر ویژگی‌های جدید اصلی عبارتند از گزینه import و export مدل‌ها در قالب USD، که استفاده از Toolbag را در گردش‌های کاری مبتنی بر فرمت توصیف صحنه جهانی استاندارد صنعت VFX آسان‌تر می‌کند.

تغییرات در سیستم متریال شامل سایه‌زن بازتابی Glint برای تقلید جلوه‌هایی مانند تکه‌های فلزی در رنگ خودرو یا بازتاب نور از کریستال‌های یخ در برف است. تغییرات نورپردازی نیز شامل انسداد محیطی جدید، پاس‌های پراکنده می شود. همچنین اکنون می توان رنگ نور را بر حسب واحد کلوین تنظیم کرد و در تنظیمات افکت‌های پست برای شی دوربین، نقاط برجسته، میانی و سایه ها را تنظیم کرد.

اگرچه این فناوری عمدتاً برای بازی‌ها طراحی شده است، اما در تعدادی دیگر از برنامه‌های گرافیکی real-time از جمله D5 Render و RTX Renderer در پلتفرم Omniverse خود انویدیا استفاده می شود.

بروزرسانی Toolbag 4.06

به تازگی Marmoset جدیدترین نسخه رندر real-time و ابزار توسعه Toolbag 4.06 را در نسخه بتا منتشر کرده است. این بروزرسانی پشتیبانی USD را در نرم افزار گسترش داده و گزینه‌ای برای رندر کردن دنباله‌های تصویر HDR را اضافه می‌کند. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را در اختیارتان قرار دهیم.

Toolbag یک سیستم سبک وزن برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی است که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده می‌شود و به طور فزاینده‌ای در سایر بخش‌های صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. با به‌روزرسانی Toolbag 4.0 در سال 2021، شاهد یک سیستم جدید نقاشی تکسچر سه بعدی بودیم که به کاربران این امکان را می‌داد تا مدل‌های وارداتی را به سرعت تجسم کنند و متریال PBR و نور را تنظیم کنند. کاربران همچنین می‌توانند نقشه‌های تکسچر را برای export به سایر نرم‌افزارهای DCC یا موتورهای بازی انتقال دهند. شایان ذکر است که Toolbag مستقیماً به Unity صادر و export می‌شود.

Toolbag 4.06

از سوی دیگر تمرکز اصلی به‌روزرسانی Toolbag 4.06، گسترش پشتیبانی از فرمت Universal Scene Description، است. تغییرات دیگر شامل گزینه export مش انتخابی در قالب USD، به جای کل صحنه است و تنظیمات مش، نور و دوربین، در هنگام import مجدد دارایی‌های USD به Toolbag، حفظ می‌شوند.

سایر تغییرات شامل پشتیبانی از دارایی‌های مش‌های فرعی یا مش‌هایی با متریال متعدد است. همچنین هنگام export فایل‌ها در قالب‌های Collada، glTF، FBX و OBJ، گزینه‌های بیشتری از جمله مثلث‌سازی، تقسیم‌بندی یا اعمال جابجایی به مدل وجود دارد. کاربران همچنین می‌توانند با فرمت EXR رندر انجام دهند و امکان رندر توالی تصاویر HDRI وجود دارد. همچنین تعدادی بهبود گردش کار در تکسچر و رندر و بهبود عملکرد در رابط کاربری وجود دارد.

بروزرسانی Toolbag 5.0

جدیدترین نسخه Toolbag که به‌عنوان یک بروزرسانی مهم توصیف می‌شود؛ از گردش‌های کاری UDIM پشتیبانی می‌کند و امکان ایجاد و رندر متریالی را که از قالب طرح‌بندی UDIM UV پیروی می‌کنند، ممکن می‌سازد.

تغییرات دیگر شامل لایه‌بندی متریال، ابزارهای تکسچربرداری جدید، حالت رندر هیبریدی جدید، گزینه رندر موی وارداتی و افزایش سرعت 2 تا 10 برابری در رندرهای ردیابی پرتو است.

جدیدترین نسخه Toolbag یک سیستم سبک وزن برای توسعه ظاهر، ترکیب بندی و رندر نهایی بوده که به طور گسترده توسط هنرمندان بازی استفاده می‌شود، اما همچنین به طور فزاینده‌ای در سایر بخش‌های صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. Toolbag به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدل‌های وارد شده را به سرعت تجسم کنند و متریال PBR و نور را تنظیم کنند. سپس کاربران می‌توانند نقشه‌های تکسچر را برای export به سایر نرم‌افزارهای DCC یا موتورهای بازی آماده کنند یا مستقیماً عکس‌ها یا انیمیشن‌ها را رندر کنند.

تغییر عمده در جدیدترین نسخه Toolbag این است که نرم افزار اکنون از گردش کار UDIM پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر همه ابزارهای کلیدی ایجاد بافت نرم‌افزار از جمله نقاشی سه بعدی، لایه‌های پرکننده و رویه‌ای و ماسک‌ها به‌طور یکپارچه روی مرزهای کاشی [UDIM] کار می‌کنند.

Toolbag 5.0 با پشتیبانی از طرح‌ریزی تکسچر Triplanar به عنوان جایگزینی برای نقشه‌برداری تکسچر UV، استفاده از گردش‌های کاری بدون UV را ممکن می‌سازد. این نرم‌افزار همچنین اکنون از لایه‌بندی متریال پشتیبانی می‌کند و امکان ایجاد مجموعه‌های چند متری ترکیبی پیچیده را فراهم خواهد کرد.

Toolbag 5.0 همچنین پشتیبانی از گردش‌های تکسچری مبتنی بر بردار، از جمله نوع لایه برداری جدید و ابزارهایی برای ترسیم و ویرایش اشکال برداری را معرفی می‌کند. همچنین تعدادی ویژگی بتکسچرسازی جدید از جمله نقاط همگام‌سازی وجود دارد. این سیستم جالب امکان ویرایش نقشه معمولی یا برآمدگی یک ماده را فراهم می‌کند و Toolbag به طور خودکار نقشه‌های انسداد محیطی، انحنا و ارتفاع را ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر یکی از ویژگی‌های جدید، Carve Groups بوده که برای ترکیب، چندین لایه تکسچر را با استفاده از یک ماسک ممکن می‌سازد. این به‌روزرسانی ابزار Clone را برای لایه‌های رنگی نیز در دسترس قرار می‌دهد و از نقشه‌های جریان نقاشی و نقشه‌های جهت ناهمسان برای متریالی مانند مو و فلز برس‌خورده پشتیبانی می‌کند.

Toolbag 5.0 همچنین رابط کاربری نرم افزار را به روز می‌کند، که اکنون در نمایشگرهای DPI  مقیاس بهتری دارد. از سوی دیگر کاربران مک در نهایت از پشتیبانی سیلیکون اصلی اپل برخوردار می‌شوند که باید عملکرد را در مک‌های فعلی بهبود بخشد.

قیمت و دسترسی بروزرسانی نسخه Toolbag

جدیدترین نسخه‌ی Toolbag با سیستم‌عامل‌های ویندوز 10 و macOS 13.5 به بالا سازگار است و از پردازنده‌های گرافیکی AMD، Apple Silicon و NVIDIA پشتیبانی می‌کند. مجوزهای دائمی اکنون برای هنرمندان 399 دلار هزینه دارند و هزینه‌ی 1299 دلاری برای استودیوها، در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول