مسلم توکل، هنرمند بازی، ابزار مستقل جدید Fiber Shop را منتشر کرده که فرآیند ایجاد موهای مبتنی بر هندسه را برای استفاده در بازیها و کارهای real-time ساده میکند. این ابزار به کاربران این امکان را میدهد تا ورقههایی از تارهای مو ایجاد کنند، سپس آنها را به کارتهای موی سهبعدی تبدیل کنند تا بتوانند به برنامههای دیگر در قالب FBX صادر یا export کرده یا به تکسچرهای کارت موی دوبعدی تبدیل شوند.
کارتهای موی دو بعدی یا سه بعدی برای استفاده در بازیها و کارهای real-time
افزونهی Fiber Shop فرآیند تبدیل موهای مبتنی بر تار به موهای مبتنی بر هندسه با رندر سریعتر را سادهتر کرده و پخت مجموعهای از رشتهها به عنوان تکسچر و اعمال تکسچرها بر روی کارتها را بهبود میبخشد. کاربران میتوانند آرایههای مسطحی از تارهای مو را تولید کنند و فرم آنها را از طریق مجموعهای از پارامترها تنظیم کرده تا پراکندگی، خمش، پیچش، نویز و جمع شدن را تنظیم کنند. سپس رشتهها را میتوان از طریق یک سیستم رنگ آمیزی لایهای، رنگ کرد.
Related posts:
تغییرات real-time در نمای نرم افزار نمایش داده میشود که از بافتهای PBR و نورپردازی مبتنی بر تصویر پشتیبانی کرده و کاربران میتوانند موقعیت نورها را به صورت تعاملی جابجا کنند. کاربران همچنین میتوانند چیدمان بافتهای کارت مو را در فضای UV سفارشی کنند. همچنین میتوان موهای سه بعدی را به موتورهای بازی یا سایر برنامههای DCC در قالب FBX صادر یا export کرد. به تازگی نسخه 2.2، جدیدترین به روز رسانی Fiber Shop منتشر شده که یک سیستم ذخیره خودکار جدید را ارائه میکند.
قیمت و سیستم مورد نیاز
Fiber Shop 2 فقط برای ویندوز 64 بیتی موجود است. اشتراک Indie برای هنرمندانی که کمتر از 100000 دلار در سال درآمد دارند، 39.90 دلار در سال هزینه دارد.
مجوزهای دائمی مستقل نیز در حال حاضر با 50 درصد تخفیف در دسترس هستند و هزینه آن 119.90 دلار است. هزینه اشتراک استودیو نیز 99.90 دلار در سال بوده و مجوزهای دائمی استودیو در حال حاضر 299.90 دلار هزینه دارند. البته یک نسخه رایگان غیرتجاری از نرمافزار وجود دارد که تعداد و وضوح نقشههای بافتی را که میتوانید export کنید، محدود میکند.