شرکت JangaFX به تازگی جدیدترین نسخه EmberGen را به عنوان بروزرسانی ابزار شبیه سازی سیالات گازی real-time منتشر کرده است. EmnberGen که توسط JangaFX به عنوان “سریع ترین پلت فرم شبیه سازی سیالات حجمی در جهان” توصیف شده است، کاربران را قادر به ایجاد اثرات دود و آتش با ابزارهای آفلاین مانند FumeFX میکند. علاوه بر بازتولید دینامیک سیالات گازی، سیستم احتراق EmberGen روشی را تقلید میکند که گلولههای آتشین دنیای واقعی، سوخت و اکسیژن را مصرف کنند.
شبیهسازیها همچنین میتوانند تحتتاثیر نیروهای باد و تلاطم قرار گیرند و در اثر برخورد با سطح زمین و مرزهای خارجی محدود شوند. از سوی دیگر دادههای حاصل را میتوان به سایر برنامههای DCC در قالب OpenVDB صادر کرد، یا مستقیماً در EmberGen بهعنوان دنبالههای تصویر flipbook برای استفاده در موتورهای بازی مانند Unity و UE4 رندر کرد. همچنین میتوان تصاویر را در طیف وسیعی از فرمتهای استاندارد دو بعدی، از جمله EXR، TGA و PNG، همراه با بردارهای حرکت، نقشههای معمولی و دادههای اضافی مانند مقادیر تابشی و دما صادر کرد.
این نرم افزار GPU-agnostic است و حداقل نیاز سخت افزاری نسبتاً کمی دارد در نتیجه با کارت گرافیکهای Nvidia GeForce GTX 1060 یا معادل آن در AMD سازگار خواهد بود.
بروزرسانی نسخه EmberGen 0.7.5
این بهروزرسانی، بر روی رابط نرمافزار دوباره کار کرده، گزینهی وارد کردن مشهای متحرک، دوربینها و صفحات پشتی را اضافه میکند و یک رندر جدید «نیمه فیزیکی» را معرفی میکند. EmberGen 0.7.5 که پس از بیش از یک سال توسعه یافته، رابط کاربری نرمافزار و جریانهای کاری اصلی را بازنگری کرده و تعدادی از ویژگیهای درخواستی کاربر را ارائه میکند. تغییرات کلیدی رابط کاربری و تجربه کاربر شامل ابزارهای جدید viewport، manipulators و visualizers است که برای آسانتر کردن کار با صحنههای EmberGen، طراحی شدهاند.
Related posts:
کاربران اکنون میتوانند شبیهسازیها را با وضوح کمتری پیشنمایش کنند تا عملکرد تعاملی را بهبود بخشند و میتوانند پیش نمایش اجزای منفرد را در viewport قبل از صادرات مشاهده کنند. این بهروزرسانی همچنین یک ویرایشگر خط زمانی و منحنی جدید را معرفی میکند تا متحرکسازی پارامترهای شبیهسازی را آسانتر کند. ویژگیهای کلیدی دیگر نیز عبارتند از یک سیستم کلید خودکار، که امکان اضافه کردن فریم های کلیدی را فقط با جابجایی اشیاء در نما فراهم میکند.
رندر جدید و بهروزرسانی نور و سایه
تغییرات نورپردازی، سایهزنی و رندر شامل یک رندر جدید «نیمه فیزیکی / semi-physically based» با گزینهای برای تولید نورپردازی جداگانه است. همچنین اکنون میتوان از تعداد نامحدودی از نورهای نقطهای در یک صحنه استفاده کرد.
بروزرسانی نسخه EmberGen 1.2
بزرگترین تغییر در نسخه نسخه EmberGen 1.2، پشتیبانی از حوزههای شبیهسازی متحرک است، که این امکان را فراهم میکند تا حرکت حجم شبیهسازی را فریمبندی کنیم، یا آن را به شبکهای در یک صحنه تبدیل کنیم.
ویژگی اصلی جدید دیگر ضبط حرکت ماوس است که امکان ایجاد انیمیشنهای آزمایشی سریع را با حرکت دادن یک امیتر به اطراف در viewport و ثبت نتایج در جدول زمانی فراهم میکند.
تغییرات دیگر در EmberGen 1.2 عمدتاً بهبود گردش کار و رفع اشکال است. همچنین یک ویجت ویرایشگر منحنی مجدداً طراحی شده که امکان کلیک راست روی هر ویرایشگر منحنی در نرم افزار را برای بیرون آمدن فراهم میکند.
قیمت و سیستم مورد نیاز جدیدترین نسخه EmberGen
EmberGen 1.2 با سیستمعاملهای ویندوز 10 به بالا و لینوکس سازگار است. همچنین اشتراک Indie، برای هنرمندانی که کمتر از 1 میلیون دلار در سال درآمد دارند، 19.99 دلار در ماه هزینه دارد و کاربران پس از 18 ماه مجوز دائمی دریافت میکنند. از سوی دیگر مجوزهای دائمی مستقل 299.99 دلار هزینه دارند.
همچنین برای استودیوهایی با درآمد تا 100 میلیون دلار در سال، مجوزهای قفل دائمی گره، 1399.99 دلار هزینه دارند. همچنین مجوزهای شناور 2299.99 دلار هزینه خواهند داشت.