شاید یکی از بهترین خبرهایی که در سیگراف 2017 منتشر شد، خبر تولید یک شبیه ساز سیالات قوی و با کفیت بسیار بالا برای Foundry Nuke بود. شرکت Vortechs FX با معرفی پلاگین Eddy For Nuke یکی از مشکلات کاربران Nuke را برای همیشه مرتفع ساخت. اکنون این پلاگین با قدرت هر چه تمام تر در Nuke در حال فعالیت است.
Eddy برای Nuke
اگر قصد شبیه سازی سیالات مانند آتش ، دود ، مه و … دارید میتوانید به راحتی با Eddy با سرعت بسیار بالا و کیفیت قانع کننده در محیط NUKE ، به آنچه نیاز دارید نزدیک شوید. توجه داشته باشید که Eddy ترکیبی از یک Fluid Solver و یک ابزار کامل Volumetric Compositing با یک موتور رندرینگ Unbiased Physically Based می باشد.
پس شما هم یک شبیه ساز سیالات در اختیار دارید، هم یک کامپوزیتور افکت های حجمی و از همه مهمتر یک موتور رندرینگ فیزیکال که امکان رندرینگ افکت های حجمی مانند آتش و نور و مه و … را به خوبی انجام خواهد داد. شاید برای شما جالب باشد که بدانید Eddy از توان کارت گرافیک برای محاسبات و رندرینگ خود استفاده میکند. در نتیجه Eddy یک موتور GPU Based در فرایند رندرینگ به شمار میرود که نوید سرعت بالای رندرینگ را در صحنه های حجیم به شما خواهد داد.
Eddy ترکیبی از اسکریپت های پایتون و C می باشد. این پلاگین قرار است که شما را از شبیه سازهای سنگین و جداگانه ای چون realflow کاملا بی نیاز کند. همچنین نیازی نیست در یک برنامه واسط اقدام به شبیه سازی سیالات کنید و نتیجه را به صورت فایلهای تصویری وارد Nuke کنید.
همه چیز در خود برنامه Nuke در نمای 3D به راحتی انجام خواهد گرفت. همچنین میتوانید نتیجه محاسبات شبیه سازی را همزمان که در پنجره 3D قابل مشاهده است به صورت رندر نهایی در نمای 2D مشاهده نمایید.
Related posts:
- شبیه سازی تخریب با Ruins Shatter 4.5
- مدلسازی پارامتریک با GrassHopper
- cebas پلاگین thinkingParticles 7 را برای 3ds Max منتشر کرد!
- در حال حاضر Phoenix FD 4.0 برای 3ds Max و Maya در دسترس است
- Foundry نسخههای مختلف Nuke، NukeX، Nuke Studio و Nuke Indie 13.1 را منتشر کرد
- KeenTools افزونهی FaceBuilder 2021.4 را برای نرمافزارهای Nuke و Blender منتشر کرد
با استفاده از Eddy روش کار شما در Nuke برای طراحی فرایند های سیالات بویژه در تولید دود، مه و آتش به صورت کامل تغییر خواهد کرد. تصور کنید دیگر نیازی به Houdini, 3ds Max , Cinema 4d, Maya, RealFlow و … نخواهید داشت. همچنین دیگر نیازی به رندرینگ واسط و انتقال به Nuke نخواهد بود. از آنجایی که Eddy به صورت اسکریپت نوشته شده است، امکان تغییرات توسط کاربران درآن میسر بوده و نتیجه کار بسیار در دسترس خواهد بود.