Glassbox Technologies به تازگی DragonFly، سیستم دوربین مجازی خود را برای Maya و UE5 بهروزرسانی کرده است و حالت Simulcam با واقعیت ترکیبی را برای پوشش عناصر گرافیک کامپیوتری در صفحات زنده به صورت real-time اضافه کرده است. DragonFly 3.0 دقت شبیهسازی دوربینها و لنزهای واقعی توسط نرمافزار را بهبود میبخشد و گزینههای جدیدی را برای ویرایش عکسهای گرفته شده اضافه میکند.
DragonFly که در ابتدا در سال 2019 منتشر شد، به کارگردانها و متخصصان این امکان را میدهد تا مجموعههای CG را با زوایای مختلف دوربین تست کنند و حرکات نهایی دوربین را export کنند. این برنامه به صورت رایگان ارائه شده و امکان استفاده از آن با گوشیهای آیفون یا آیپد وجود دارد.
این نرم افزار با Maya و Unreal Engine سازگار بوده و پشتیبانی از Unity در سال 2021 متوقف شده است. بد نیست بدانید که DragonFly 3.0 یک حالت جدید «Simulcam» را معرفی کرده که صحنههای Unreal Engine را در فیلمهای زنده به صورت real-time ترکیب میکند. این سیستم به طور بومی با Vive Mars CamTrack، سیستم تولید مجازی جدید HTC سازگار است.
این نرم افزار همچنین اکنون شامل یک پنجره اختصاصی برای ویرایش پروفایلهای ذخیره شده دوربین، با تغییرات تنظیمات پیش نمایش شده در نمای دوربین، یا در یک صفحه شطرنجی استاندارد است. سایر تغییرات شامل گزینه ویرایش عکسها پس از عکسبرداری است که امکان تغییر کادر شروع یا تنظیمات دوربین را ممکن میسازد. کاربران همچنین میتوانند حرکت یا چرخش دوربین را روی محورهای جداگانه متوقف کنند.
قیمت و سیستم مورد نیاز برای ابزار DragonFly
DragonFly 3.2 با نرم افزارهای Maya 2020 به بالا و Unreal Engine 5.1 به بالا سازگار است. همچنین اشتراک آن در حال حاضر 129 دلار در ماه یا 850 دلار در سال برای مجوزهای قفل شده هزینه دارد که از زمان انتشار DragonFly 3.0 قیمت آن افزایش یافته است. از سوی دیگر برای مجوزهای شناور نیاز است که 149 دلار در ماه یا 990 دلار در سال هزینه کنید.