«shining1»، هنرمند شخصیتهای سهبعدی، به تازگی دو گره Substance 3D Designer را برای ایجاد تکسچرهای مو و پر برای استفاده در بازیها و برنامههای Real-time منتشر کرده است. این ابزارها، تکسچرهایی را برای استفاده در خز یا پرهای مبتنی بر کارت، از جمله نقشههای جریان و شناسه تولید میکنند. با مازستا همراه باشید تا جزییات بیشتر را در مورد گرههای رایگان پر و مو برای Substance 3D Designer در اختیارتان قرار دهیم.
تکسچرهای پر را با نقشههای جریان و نقشههای معمولی ایجاد کنید
جدیدتر از این دو ابزار ذکر شده، گره پر است که توسعه دهنده دیگری با نام کاربری «guang» دیروز آن را منتشر کرد. کاربران میتوانند شکل تیغه و محور مرکزی را مستقیماً با کشیدن نقاط روی صفحه کنترل کنند و با کنترلهای لغزنده به تنظیم و فاصلهها بپردازند.
این گره مبتنی بر IE Curve Toolbox برای Substance Designer، با ویژگیهای اضافی برای تولید تکسچرها اصلاح شده است و از رنگ سطح پشتیبانی میکند. در نتیجه میتوانید یک گرادیان رنگ ساده را روی پر اعمال کنید و نقشههای جریان و نقشههای معمولی برای آن ایجاد کنید.
تکسچر مو را با نقشههای جریان، ایجاد کنید
گره مو (hair node)، که سال گذشته منتشر شد، از جریان کاری مشابهی استفاده میکند و 10 نقطه کنترلی را ارائه کرده که میتوان آنها را برای کنترل شکل یک دسته مو حرکت داد. از سوی دیگر شکل و فاصله تک تک موها و رنگ را میتوان با کنترلهای لغزنده تنظیم کرد.
علاوه بر تکسچرهای پراکنده، این ابزار نقشههای جریان، ریشه و شناسه را تولید میکند و میتوانید خروجی آن را در داخل Unreal Engine در گالری ArtStation توسعه دهنده مشاهده کنید.
نسخه رایگان فایلهای Substance .sbsar مربوط به دو شکل دستهی مجزا و یکی برای تولید موهای بافته را ارائه میدهد. یک نسخه تجاری 5 دلاری نیز حالتهای بیشتری را در اختیارتان قرار خواهد داد.
قیمت و سیستم مورد نیاز گرههای پر و مو برای Substance 3D Designer
گره پر کاملا رایگان است و گره مو نیز برای استفاده غیرتجاری رایگان بوده اما برای استفاده از نسخهی تجاری آن باید ۵ دلار هزینه کنید.
در نهایت هر دو گره با Substance 3D Designer سازگار هستند. نسخه رایگان گره مو شامل سه فایل .sbsar مجزا بوده و گره پر در هر دو فرمت .sbsar و .sbs ارائه شده است.