سبد خرید
0

سبد خرید شما خالی است.

حساب کاربری

یا

حداقل 8 کاراکتر

41139021

با ما در تماس باشید

Foundry Mari 4.7 Procedural Masks nodes
زمان مطالعه : 1 دقیقهنویسنده :
تاریخ انتشار : 22 آذر 1399

اندازه متن12

اشتراک گذاری

می پسنـدم0

لایک0

اشتراک

بعد از مدتها وقفه، بروز رسانی جدیدی برای یکی از بهترین و قدرتمندترین نرم افزارهای  3D texture painting جهان یعنی Foundry Mari 4.7 منتشر شد.این بروز رسانی شامل روشهای جدید تولید و انتشار تکسچرهای رویه ای ، ماسک رویه ای و متریال های اختصاصی Isolating می باشد.

Mari 4.7 Procedural Masks

یکی از شاخصه های این بروز رسانی در Foundry Mari 4.7 امکان استفاده، از Procedural Masks های جدید فراهم شده است. همچنین اکنون کاربران ماری میتوانند ماسک های تولید شده را به صورت از پیش تعریف شده ذخیره کنند، آنها را شیر کنند و مانند asset های دیگر استفاده نمایید.

Foundry Mari 4.7
Procedural Masks
Mari 4.7
Procedural Masks

وقتی شما از Custom Procedural node استفاده میکنید ، تمام Texture Mapهای آن در یک فایل به صورت باندل پکیج می شود که قابلیت تعریف thumbnail در shelf و استفاده مجدد و share بین اعضای تیم شما را دارد. Procedural Mask ها قابلیت import به Node Graph  یا به صورت مستقیم در لایه ها به صورت ماسک را با تمام خصوصیات خود دارند.

Custom Procedurals

همانند Procedural Maskها ، شما میتوانید لایه های خود را به صورت دلخواه تولید و ترکیب نمایید. هنرمندان میتوانند گروه هایی از procedural nodes را به یک Custom Procedural node ساده تبدیل نمایند. این کار در بسیاری از نرم افزارهای Node-Based مرسوم بوده است که اینک Foundry Mari 4.7 هم آن را به اجرا گذاشته است. بعد از تولید گروه Node دلخواه، میتوانید آن را با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارید تا دیگران نیز از ترکیب این Node ها استفاده نمایند.

Mari 4.7 Custom Procedurals Foundry Mari 4.7
Custom Procedurals

همانند Procedural Maskها ، Custom Procedural nodeها نیز میتوانند در هر دو محیط Node Graph و لایه ها از آن استفاده نمایند. ترکیب Node ها به شما اجازه میدهد بدون نیاز به درگیر شدن دائمی با Node های زیرگروه، به تمام خصوصیات آنها به صورت یکجا دسترسی داشته باشید.

Refreshed Shelf

یکی از مسائل آزاردهنده ای که در Foundry Mari 4.7 بهبود یافته است، مشکلات رابط کاربری این نرم افزار است. تغییرات زیادی در چیدمان داخلی تب ها و شلف ها روی داده است.

کاربران اینک میتوانند Thumbnail ها و اندازه های آن را تغییر دهند. Tooltip ها با گرافیک و رابط کاربری جدیدی تولید و در اختیار شما قرار گرفته اند تا تجربه ای روان تر و بهتر از کار در محیط ماری داشته باشید. همچنین Shelf ها قابلیت تغییر اندازه و موقعیت را داند و شما میتوانید به دلخواه آنها را جابجا نمایید.

Foundry Mari 4.7
Refreshed Shelf

Shelf ها محل نگهداری brushes, colors, materials, procedurals و Image ها هستن که دسترسی سریعتر شما را به Asset های دلخواه فراهم می کنند. شما میتوانید در Foundry Mari 4.7 شلف ها را طبقه بندی و گروه بندی نمایید و بسته به پروژه خود از آنها استفاده نمایید . همچنین قابلیت جستجو در بین یک یا چند Shelf بر اساس Item , name , tag , material , Custom Procedural ها فراهم شده است.

Material Isolation

با استفاده از مد جدید شیدرها، هنرمندان میتواننند متریال های جدید را در Isolation مشاهده نمایند بدون اینکه تغییری در نمایش لایه ها و تنظیمات آن ایجاد نمایند.

Material Isolation Foundry Mari 4.7
Material Isolation

اینکار قدرت بیشتری به کاربران میدهد تا بررسی راحتتر و دقیقتری بروی خروجی نهایی، لایه ها و تنظیمات خود داشته باشید. هم اکنون در Mari 4.7 میتوانید به سادگی بین متریال ها و لایه های آن سوییچ کنید و پیش نمایش کاملی از شیدر خود ببنید. همچنین میتوانید ترکیب دلخواهی از متریال ها را بر اساس نیاز در Isolation مشاهده نمایید. در NodeGraph تمام Nodeای Multi-Channel را به صورت همزمان به صورت full Shader مشاهده نمایید.

Foundry Mari 4.7

هنرمندانی که با دید و توانایی بیشتری در Foundry Mari 4.7 کار میکنند میتوانند از پردازش دستوری برای تبدیل فایل Bake Point exported image به فرمت عمومی موتور رندر در background استفاده نمایند. این کار به کاربران اجازه میدهد که داده های تکسچر ماری را به صورت استریم و مستقیم به texture shading nodes درون Katana تبدیل نمایند.

همچنین Node های Material Bake Points با استایل spreadsheet در رابط کاربری جدید در دسترس هستند. این قابلیت به شما اجازه میدهد که به صورت گروهی اقدام به ویرایش و Bake خصوصیات متریال ها و استریم آنها نمایید.

Mari 4.7
Node Graph Improvements
Foundry Mari 4.7
Node Graph Improvements

در بخش Node Graph در Mari 4.7 بهبود داشته و از gestures های جدید برای انتخاب ها استفاده میکند. امکان حرکت و تغییر جهت Node ها به صورت زنجیره های هوشمند در زمان اینجاد متریال های چند کاناله میسر شده است . در ماری 4.7 رابط و کنسول Python بهینه شده و مجددا برنامه ریزی شده است. قابلیت های جدیدی به آن اضافه شده است. این موضوع در زمان کد نویسی با قابلیت کلیدهای میانبر جدید به خوبی نمایان است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقایسه محصولات

0 محصول

مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول
مقایسه محصول