یکی از اخبار خوبی که به تازگی منتشر شده است، پشتیبانی موتور Unreal Engine 5 از فناوری NVIDIA DLSS 3.0 است که می تواند برنامه و بازی های مبتنی بر این موتور قدرتمند را متحول سازد. با مازستا همراه باشید.
در روزهای اخیر انویدیا به طور رسمی خبر پشتیبانی موتور Unreal Engine 5 از فناوری DLSS 3.0 را منتشر کرد. NVIDIA DLSS 3 یک فناوری Neural Graphics که با تکیه بر تکنولوژی های هوش مصنوعی، منجر به افزایش چشمگیر نرخ فریم می گردد. DLSS 3.0 از ترکیب یه تکنیک به این مهم دست پیدا می کند که شامل موارد زیر هستند.
فناوری Super Resolution از الگوریتمهای یادگیری عمیق استفاده میکند تا ورودی با وضوح کمتر را به خروجی با وضوح بالاتر ارتقا دهد و تصویری واضح با نرخ فریم افزایش یافته ایجاد کند. دوم، فناوری فریم جنریشن است. Frame Generation از رندر هوش مصنوعی برای تولید فریم های کاملا جدید با بهترین کیفیت و پاسخگویی در کلاس استفاده می کند. سومین گزینه نیز انویدیا رفکس است. NVIDIA Reflex یک فناوری کاهنده تاخیر است که با همگام سازی CPU و GPU برای پاسخگویی بهینه، تاخیر ورودی را به حداقل می رساند.
با استفاده از این سه فناوری، DLSS 3 افزایش عملکرد 4 برابری را امکان پذیر می کند و فضایی را برای رندرهای نسل بعدی فراهم می سازد. DLSS Super Resolution از سال 2021 در Unreal Engine در دسترس بوده است و ادغام فناوری مقیاسبندی هوش مصنوعی NVIDIA را در پروژههای Unreal Engine آسان میکند. NVIDIA اکنون DLSS 3 را برای Unreal Engine 5.2 منتشر کرده است که شامل Frame Generation و آخرین نسخه NVIDIA Reflex است.
برای ادغام فناوری NVIDIA در پروژه خود تا حد امکان، بسته جدید DLSS 3 Unreal Engine 5.2 شامل پلاگینهای Frame Generation، Super Resolution و NVIDIA Reflex است که همگی در یک پکیج ارائه می شوند. از سوی دیگر بد نیست بدانید که افزونه DLSS Frame Generation از Frame Generation برای ایجاد فریم های کاملاً جدید با تجزیه و تحلیل فریم های متوالی و داده های حرکتی از شتاب دهنده جریان نوری در پردازنده های گرافیکی سری GeForce RTX 40 استفاده می کند.
خود افزونه DLSS Frame Generation شامل NVIDIA Reflex نیز خواهد بود. DLSS 3 با کمک NVIDIA Reflex زمان تاخیر در ورودی داده را به خودی خود تا 2 برابر به نسبت رندر اصلی کاهش می دهد. این ویژگی با یک قابلیت جذاب دیگر نیز همراه است. Deep Learning Anti-Aliasing Mode (DLAA) یک حالت Anti-Aliasing مبتنی بر هوش مصنوعی را برای کاربرانی ارائه میکند که فضای خالی GPU داشته و سطح بالاتری از کیفیت تصویر را میخواهند.
انویدیا اعلام کرده است که پلاگین DLSS 3 Unreal Engine 5.2 با جدیدترین بهینهسازیهای الگوریتمهای هوش مصنوعی NVIDIA ارائه میشود و همواره با بهروزرسانی ها در حال بهبود بیشتر است. دانلود DLSS 3 برای Unreal Engine از هایپر لینک فوق ممکن است.
Related posts:
- آموزش Unreal Engine: راه حل هایی برای مشکلات رایج Unreal Engine
- سیستم دوربین مجازی DragonFly برای Maya و Unreal Engine آپدیت شد
- بهترین موتور رندر برای یک سیستم رندر چیست؟
- MSI اقتصادیترین لپ تاپ گیمینگ خود را معرفی کرد
- نسخه موبایل بازی GTA Definitive Edition با تاخیر منتشر خواهد شد
- غول 24 هستهای به نام Ryzen 9 7950X خوراک رندر؟!