استودیوی Djangotron ابزار Procedural Anatomy را به صورت رایگان در اختیار کاربران Houdini قرار داد. این ابزار برای تولید ماهیچه، تکسچر و هندسه اسکلتی برای شخصیتهای CG، به صورت رایگان منتشر کرده است. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را ارائه دهیم.
این ابزار یک ریگ انیمیشن سازگار با مجموعه ابزار Houdini’s KineFX تولید میکند و میتواند به موتورهای بازی یا سایر برنامههای DCC در قالب FBX صادر یا Export شود. کاربران میتوانند از نسخهی بتای رایگان این ابزار تا 6 آگوست به استفاده کنند.
Procedural Anatomy میتواند کاراکترهای FX را ساده کند و جریانهای کاری را برای VFX، انیمیشن و توسعه بازی ایجاد کند. از سوی دیگر با استفاده از Signed Distance Fields (SDFs) میتوان به نمایش حجمهای داخلی بدن پرداخت و یک دستگاه شبیه سازی عضلانی و پوست برای شخصیتهای انساننما ایجاد کرد.
گردش کار با وارد کردن مدل کاراکتر سه بعدی شروع میشود، سپس نقاط کنترلی را برای اسکلت انیمیشن Procedural Anatomy حرکت دهید تا با نسبتهای آن مطابقت داشته باشد. سپس کاربران میتوانند هندسهای برای اسکلت شخصیت ایجاد کنند و پارامترهای کنترلی را برای استخوانهای کلیدی تنظیم کنند.
ابزار Procedural Anatomy، هندسه عضلانی و اشکال برخورد بر روی اسکلت و هندسه تکسچر نرم بین ماهیچهها و حجم کلی شخصیت را ایجاد میکند. هندسه اسکلت و عضله و دادههای وزن پیوند را میتوان به عنوان یک فایل منفرد و سازگار با چارچوب جدید هودینی KineFX و انیمیشن export کرد.
قیمت، تاریخ انتشار و سیستم مورد نیاز
ابزار Procedural Anatomy با نرم افزار Houdini 20.0 به بالا سازگار است و با Houdini Indie و همچنین Houdini Core و Houdini FX کار میکند. این ابزار حداقل به 16 گیگابایت رم نیاز دارد. ابزار Procedural Anatomy تا 27 ژوئیه 2024 به صورت بتا رایگان در دسترس است و نسخه بتا تا 6 آگوست 2024 قابل استفاده خواهد بود. استودیو Djangotron هنوز قیمت نهایی یا تاریخ انتشار را اعلام نکرده است.
معرفی کاربردیترین پلاگینهای نرم افزار Houdini