Gnomon Workshop به تازگی آموزش نحوه طراحی پسزمینه انیمیشن در نرم افزار بلندر و فتوشاپ را منتشر کرده است. این آموزش در واقع یک راهنما برای گردش کار تولید بوده که توسط ناظر پس زمینه سابق عنوان Castlevania با نام «جوزه وگا» (Jose Vega) ضبط شده است. برای اطلاع بیشتر در این زمینه در ادامه با مازستا همراه باشید.
طراحی پسزمینه انیمیشن در نرم افزار بلندر
در این ورکشاپ که شامل بیش از چهار ساعت ویدیوی آموزشی است، نحوه ساخت پس زمینه برای انیمیشنهای دوبعدی با استفاده از نرم افزار متن-باز بلندر (Blender) و Asset های KitBash3D توضیح داده میشود.
در واقع وگا نشان میدهد که چگونه انیمیشنهای دوبعدی مناسب پس زمینه را با Asset های سهبعدی و ابزارهای بلندر و فتوشاپ خلق کنیم.
شروع کار
او در آموزش طراحی پس زمینه انیمیشن خود با یک استوری برد ساده شروع میکند و توضیح میدهد که چگونه یک صحنه در بلندر قبل از این که بتوانیم جزییاتی به آن اضافه کنیم، ایجاد کرده و سپس نورپردازی را با استفاده از ترکیب Photobashing و نقاشی دیجیتال در فتوشاپ پیادهسازی کنیم.
این صحنه از Asset های رایگان Neo City سایت KitBash3D استفاده میکند و وگا از تکنیکهای خود کمک میگیرد تا المانهای مختلف را از مدلهای بزرگتردر بلندر متمایز کرده و بتواند Mini Asset های خاص را خلق کند.
Related posts:
- چرا نرم افزار Blender انتخاب خوبی برای هنرمندان است؟
- ایجاد چرخهی حرکت انیمیشن در مرورگر با ابزار MoGen
- جدیدترین نسخه Blender: بروزرسانی نرم افزار Blender 4.3
- مقایسه نرم افزار Houdini و Blender: بررسی ویژگیها
- افزونه iCity 1.0 امکان ایجاد شهرهای سه بعدی رویهای را در Blender میدهد
- KeenTools ابزار FaceTracker را برای Blender منتشر کرد
نورپردازی و بافت طراحی پسزمینه انیمیشن
در این آموزش همچنین نورپردازی و بافتدهی در بلندر و چگونگی رندر یک صحنه با بازتابها و مه نیز مشخص شده است. به عنوان آخرین قدم نیز وگا توضیح میدهد که چگونه از راهکار شخصی خود با استفاده از Render Pass تولید شده به کمک بلندر استفاده نموده تا کانالهای آلفا را برای کمک به پولیش تصویر نهایی ایجاد شده در فتوشاپ ایجاد کند.
کاربران میتوانند فایلهای پروژه را به همراه ویدیوهای آموزشی این ورکشاپ دانلود کنند که شامل استوری بورد، تصاویر در حال کار و همچنین سند نهایی و چند لایه فتوشاپ میشود.
درباره هنرمند
جناب جوزه وگا یک هنرمند مفهومی است که بیش از یک دهه در صنعت سرگرمی مشغول به کار بوده است. او در حال حاضر طراح مفهومی ارشد برای Magic: The Gathering در Wizards of the Coast است.
قبل از این نیز او ناظر اصلی پس زمینه در انیمیشن Castlevania برای Netflix بوده است در حالی که سابقه همکاری با Riot Games و Fantasy Flight Games و Paizo و Hi-Rez Studios را نیز در کارنامه خود دارد.
قیمت
آموزش Designing Animation Backgrounds Using Blender & Photoshop از طریق ثبت نام در سایت The Gnomon Workshop در دسترس است که بیش از 300 آموزش را ارائه میدهد و هزینه ثبت نام آن ماهیانه 49 دلار یا سالیانه 490 دلار است.