یکی از پلاگین های بسیار کاربردی مخصوصا در بخش VFX، همین پلاگین شبیه سازی Frost MX می باشد. به تازگی شرکت thinkbox نسخه 2.0.1 از این محصول را عرضه کرده است که سرعت بالاتر و پایداری بیشتری در تبدیلات از خود نشان داده است.
با استفاده از فراست، میتوانید کلیه ذرات موجود در 3ds Max را به Mesh تبدیل کنید. در حقیقت شما میتوانید خروجی Particle System در نرم افزار مکس را به مش تبدیل کرده و روی آنها همانند دیگر موضوعات عادی مکس کار کنید.
Frost میتواند از سیستم های ذره ای، Vertex Clouds وPoint Data ها مدلهای سه بعدی یکپارچه با ساختار Mesh تولید کند. بعد از آن میتوانید Mesh ها را با هرکدام از ساختاری دیگر مانند Patch , Nurbs و … تبدیل نمایید.
در نسخه دوم از فراست، سرعت نقش بسزایی را ایفا میکند. همه چیز به منظور افزایش سرعت و کارایی در نظر گرفته شده است. در این نسخه یکی از نکاتی که بشدت روی آن کار شده است، تعامل با موتورهای رندرینگ و افزایش سرعت و کیفیت آنهاست.
پلاگین فراست یکی از افزونه های شبیه سازی بسیار قدرتمند در Particle system می باشد که با توجه به توان تبدیل سیستم های ذره ای به Mesh و امکان تغییرات گسترده بروی آن، میتواند به عنوان یکی از ابزارهای بسیار پرکاربرد در اختیار کاربران 3ds Max قرار گیرد. این پلاگین با حذف پیچیدگی های شبیه ساز های مشابه، امکان تولید سریع سیستم های ذره ای قدرتمند و حتی پیچیده را با قوانین ساده فراهم آورده است.
Related posts:
- سیستم های ذره ای با Frost
- در حال حاضر Phoenix FD 4.0 برای 3ds Max و Maya در دسترس است
- Tyson Ibele نسخهی TyFlow 1.0 را برای 3ds Max منتشر کرد
- Thinkinetic به تازگی Pulldownit 5 را برای 3ds Max و Maya عرضه کرد
- جدیدترین نسخه EmberGen: بروزرسانی ابزار شبیه سازی سیالات گازی EmberGen 1.2
- Golaem بروزرسانی بزرگ Golaem 8.0 را منتشر کرده است
درپلاگیک شبیه سازی frost mx 2.0 میتوانید با خیال راحت تمامی مدلهای تبدیل شده را در Vray به سادگی رندر کنید. عملا شما محدودیتی در انتخاب موتور رندرینگ خود ندارید.
در این نسخه میتوانید از Vray Instancing به منظور تکثیر بهینه با حداقل میزان حافظه بهره مند شوید. در ادامه به منظور آشنایی با فراست میتوانید ویدیوی آموزشی زیر را مشاهده فرمایید.