شرکت SideFX اخیرا شروع به انتشار ابزارهای رایگان Houdini کرده است که برای «پروژه تایتان» (Project Titan) توسعه داده شده و نسخه نمایشی فناوری داخلی خود است که قصد دارد جریانهای کاری را برای ساخت محیطهای سهبعدی در داخل موتور «آنریل انجین 5» (Unreal Engine 5) از محتوای سهبعدی رویهای آزمایش کند.
این ابزارها داراییهای محیطی مانند ساختمانها، داربستها و پوشش گیاهی را به عنوان داراییهای رویهای هودینی تولید میکنند که سپس میتوانند از طریق افزونه Houdini Engine for Unreal Engine 5 به موتور بازی وارد شوند. اولین ابزار این پروژه همان ابزار Cable Tool بوده که در کنار پلاگین آنریل انجین 5 اکنون برای دانلود در دسترس است. برای اطلاع بیشتر درباره دانلود ابزارهای رایگان Houdini از Project Titan با مازستا در ادامه همراه بمانید.
Project Titan: ساخت محیطهای بازی نسل بعدی در آنریل انجین 5 با محتوای رویهای هودینی
پروژه تایتان که ماه گذشته رونمایی شد، در واقع نسخه نمایشی فناوری داخلی شرکت SideFX است که برای آزمایش گردش کار رویهای به منظور ایجاد محتوای محیطی سهبعدی در داخل هودینی طراحی شده است که میتواند سپس در موتور بازی سازی آنریل انجین 5 نیز استفاده شود.
SideFX برای پر کردن یک محیط به سبک بازیهای ویدیویی – صحنهای صنعتی با نور نئون و شبانه – از هندسه موجود در کتابخانه دارایی KitBash3D به همراه 19 ابزار رویهای سفارشی استفاده کرد.
این ابزارها داراییهای سهبعدی رویهای مانند ساختمانها، بیلبوردها، نردهها، کابلها و داربستها را تولید میکنند که میتوانند بیشتر با پارچههای رویهای یا پوشش گیاهی پوشانده شوند.
پس از آن میتوان داراییهای دیجیتال هودینی را با استفاده از پلاگین ادغام موتور هودینی SideFX برای آنریل انجین 5 به موتور بازی وارد کرد و آن را ویرایش نمود.
دانلود ابزارهای رایگان Houdini به صورت سفارشی از Project Titan
SideFX اکنون انتشار این ابزارهای سفارشی را به همراه آموزشهای ویدیویی چند قسمتی که نحوه ایجاد آنها را توضیح میدهد، همراه با فایلهای پروژه هودینی آغاز کرده است.
اولین ابزاری که به صورت عمومی در دسترس قرار گرفت، ابزار کابل است که میتوان از آن برای ایجاد باندلهای پیچخورده از کابلها استفاده کرد. به جز این نیز بیشتر ابزارهای پروژه تایتان در آینده از طریق بخش Tutorials وب سایت SideFX منتشر خواهند شد.
Related posts:
- تسلط بر تکنیکهای تولیدات سینمایی در Unreal Engine
- بنیاد کریتا جدیدترین نسخهی نرم افزار نقاشی یعنی Krita 5.0 را عرضه کرد
- کارگاه آموزش نحوه ایجاد پوشش گیاهی پیچیده برای بازیها
- Reallusion ابزار ZBrush Face Tools را برای ایجاد کاراکتر منتشر کرد
- معرفی نرم افزار iClone برای انیمیشن سازی و رندرینگ سه بعدی
- معرفی بهترین موتور بازی برای مبتدیان و توسعه دهندگان مستقل
سیستم مورد نیاز
ابزارهای پروژه تایتان به صورت رایگان به عنوان فایلهای Houdini .hip یا فایلهای .hda در دسترس هستند که میتوانند در ابزارهای DCC سازگار با موتور هودینی، از جمله «تری دی مکس» (3ds Max)، «مایا» (Maya)، «یونیتی» (Unity) و «آنریل انجین» (Unreal Engine) وارد و ویرایش شوند.
قیمت و دسترسی
برای استفاده از فایلهای .hda درون موتور آنریل 5، به افزونه Houdini Engine for Unreal Engine 5 نیاز دارید که در اینستالر ساخت روزانه فعلی هودینی گنجانده شده است. هودینی و موتور هودینی هر دو محصول تجاری هستند که میتوانید قیمت روز آنها را در این جا پیدا کنید.
- ابزار Project Titan شرکت SideFX را از بخش Tutorials وب سایت آن از این لینک دانلود کنید.
- افزونه Houdini Engine for Unreal Engine 5 را به عنوان بخشی از اینستالر هودینی میتوانید از این لینک دانلود کنید.