Hothifa Smair، دانشجوی معماری و توسعهدهنده ابزار، افزونه iCity برای شهر رویهای سه بعدی خود را در Blender، در نسخه بتا تجاری منتشر کرده است. این ابزار مبتنی بر گرههای هندسی که هم هنرمندان سرگرمی و هم تجسم معماری را هدف قرار میدهد، به کاربران اجازه میدهد تا شبکههای جادهای را که iCity بهطور خودکار با ساختمانهای سهبعدی پر میکند، طراحی کنند. با مازستا همراه باشید تا جزییات تکمیلی را در اختیارتان قرار دهیم.
iCity به کاربران این امکان را میدهد تا شهرها یا حداقل مجموعهای از بلوکهای شهری را با اکسترود کردن (extruding) لبههای بلوکهای موجود یا کشیدن شبکههای جادهای با استفاده از ابزار Procedural Road ایجاد کنند. سپس نرم افزار به طور خودکار هر بلوک جدید را با ساختمانهای رویهای پر میکند.
کاربران همچنین میتوانند با جابجایی جادهها به طور مستقیم در viewport، چیدمان شهر را تغییر دهند و iCity به طور خودکار ساختمانها را برای مطابقت با شبکه جادههای جدید بازسازی میکند. ظاهر جادهها و ساختمانها را میتوان با استفاده از مجموعهای از کنترلهای پارامتریک برای تغییر ویژگیهای اصلی مانند ابعاد کلی و تعداد طبقات سفارشی کرد. همچنین میتوان ساختمانهای یک بلوک شهری را با یک پارک جایگزین کرد که دوباره به صورت رویهای ایجاد شده است.
iCity دارای 20 ساختمان رویهای است که از آسمانخراشها تا بلوکهای آپارتمانی کوچکتر را شامل میشود و کاربران میتوانند از قبل تنظیمات سفارشی خود را تنظیم کنند. همچنین خیابانها را میتوان با استفاده از داراییهای سه بعدی آماده از جمله درختان، اتومبیلها و چراغهای خیابان و با جزئیات رویهای مانند برگهای افتاده، زبالهها یا گودالها تزئین کرد.
قیمت و سیستم مورد نیاز افزونه iCity
افزونه iCity 1.0 با Blender 4.1 سازگار است. این نرم افزار هنوز به طور رسمی در نسخه بتا بوده و قیمت استاندارد آن 75 دلار است.